Gå til innhold

Når livet tar en ny vending.

Anbefalte innlegg

Var på veg til skolen i dag og ringte min mor for en sak...og fikk da høre...

En 10 år gammel gutt var påkjørt mens han sprang over vegen til bussen...klokka var 07.40 og det var bekmørkt...han var mørkt kledd.

Han ble kjørt til sykehus i Oslo med alvorlige skader. Strekken der ulykken skjedde har 80 km. grense.

Jeg hadde akkurat kjørt mine egne friske barn på skolen, gitt dem et slengkyss og sakt "jeg elsker dere", som jeg gjør hver morgen.

Jeg fikk en voldsom lyst til å snu og hente barna mine igjen og klemme hardt rundt dem.

I disse juletider hvor det stort sett er glade fjes overalt, vi handler gaver til hverandre og gleder oss i en stresset hverddag...og plutselig så stopper det opp med et brak, og livet blir snudd på hodet...for offerets familie, for den som kjørte og dens familie, venner, bekjente...

I hele dag har jeg tenkt på hvor fort livet kan snu...at man burde være litt flinkere til å si "jeg er glad i deg", litt flinkere til å stoppe opp i stresset og til å sette pris på det vi har, at de vi er glad i er rundt oss.

Det er mange skjebner rundt omkring, men noen ganger så stikker de litt dypere...denne ant. for det var litt nær der vi bor og forde min eldste sønn er 10 år han også.

Tenker på at når vi sitter og koser oss med varmen, god mat, gaver og hverandre på jul så er det andre som kanskje sitter og gråter ved en sykehusseng.

Kjør pent alle sammen !

Hilsen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129185-n%C3%A5r-livet-tar-en-ny-vending/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Så sant så sant. Det er ikke lenge siden en pike i første klasse ble påkjørt av buss og drept på akkurat samme måten her i nabolaget. Forferdelig. Buss-sjåføren ble fri for all skyld for han kunne umulig se henne, men tenk for en byrde han bærer på.

Nei vi får takke vår gud for at vi har våre kjære i nærheten friske og fornøyde. Vi har vært heldige.

Mvh

Gjest 4-barns mammaen

Jeg er skremt over alle mørkkledde barn og voksne som beveger seg i trafikken. På mørke strekninger, med litt snø i lufta og billys imot deg er det nesten umulig å få øye på de som går uten refleks.

Selv utstyrer jeg barna med refleksvester hver morgen, selv om de kun skal stå ved hovedveien og vente på bussen.

Det er tragisk når barn blir skadet eller omkommer i trafikken. Mitt ønske er at det skal bli mote å ha refleksvster på seg. Hvorfor lages de ikke litt mer fancy i flere farger slik at de fenger barn og unge?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...