Gå til innhold

diagnose psykotisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til psykolog siden sommerferien nå, og planen var at jeg skulle gå der til hun fant ut hva som var galt med meg. Nå tror hun at hun har funnet ut det, og jeg skal starte på et psykose team, der de skal ta masse tester. Jeg vet ikke hva slags. Men de skal bl.a sjekke om jeg er schizofren. Noen som har noe erfaring med dette? Jeg er litt nervøs. Er kun 18 år. Jeg har ikke fortalt noe til foreldrene mine om Psykose Teamet. Det tør jeg ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble henvist til et psykoseteam av en sprø sosoionom. Jeg er ikke psykotisk i det hele tatt. Jeg tok én test, MMPI, en personlighetstest. Jeg ble ikke klokere av den, virka mer som bortkasta tid. Ellers er det visst vanlig å ta intelligenstest. Det fins ingen tester som kan påvise schizofreni. De fleste som går i behandling hos et psykoseteam er ikke psykotiske og kommer heller ikke til å bli det.

Gjest magdalina
Skrevet

Jeg ble henvist til et psykoseteam av en sprø sosoionom. Jeg er ikke psykotisk i det hele tatt. Jeg tok én test, MMPI, en personlighetstest. Jeg ble ikke klokere av den, virka mer som bortkasta tid. Ellers er det visst vanlig å ta intelligenstest. Det fins ingen tester som kan påvise schizofreni. De fleste som går i behandling hos et psykoseteam er ikke psykotiske og kommer heller ikke til å bli det.

er de fleste som går i behandling hos et psykoseteam IKKE psykotiske????

Skrevet

er de fleste som går i behandling hos et psykoseteam IKKE psykotiske????

Det var det den forrige psykologen min der sa, ja. Folk blir jo henvist dit pga. mistanke om psykose og poenget er å forebygge psykose, så det er kanskje ikke så rart.

Hvis man er virkelig psykotisk, så blir man vel heller innlagt.

Skrevet

hmm.. men jeg har mange symptomer på det.. vet jeg er det. men dumt at du har sånn dårlig erfaring med sånne folk da, for de har hjulpet meg. tror jeg.

Skrevet

Det var det den forrige psykologen min der sa, ja. Folk blir jo henvist dit pga. mistanke om psykose og poenget er å forebygge psykose, så det er kanskje ikke så rart.

Hvis man er virkelig psykotisk, så blir man vel heller innlagt.

hvis man er psykotisk blir man ikke innlagt (med mindre det er virkelig alvorlig). men man får hjelp av medisiner, og kanskje noen samtaler.

Skrevet

hmm.. men jeg har mange symptomer på det.. vet jeg er det. men dumt at du har sånn dårlig erfaring med sånne folk da, for de har hjulpet meg. tror jeg.

Jeg sier ikke at du ikke kan få hjelp hos et psykoseteam! Og jeg har heller ikke dårlig erfaring med dem, bare den idiotiske testen, samt den fjottete sosionomen som henviste meg dit i utgangspunktet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...