Gå til innhold

befølt på mørkt vaskerom


Gjest god venninne

Anbefalte innlegg

Gjest god venninne

Venninna mi har betrodd seg til meg. Hu sliter litt nå, for hu fortalte at hu var blitt befølt at faren sin (på rompa, og kyssa på munnen) når hu var lite, i mørket på vaskerommet, flere ganger , når mora var på jobb.

er dette overgrep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,det er overgrep.Det er ikke

naturlig å ha slikt forhold til

sin far.Hvis du søker på incest

vil du se at dette kommer inn

under det.Hvis du søker på www.noabuse.no vil du finne en

del om slikt.Hun trenger nok hjelp til å få bearbeid dette.Det er Støttesentrene mot

incest vant med.Vis henne hvor

hun kan få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god venninne

Ja,det er overgrep.Det er ikke

naturlig å ha slikt forhold til

sin far.Hvis du søker på incest

vil du se at dette kommer inn

under det.Hvis du søker på www.noabuse.no vil du finne en

del om slikt.Hun trenger nok hjelp til å få bearbeid dette.Det er Støttesentrene mot

incest vant med.Vis henne hvor

hun kan få hjelp.

Men dersom denne personnen er undertegnede, og hun har opplevd mer enn det og ikke vil granske mer inn sin barndom, da er det vel lurt å la det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom denne personnen er undertegnede, og hun har opplevd mer enn det og ikke vil granske mer inn sin barndom, da er det vel lurt å la det være?

jeg tror faktisk at uansett hvor vondt, og forferdelig det er å måtte gjenoppleve alt dette du/henne har gått igjennom, og selv om det er vanskelig og du/hun kanskje er glad i vedkommende, syne djeg dette bør anmeldes! Nå vet ikke jeg hele historien, men den minste lille ting er seriøst nok i disse sammenhenger. Prøv å press charges against the abusers. Ikke tenk at du ikke klarer det. Har du noen å prate med, noen som passer på deg. Noen du stoler på. Gode venner, og evt. andre familiemedlemmer, husk at det støtter deg. Og det gjør jeg også.

Lykke til, forsøk å ha en god jul! Stooor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom denne personnen er undertegnede, og hun har opplevd mer enn det og ikke vil granske mer inn sin barndom, da er det vel lurt å la det være?

Jeg tror aldri at det er godt å

la slikt være.Det vil alltid ligge der å gnage.Eneste måten

å lære å leve med det,er å snakke seg gjennom det.Bearbeide

det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom denne personnen er undertegnede, og hun har opplevd mer enn det og ikke vil granske mer inn sin barndom, da er det vel lurt å la det være?

Kjære deg!

Hvis du har opplevd at far befølte deg og kysset deg - og kanskje mer enn det, synes jeg du skulle ta tak i dette og jobbe litt videre med det. Hva har det gjort med deg? Og hvor gammel er du nå?

Du kan ringe anonymt til et incestsenter der du bor, og snakke med dem som jobber der. De har helt sikkert noen gode råd å komme med. Og du kan skrive innlegg her, for det er mange her som bryr seg, og helt sikkert vil hjelpe deg videre.

Det viktigste er at du gjør noe med dette, ikke bare går og grubler over det som skjedde.

Vennlig hilsen Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...