mina123 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg har en venn som har diagnosen paranoid. Ut fra hva jeg har lest meg til betyr det vrangforestillinger om forfølgelse. Men faktum er at min venn er flyktning og hans mistro til andre er svært reelt ut fra erfaringer, og også nåværende livssituasjon på asylmottak. Han fikk diagnosen etter å ha snakket med en allmennlege i to timer - er ikke dette for enkelt? Jeg er ingen lege men jeg ville anta at PTSD ville være en mer aktuell diagnose. Er paranoia en del av PTSD? Hvor store forskjeller er det i medisinering? Kan han bli frisk? Hva skal jeg som venn være oppmerksom på? Hvor langt kan jeg gå i forhold til å forvente tillit? Dvs hvor langt kan jeg gå i mine spørsmål om hans erfaringer uten å fremprovosere en økt mistillit? Hvor kan jeg lese mer om det å være paranoid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129775-paranoid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.