Timanfaya Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei. Jeg er en jente på 24 år som i august ble plaget med kviser. Jeg tok ut hormonspiralen min også litt etter at dette begynte. Vi hadde tenkt å bli gravide med barn nr 2. Men kvisene ble/er et større og større problem. Jeg har brukt dalacin, biseron, kjøpt forskjellige ting på apoteket som skulle hjelpe, fått antibiotika av legen, men ingenting hjelper. Jeg får mere og mere, og det er bare på hakepartiet. Jeg har aldri vært plaget med kviser før. Jeg synes ikke at dette ligner på kviser, de er store og vonde, og det verker og stikker i dem. Har problemer med å ta meg selv i ansiktet. Problemet mitt nå er at vi som sagt skulle prøve å bli gravide igjen, dette er svært etterlengta. Men så var det en lege som mente at jeg kunne begynne med DIANA p-piller, men da måtte jeg bruke alt fra et halv år til ett år. Dette var veldig kjedelig må jeg si,jeg blir dratt i to retninger. Jeg har lyst til å bli kvitt kvisene, og begynne med p-pillene, men samtidig har jeg gått og ventet i 4 år på å bli gravid igjen. Så jeg draes mest i den retningen. Men jeg klarer ikke leve med disse kvisene. Jeg orker ikke gå ut, skulle vært på flere sammenkomster, men jeg orker rett og slett ikke. Er mest hjemme med min datter. Håper at det er noen kloke sjeler her som kan gi meg noen råd, eller tips om hva jeg skal gjøre. Dette blir bare et større og større problem for meg. Takker for de som har tatt se tid til å lese det jeg har skrevet. På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Om du ønsker deg flere barn vill jeg "gjort unna" det først. Selv blir jeg også plaget med kviser når jeg ikke bruker p-piller (Diane), men det fikk heller være når jeg skulle bli gravid. Jeg vil anbefale deg å gå til en hudpleier og ta en dyprens hver tredje eller 4 uke. Dette hjelper velig på meg iallefall. Den typen min hudpleier bruker heter Elsa Hjeronimus (tror jeg). Ikke utsett å få barn bare pga. kviser. De kommer senere uansett. og det er ikke noe bedre å gå med kviser når man er 35 år :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-791794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timanfaya Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Om du ønsker deg flere barn vill jeg "gjort unna" det først. Selv blir jeg også plaget med kviser når jeg ikke bruker p-piller (Diane), men det fikk heller være når jeg skulle bli gravid. Jeg vil anbefale deg å gå til en hudpleier og ta en dyprens hver tredje eller 4 uke. Dette hjelper velig på meg iallefall. Den typen min hudpleier bruker heter Elsa Hjeronimus (tror jeg). Ikke utsett å få barn bare pga. kviser. De kommer senere uansett. og det er ikke noe bedre å gå med kviser når man er 35 år :-) Ja, det er sant det. Jeg burde kanskje gjøre unna babylagingen først. Men synes det er så vanskelig å gå rundt slik også, har jo isolert meg helt. Mange mener at det er ikke så gale, men for meg er det veldig ekkelt. Og jeg synes ikke det er så morsomt å hive på seg så mye sminke hver dag for å skjule disse. Jeg har eggløsning i disse dager, så jeg står i mellom "barken og veden" føler jeg. I dag tidlig når jeg våknet og kjente på meg selv i ansiktet så tenkte jeg at nå skal jeg begynne på DIANA p-pillene når jeg får mensen igjen. Men nå er jeg usikker igjen. Vi hadde olanlagt at vi skulle bli gravid nå, for nå er vi snart ferdige med huset som vi har bygget. Det har tatt oss 2 år å bli ferdige med alt,så vi har ventet lenge. Min samboer sier at det er greitt for han om vi må vente litt til, at jeg går på disse pillene først. Men jeg klarer ikk bestemme meg, synes det er så forferdelig vanskelig. Har jo også hørt at når en har gått på DIANA så er det mindre sjangser for at de kommer tilbake. Men så er det jo heller ikke sikkert at de vil hjelpe meg i det hele tatt..Uff, skjønner ikke hvorfor alt skal være så vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-791866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ja, det er sant det. Jeg burde kanskje gjøre unna babylagingen først. Men synes det er så vanskelig å gå rundt slik også, har jo isolert meg helt. Mange mener at det er ikke så gale, men for meg er det veldig ekkelt. Og jeg synes ikke det er så morsomt å hive på seg