Gå til innhold

Selvskading

Anbefalte innlegg

Hei doktoronline!

Jeg er en bekymret mor som lurer på hva jeg kan gjøre for å hjelpe min datter.Hun er 13 år,normalt bygd,pen jente.Hun er veldig opptatt av å være kul og anerkjent hos sine venner,

For ca to år siden brøt jeg og barnefaren vårt forhold, vi har fortsatt veldig god kontakt og tilbringer mye tid sammen. Etter bruddet var det nødvendig å flytte, min datter har derfor byttet skole og venner.

Det betyr velgig mye for henne at hun blir godtatt av de tøffeste og kuleste og hun er stadig forelsket i en av de kule gutta. Hun er veldig redd for å dumme seg ut og dropper mange ting pga frykten Hun har opplevd flere skuffelser fra disse såkalte kule vennene. Hun har også flere stabile venner som stadig tar kontakt og ønsker å være sammen med henne. Det er veldig skjelden at hun selv tar kontakt med disse.

Hun er en smart jente, men fra skolen hører jeg at hun er en underyter. Vi har et godt nettverk rundt oss med familie og venner.

Forleden kveld oppdaget jeg at min datter hadde kuttet seg i håndledddet, hun var veldig redd da.Det blødde veldig og jeg måtte hjelpe henne, det kom da fram at hun hadde gjort dette flere ganger tidligere.Hun er veldig redd for at andre skal prate om henne og synses selv ikke hun er god nok.Det kan virke som om hun skader seg når hun har kjærlighetssorg eller når hun føler at andre vender henne ryggen.

Hva kan jeg gjøre, hvor skal vi henvende oss??? Jeg er redd for at det kan skje en tragisk ulykke.Hilsen bekymret mor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129865-selvskading/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...