Gå til innhold

NHD: Fikk ikke Lamictal på apoteket!

Anbefalte innlegg

Her på fredag gikk jeg på apoteket for å hente ut lamictal (resept fra min lege). Men jeg fikk beskjed om at lamictal ikke lengere kan skrives ut ved. pkt. 8 (eller var det 18). Nytt opplegg. Dama på apoteket sa at jeg måtte søke til trygdekonteret...for de koster vissts mange tusen (har frikort men...jeg forstår ikke). Hva??? Dette er jo en hyggelig julegave til alle de som er avhengig av Lamictal! Skal ta kontakt med min behandler mandag. Men jeg lurer veldig... Vet at lamictal ikke er godkjent som stemningsstabiliserende i norge enda, er det nå blitt sånn at man må ha epilepsi får å få disse pillene? Det kan få drastiske konsekvenser for meg og mange andre hvis vi må slutte, kanskje brått, med medisin. Vet du noe om dette? Sukk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129736-nhd-fikk-ikke-lamictal-p%C3%A5-apoteket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Lamictal kan foreløpig ikke skrives på pkt 18 (psykiske lidelser), men på pkt 7 (organiske hjernelidelser).

Produsenten opplyser at godkjenning på pkt 18 er rett om hjørnet (som i Norge dessverre ofte betyr flere måneder).

Lamictal kan foreløpig ikke skrives på pkt 18 (psykiske lidelser), men på pkt 7 (organiske hjernelidelser).

Produsenten opplyser at godkjenning på pkt 18 er rett om hjørnet (som i Norge dessverre ofte betyr flere måneder).

Betyr det at pasienter med diagnosen BPD kan få Lamictal på blå resept om noen måneder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...