så mye sminke hver dag for å skjule disse. Jeg har eggløsning i disse dager, så jeg står i mellom "barken og veden" føler jeg. I dag tidlig når jeg våknet og kjente på meg selv i ansiktet så tenkte jeg at nå skal jeg begynne på DIANA p-pillene når jeg får mensen igjen. Men nå er jeg usikker igjen. Vi hadde olanlagt at vi skulle bli gravid nå, for nå er vi snart ferdige med huset som vi har bygget. Det har tatt oss 2 år å bli ferdige med alt,så vi har ventet lenge. Min samboer sier at det er greitt for han om vi må vente litt til, at jeg går på disse pillene først. Men jeg klarer ikk bestemme meg, synes det er så forferdelig vanskelig. Har jo også hørt at når en har gått på DIANA så er det mindre sjangser for at de kommer tilbake. Men så er det jo heller ikke sikkert at de vil hjelpe meg i det hele tatt..Uff, skjønner ikke hvorfor alt skal være så vanskelig. Jeg fikk like mye kviser da jeg sluttet. Tror bare du utsetter problemet om du venter med bebbiser jeg. Ofte blir jo huden mye bedre når man er gravid også, med meg ble den værre. Men det er jo verdt det. Hva betyr vel kviser i motsetning til et barn. Som sgat tror jeg problemet vil dukke opp igjen om du sluttet med pillene om et år igjen, så da er du like langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-791879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timanfaya Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg fikk like mye kviser da jeg sluttet. Tror bare du utsetter problemet om du venter med bebbiser jeg. Ofte blir jo huden mye bedre når man er gravid også, med meg ble den værre. Men det er jo verdt det. Hva betyr vel kviser i motsetning til et barn. Som sgat tror jeg problemet vil dukke opp igjen om du sluttet med pillene om et år igjen, så da er du like langt. Ja, jeg har egentlig ikke noe tro på at de ble bort selv heller. Men jeg synes at det er så rart at jeg plutselig skulle bli plaget med kviser i en alder av 24, når jeg ikke har hatt det før. Men det er vel slikt som kommer uansett. Har veldig lyst på barn, og legen sa til meg at siden jeg fikk kviser nå når jeg fikk min datter for 4 år siden. Så kunne det være så rart at som det at om jeg fikk en gutt neste gang så var det ikke sikkert at jeg fikk kviser i det hele tatt. Jeg kunne jo håpe på at det blir med kvisene som det er med eksemen min. Når jeg gikk gravid med min datter så forsvant all eksemen i svangerskapet. Men så kom den 10 ganger værre tilbake igjen når min datter var født. Skulle på en måte ønske at kvisene var på kroppen enn i fjeset for da kunne jeg i alle fall skjule dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-791891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ja, jeg har egentlig ikke noe tro på at de ble bort selv heller. Men jeg synes at det er så rart at jeg plutselig skulle bli plaget med kviser i en alder av 24, når jeg ikke har hatt det før. Men det er vel slikt som kommer uansett. Har veldig lyst på barn, og legen sa til meg at siden jeg fikk kviser nå når jeg fikk min datter for 4 år siden. Så kunne det være så rart at som det at om jeg fikk en gutt neste gang så var det ikke sikkert at jeg fikk kviser i det hele tatt. Jeg kunne jo håpe på at det blir med kvisene som det er med eksemen min. Når jeg gikk gravid med min datter så forsvant all eksemen i svangerskapet. Men så kom den 10 ganger værre tilbake igjen når min datter var født. Skulle på en måte ønske at kvisene var på kroppen enn i fjeset for da kunne jeg i alle fall skjule dem. Hm... skjønner. Mine dukket også opp da jeg ble gravid (da var også jeg 24 år). Hadde bare litt før dette. Jeg syntes uansett at kviser er av underordnet betyding når det gjelder barn ;-) Lykke til !!