Gå til innhold

hei igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har gått på Zyprexa... Gikk opp ti kilo i perioden jeg brukte den. Kan jo oxo være andre faktorer som at jeg var innlagt. Husker ikke hva den heter, men jeg skal nå begynne på en ganske lik medisin som ikke skal gi vektøkning.

Hvis du har e-post varsel eller er her ofte skal jeg prøve å få svart så fort som mulig.

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129466-hei-igjen/#findComment-791352
Del på andre sider

dette er mitt nick

zyprexa: fikk sove godt. la på meg 15 kg så måtte slutte.

lamictal: ingen virkning i det hele tatt. skjønner ikke hvorfor legen absolutt skal ha meg til å gå på den, for den funker IKKE.

Hvorfor forsøker du ikke Litium hvis Lamictal ikke fungerer? Du får ikke matlyst av den sånn som du gjør av Zyprexa, bare veldig tørste. Derfor er det viktig å drikke væske uten sukker for å ikke legge på seg.

Det skader jo ikke å forsøke, selv om du er rapid cycler. Jeg hadde flere episoder i året (bipolar 2), og trodde ikke Litium skulle virke på meg i det hele tatt.

Men det gjorde underverker! Ikke bare tok det bort svigningene, men best av alt, de fjernet også andre tilleggsproblemer som utagering (selvskading, suicidalitet,sinneutbrudd).

Jeg er heller ikke så impulsiv lenger, dvs. klarer å tenke meg om, før jeg gjør ting som kanskje ikke er så lurt. Er ikke blitt "flat" i humøret heller, så du kan godt si det har vært en vidundermedisin for meg.

Ville bare tipse deg, etter som jeg har lest at du har slitt/sliter med endel av det samme som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129466-hei-igjen/#findComment-792691
Del på andre sider

Hvorfor forsøker du ikke Litium hvis Lamictal ikke fungerer? Du får ikke matlyst av den sånn som du gjør av Zyprexa, bare veldig tørste. Derfor er det viktig å drikke væske uten sukker for å ikke legge på seg.

Det skader jo ikke å forsøke, selv om du er rapid cycler. Jeg hadde flere episoder i året (bipolar 2), og trodde ikke Litium skulle virke på meg i det hele tatt.

Men det gjorde underverker! Ikke bare tok det bort svigningene, men best av alt, de fjernet også andre tilleggsproblemer som utagering (selvskading, suicidalitet,sinneutbrudd).

Jeg er heller ikke så impulsiv lenger, dvs. klarer å tenke meg om, før jeg gjør ting som kanskje ikke er så lurt. Er ikke blitt "flat" i humøret heller, så du kan godt si det har vært en vidundermedisin for meg.

Ville bare tipse deg, etter som jeg har lest at du har slitt/sliter med endel av det samme som jeg gjorde.

takk for tipset,jeg skal spørre etter litium

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129466-hei-igjen/#findComment-792756
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...