Gå til innhold

Deskriptiv diagnostikk...NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest undrende_far
Skrevet

Mitt spørsmål er :

Kan en som kjenner personen A godt over flere år og samtidig har faglig innblikk og kunskap innen relevante deler av psykiatrien/psykologi, gi en deskriptiv diagnose av personen A ?

Ut i fra def. er jo en deskriptiv diagnose en beskrivelse av hvilke "trekk" man har til stede ved A og som man så i neste omgang bygger på, når man foretar en mer dynamisk diagnostikk for å stille endelig diagnose.

Hva mener du NHD?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Noen diagnoser er lettere å stille enn andre.

For en enkelt diagnose igjen er det enkelte ganger svært lett å stille diagnose, mens det andre ganger er svært vanskelig selv med mye kompetanse og nøye undersøkelse.

Mer nyaktig kan jeg ikke si det.

Men hva skal en med en diagnose om en ikke skal behandle....?

Gjest undrende_far
Skrevet

Noen diagnoser er lettere å stille enn andre.

For en enkelt diagnose igjen er det enkelte ganger svært lett å stille diagnose, mens det andre ganger er svært vanskelig selv med mye kompetanse og nøye undersøkelse.

Mer nyaktig kan jeg ikke si det.

Men hva skal en med en diagnose om en ikke skal behandle....?

Vite hva en står ovenfor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...