natolars Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Hei! Jeg lurer enkelt og greit på når i livet PF og/eller bipolar lidelse oppstår? Jeg har vært emosjonelt labil helt siden barnehage-alder; kunne bli deprimert/begynne å gråte uten grunn, hadde angstanfall som jeg ikke klarte/klarer å knytte opp mot spesifikke hendelser. Jeg var nok en såkalt "sart sjel", men jeg holdt meg ikke unna andre barn; jeg var innvolvert i lek osv., så sånn sett var jeg "normal". Jeg hadde en traumatisk opplevelse som 2-3 åring: Moren min gikk en rask tur på butikken mens jeg sov formiddags-lur. Hun var borte i toppen 20 minutter, men jeg våknet rett etter hun hadde dratt. Da jeg oppdaget at huset var tomt, fikk jeg totalt panikk. Moren min fant meg liggende hysterisk i vaskekjelleren. Etter dette begynte jeg å bli urolig om nettene og veldig knyttet til mor og far. Ellers var barneårene litt preget av ustabilitet i hjemmet, men ikke vanskjøtsel på noen måte. Kan dette ha utløst en personlighetsforstyrrelse? Er det i hele tatt mulig å ha en personlighetsforstyrrelse i en alder av 4-12 år? Eller bipolar lidelse/RBD for den saks skyld? PS! Årene mellom 12-15 var stort sett problemfrie, men de blomstret opp igjen i 16-årsalderen og har vedvart siden. I voksen alder har jeg fått diagnosen BPD. Håper på svar; på forhånd takk! Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.