Gjest undrende_far Skrevet 11. desember 2003 Skrevet 11. desember 2003 Mitt spørsmål er : Kan en som kjenner personen A godt over flere år og samtidig har faglig innblikk og kunskap innen relevante deler av psykiatrien/psykologi, gi en deskriptiv diagnose av personen A ? Ut i fra def. er jo en deskriptiv diagnose en beskrivelse av hvilke "trekk" man har til stede ved A og som man så i neste omgang bygger på, når man foretar en mer dynamisk diagnostikk for å stille endelig diagnose. Hva mener du NHD? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. desember 2003 Skrevet 11. desember 2003 Noen diagnoser er lettere å stille enn andre. For en enkelt diagnose igjen er det enkelte ganger svært lett å stille diagnose, mens det andre ganger er svært vanskelig selv med mye kompetanse og nøye undersøkelse. Mer nyaktig kan jeg ikke si det. Men hva skal en med en diagnose om en ikke skal behandle....? 0 Siter
Gjest undrende_far Skrevet 12. desember 2003 Skrevet 12. desember 2003 Noen diagnoser er lettere å stille enn andre. For en enkelt diagnose igjen er det enkelte ganger svært lett å stille diagnose, mens det andre ganger er svært vanskelig selv med mye kompetanse og nøye undersøkelse. Mer nyaktig kan jeg ikke si det. Men hva skal en med en diagnose om en ikke skal behandle....? Vite hva en står ovenfor? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.