Gå til innhold

gruer seg ekstremt til jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske lang vei til jobb, hver eneste dag sitter jeg og grurer meg til jobben, nærmerer meg slutten på en læretid så kan liksom ikke bytte jobb heller. Og har prøvd å si at jeg ikke har det bra der, men da bare svarer de meg.

I dag f.eks. dro på jobb, men neida, jeg skulle jobbe kvelden uten å ha fått beskjed..før har jeg alltid fått beskjed, men

de mente nå at det var min oppgave og sjekke om at var noe på kvelden og om jeg skulle jobbe..måtte dra igjen og skal begynne på jobb senere i dag, nå må jeg grue meg på nytt. Når det begynte å bli ordentlig ille var det 7-8 mnd igjen, tenkte jeg skulle klare å holde det ut, men nå som det er 3 igjen vet jeg virkelig ikke om jeg klarer. Snakka med lærlingkompaniet også men de forstår ikke de sier bare at jeg må holde ut.

Hvilken hjelp er det mulig å hente ? Noe leger andre kan gjør ? Går det ann å bli sykemeldt for det ?

Gruer meg så jeg ikke for sovet på toget om morgen, har helt vondt i magen.

hilsen en som har det vondt på jobb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal ikke gå på jobb hvis man pines av det. I slike tilfeller er det skal det ikke påligge individet å tenke samfunnsøkonomi.

Gå til en lege!

Skrevet

Man skal ikke gå på jobb hvis man pines av det. I slike tilfeller er det skal det ikke påligge individet å tenke samfunnsøkonomi.

Gå til en lege!

Hvis man er i ferd med å avslutte en utdannelse/lærlingeperiode, så kan det være svært hensiktsmessig å holde ut selv om det er vanskelig! Det gjør det mye enklere i fremtiden å finne en ok arbeidsplass dersom man har et fagbrev ol.

Skrevet

Du sier ikke hvorfor du gruer deg til jobben - eller hva på jobben du misliker. Vet du hva som er problemet?

Kanskje du kan ha nytte av å snakke med fastlegen din om hvordan du har det, slik at dere kan finne ut av om du har psykiske problemer som kan behandles - eller om det er lærlingeplassen din det er noe feil med.

Hvis du kan klare å holde ut frem til du er ferdig med læretiden, så vil du sannsynligvis ha stor glede av det i fremtiden. Men bestill en time hos fastlegen din og forsøk å drøfte situasjonen med vedkommende.

Skrevet

Ring telefon for arbeidslivet:

815 44 544

Der kan du få diskutere problemene mer i detalj.

Du kan ha mye å hente på å fullføre de tre månedene. For det første får du fagbrev. For det andre får du tilfredstillelsen av å ha fullført noe selv om det var tøft. For det tredie kan man lære og modnes veldig mye av kortere perioder med tøffe arbeidsforhold. For det fjerde unngår du det "hullet" man får når man ikke fullfører noe.

Hvis du har utsikter til å få arbeid du trives bedre med etter endt læretid, kan det på lang sikt være lurest å bite tennene sammen å unngå konflikter med arbeidsgiver / kollegaer. Si pent takk for deg før du slutter og ikke smell med døren. Det gir ofte de beste mulighetene på arbeidsmarkede.

Du vil ikke få fagbrev / det vil ta lengre tid å få fagbrev, om du blir langtidssykemeldt. Du må fullføre fagbrevet friskmeldt.

Vet ikke om du er ny i arbeidslivet. (?) For mange er overgangen fra skole til arbeidsliv veldig tøff.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...