Gå til innhold

Clamydia - Utveksling av væsker

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg hadde et meget kort samleie for ca 2 uker siden. Vi begynte å ha samleie men ikke mer en ca 30 sekunder før vi begge forsto at dette bare var tøv uten beskyttelse og vi avsluttet det.

Jeg bekymrer meg selvfølgelig over at jeg muligens har blitt smittet av en kjønnsykdom men etterlyser litt mer informasjon rundt dette med bytting av væsker. I dette tilfellet hadde jeg ikke full ereksjon men på 30 sekunder så rekker man noen støt med eller uten full ereksjon.

Hvor stor er kjangsen i dette tilfellet for at jeg kan være smittet med feks clamydia eller enda værre HIV?

Jeg har allerede bestillt time hos lege men er svært nysgjerrig på dette.

Hilsen

Tom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129599-clamydia-utveksling-av-v%C3%A6sker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Sjansen for å få overført eventuelt smitte er til en vis grad proporsjoenll med samleies tid og intensitet, men det er ikke helt avgjørende. Er du uheldig kan smitte overføres utmerket i løpet av de 30 sekundene. Det er en helt anne side av samme sak at det er slett ikke alltid, ved hver samleie at f. eks. HIV infeksjon overføres. Men slike mer eller mindrfe overveiinger er til liten nytte. Det er mange andre faktorer som spiller inn: f. eks. om den smittede partneren har mye eller lite virus. Det er også et poeng at HIV infeskjon forekommer sjeldent blant nordmen uten at vedkommende vet om det. Spesielt sjeldent er det hos folk som ikke tilhører risikogruppen eller lever et risikofult liv. Men jeg synes det er veldig god ide at du skal kontrollere dette. Du skal imidlertid være klar over at du ikke kan regne med noen sikker svar så tidlig etter en eventuell smitteoverføring, spesielt når det gjelder HIV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...