Gå til innhold

trening og kosthold

Gjest ikke undertegn

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegn

Jeg trener 30-60 min gjennomsnittelig 6 dager i uken.Trener da uthodenhet i form av løping.Trener styrke en-to ganger i uken,lette vekter og mange reps.

Lurer på om jeg spiser nok i forhold til treningen.Spiser i løpet av en dag (ca) frokost:2-3 knekkebrød med lett smøreost eller cottage cheese,lunch:1-2 rundstykker uten noe på,middag : ris,tunfisk og grønnsaker(ca 1/2 dl ris-ukokt)mellom: 1-2 knekkebrød,1-2 frukt eller rett i koppen suppe.

Spiser aldri snop eller junk food,men tar en cafe latte et par ganger i uken,er vegetarianer og jente-21år.

Skjønner at det er vanskelig å gi et presist svar på reltativt lite info,men...lurer bare på om dette ser ut til å være nok mat i fht treningsmengde...?

Takktakk for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Skal jeg være helt ærlig så synes jeg dette ser litt lite ut i forhold til ditt aktivitetsnivå. Men det er klart at det er individuelle forskjeller hos oss som vil virke inn. Ettersom du er vegetarianer kan det kanskje være fare for at du får i deg lite proteiner? Proteiner og karbohydrater er viktige for at kroppen skal klare å bygge seg opp igjen etter en treningsøkt, helst bør en få i seg litt av dette umiddelbart etter en økt. dersom kroppen ikke får restituert seg, vil du bare bryte mer ned for hver treningsøkt, og ikke få noe glede av en treningseffekt. Frukt, brød(grovt) og pasta/ris er karbohydratrike matvarer.Vet at i hvert fall bønner er rike på proteiner. Spis 5 måltider om dagen, variert, mye frukt og grønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...