Gå til innhold

Stort søvnbehov = depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest forstår ikke

Hei, kan noen svare meg?

Jeg er en jente som har hatt det nokså tøft i jobben den siste tiden. Det har endt med at jeg har sykemeldt meg.

Jeg har også hatt en del tøffe ting på privaten, men alt i alt er jeg en evig optimist og har derfor prøvfd å holde humøret oppe. Nå i det siste har jeg derimot kjent at jeg har mistet livsgnisten. Jeg er sliten og lei av motgangen, og har lite tiltak i meg. Er i litt sånn gi f** humør, og det er jo ikke akkurat positivt.

Går ikke på medisiner.

Nå lurer jeg på om jeg kan ha en depresjon, og hovedårsak til at jeg lurer på det er det jeg skriver her, men også det at jeg sover så mye.

Jeg legger meg feks 2200 en kveld fordi da er jeg trett, også sover jeg til 1300 dagen etter. Nonstop.

Slik har det vørt i det siste. Kan feks også legge meg 2000 og våkne igjen 1200 dagen etter.

Stort sett sover jeg minst 12 timer i strekk. Hvorfor så stort søvnbehov? Vanligvis (les:før) holdt det med 8-9 timer..

Kan noen forklare?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129772-stort-s%C3%B8vnbehov-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eks-melankolia

Kjenner igjen situasjonen! Jeg var i samme situasjon, med både problemer privat og mye stress på jobben. Mistrivdes veldig - og sov mer og mer og ... Til slutt fikk jeg sykemelding av legen min. En uke på sofaen, gjorde ingenting, bare hvilte ut. Var som et nytt menneske etterpå. Fikk tid til å tenke igjennom alt, og gjøre meg opp en mening, uten å bli "avbrutt" med stress og mas. Så - snakk med legen og forklar hvordan du har det. Muligens sier han at du har en lett depresjon....?

Kjenner igjen situasjonen! Jeg var i samme situasjon, med både problemer privat og mye stress på jobben. Mistrivdes veldig - og sov mer og mer og ... Til slutt fikk jeg sykemelding av legen min. En uke på sofaen, gjorde ingenting, bare hvilte ut. Var som et nytt menneske etterpå. Fikk tid til å tenke igjennom alt, og gjøre meg opp en mening, uten å bli "avbrutt" med stress og mas. Så - snakk med legen og forklar hvordan du har det. Muligens sier han at du har en lett depresjon....?

Enig med eks-melankolia. Og når du først er hos legen, sjekk for det som kan minne om depresjon - se "er så trøtt og sliten" nedenfor.

Prøv å finne måter å sette grenser mens du har denne tenkepausen, så du unngår å bli utbrent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...