Gjest bruker ikke Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Jeg går til psykolog og har gjort det i 2,5 år. Jeg har personlighetsforstyrrelse dominert av angst og depresjon. Jeg bruker kun Imovane. Ellers ingen ting. Jeg er ekstremt sårbar og reagerer på det som går ann å ta ille opp. Jeg har ingen fastlege for øyeblikket. Jeg føler at jeg bruker mye krefter på å holde følelsene min i sjakk. Jeg har problemer i samspill med andre mennesker. Dette er vanskelig ift. alle mennesker jeg er i kontakt med. Jeg lurer veldig på om jeg trenger medisiner.Kanskje livet mitt hadde vært enklere da. Hva hadde du valgt av medisner til meg, hvis jeg i det hele tatt trenger det. Måtte du hatt flere opplysninger for å fastslå om jeg trenger medisiner. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Med såpass mye symptomer selv etter 2,5 år i psykoterapi mener jeg tiden er overmoden for medisner (i tilleg til fortsatte samtaler). Primært ville jeg forsøkt et SSRI, som er dokumentert å redusere "mellommenneskelig sårbarhet". En blir litt "tøffere" og tåler mer. Dersom dette ikke skulle hjelpe i betydelig grad, ville jeg forsøkt en lav dose av et nevroleptikum som f.eks. Zyprexa 5 mg eller Fluanxol 2- 3 mg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.