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-791899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timanfaya Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Hm... skjønner. Mine dukket også opp da jeg ble gravid (da var også jeg 24 år). Hadde bare litt før dette. Jeg syntes uansett at kviser er av underordnet betyding når det gjelder barn ;-) Lykke til !!! Jeg sier tusen takk for at du tok deg tid til å svare serendipity. Av og til er det utrolig hvor mye det kan ha å si og få høre andre sine synspunkter. Tror jeg skal sette meg ned og snakke litt med samboer når jeg kommer hjem fra jobb i dag. For det er nå det gjelder, siden jeg har eggløsning. Så får vi bare håpe på det beste. Og kanskje håpe at kvisene kan gå tilbake litt. Det hadde vært godt det. Da ønsker jeg deg en riktig god helg fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-791915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg sier tusen takk for at du tok deg tid til å svare serendipity. Av og til er det utrolig hvor mye det kan ha å si og få høre andre sine synspunkter. Tror jeg skal sette meg ned og snakke litt med samboer når jeg kommer hjem fra jobb i dag. For det er nå det gjelder, siden jeg har eggløsning. Så får vi bare håpe på det beste. Og kanskje håpe at kvisene kan gå tilbake litt. Det hadde vært godt det. Da ønsker jeg deg en riktig god helg fra meg. He he. Kos dere i kveld,go så får vi håpe det lykkes både med bebbis og mindre kviser :-) Ønsker meg snart nr. 2 jeg også og gleder meg til å sette igang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-791932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timanfaya Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 He he. Kos dere i kveld,go så får vi håpe det lykkes både med bebbis og mindre kviser :-) Ønsker meg snart nr. 2 jeg også og gleder meg til å sette igang. Hehe takk for det, skal gjøre det også:-)..Ja, jeg er overlykkelig for at vi endelig kan gå i gang og begynne på nr 2. Har prøvd noen mnd, men har ikke lykkes. Men da har vi egentlig tatt det mere som det kommer. Denne mnd skal jeg stå på og forføre samboer etter beste evne i de dagene det gjelder ;-) Ønsker deg også lykke til med nr 2, når den tid kommer. Takk for gode råd og tips. Føler meg mye bedre nå allerede. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-791963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisaflisa Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hehe takk for det, skal gjøre det også:-)..Ja, jeg er overlykkelig for at vi endelig kan gå i gang og begynne på nr 2. Har prøvd noen mnd, men har ikke lykkes. Men da har vi egentlig tatt det mere som det kommer. Denne mnd skal jeg stå på og forføre samboer etter beste evne i de dagene det gjelder ;-) Ønsker deg også lykke til med nr 2, når den tid kommer. Takk for gode råd og tips. Føler meg mye bedre nå allerede. Min svigerinne var veldig plaget med kviser. Det var MYE kviser..men nå er hun gravid, og har ikke en eneste en! Samme med søsterene mine (2.stk) Begge ble kvisefrie under og etter svangerskapet...heldig ass. Så, du bør satse på det! Husk at en unge har du glede av resten av livet ;o) Større gleder enn å bli kvisefri!! Lykke til med valget! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-792092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timanfaya Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Min svigerinne var veldig plaget med kviser. Det var MYE kviser..men nå er hun gravid, og har ikke en eneste en! Samme med søsterene mine (2.stk) Begge ble kvisefrie under og etter svangerskapet...heldig ass. Så, du bør satse på det! Husk at en unge har du glede av resten av livet ;o) Større gleder enn å bli kvisefri!! Lykke til med valget! mvh Tusen takk for svaret Lisaflisa. Jeg har tenkt så på dette her, noen tider tenker jeg at, ja jeg vil bli gravid nå, mens i neste øyeblikk, så orker jeg ikke å gå rundt slik som jeg gjør nå. Sitter inne og gråter mye over dette når jeg er alene. Skal ingenting før tårene begynner å trille. Jeg skulle så gjerne blitt gravid, hvis jeg viste at kvisene kom til å bedre seg i svangerskapet. Men det vet jeg jo ikke for sikkert, ikke sikkert at dette gjelder alle. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være 10 grønne kviser komt hver morgen når jeg våkner. De er så vonde, og jeg klarer ikke ta på meg selv i ansiktet, og når min datter leker og kommer borti, så er det så vondt at jeg nesten begynner å gråte. Skulle ønske det kunne være en supermedisin mot dette her. Jeg føler med alle de andre som er plaget med dette. Bare gi meg tips om det er noen som har det, er takknemlig for alle råd jeg får. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129619-kviser/#findComment-793318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.