Gå til innhold

Familiejul

Anbefalte innlegg

Jeg har mann og tre barn. Barna er i utflyttingsfasen de er i begynnelsen av tyveårene alle tre.

Jeg har ingen familie selv, foreldre og søsken, som jeg kan være sammen med i jula. Det har blitt et skikkelig brudd gjennom hele familien min.

Annen familie på min side har jeg ikke. Mannen min har familie som vi har kontakt med.

Det har vært vanskelig i familien min. Jeg savner ikke vanskelighetene og mora mi.

Det jeg saner er ei mor som den vi hører andre har. Jeg savner en mors kjærlighet. Men den har jeg savnet bestandig.

Jeg har en skamm i meg og en tristhet. Slik har ikke flertallet det rundt meg. Men det vet jeg ikke. Kanskje de svelger kameler. :o)

Min mor har ikke vært snill mot sine barn. Hun ødela mye i min oppvekst og min lille oppvekstfamilies forhold til andre mennesker.

Jeg er ikke villig til å dekke over at min mor er slem og urimelig. Jeg vil ikke fortrenge problemer i jula og ellers.

Jeg lever bare denne ene gangen og har derfor ingen kontakt. Men jeg nekter ikke mine barn kontakt med min familie. Jeg baksnakker ikke min familie for mine barn.

Jeg kan bare ikke ha kontakt selv. Da blir jeg aldeles psyk.Det vil jeg ikke fordi jeg har mann og barn selv og ønsker å leve nå.

Jeg vet ikke om jeg har flere liv enn dette ene. Derfor har jeg valgt som jeg forteller her. Det har kostet meg mye vondt. Jeg har slitt mye psykisk.

Det er godt å skrive om dette her.

Jeg vet det er mange som får det vondt i jula. Jula varer ikke evig. Det er ikke sant at alt er så fint og flott hos naboen og at julehyggen er så fantastisk hos alle.

Jeg hørte om en gammel dame i nærheten her jeg bor. Hun feirer ikke jul fordi hun ikke husker noe positivt med jula fra sin barndom. Faren hennes drakk.

Det er så rart at barndommens jul skal sitte så fast hos oss mennesker, men slik er det.......

Jeg får det godt i jula.....Det vil jeg ha, men......jeg kunne hatt det annerledes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129104-familiejul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...