Gå til innhold

Den dummeste diskusjonen EVER !

Anbefalte innlegg

Når man tenker etter her så er det vel strengt tatt veldig mange her på dol som er psykelig opptatt av at andre er psykelig opptatt av folk, nick, osv :)

Men dol er jo fortsatt et medisinsk fora, så det skulle vel bare mangle at en del psykelig opptatte mennesker fant veien innom!

ps: men sta....ja DET er noe som jeg ærlig innrømmer at jeg er, i tillegg for å stå for det jeg har lovet....

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• Sør

9

• SierDuDet

5

• Ulv I Faarikaal

3

Hehe..jaja. Jeg leste om P4 vs. Kanal4.

Også leser jeg tre (3) innlegg av deg om Sør og hans livshistorie. Det slo meg som noe absurd.

Du burde få deg en hobby, du er vel snart pensjonist? ;)

Jeg har allerede en hobby, og skulle gjerne gått av med pensjon for lenge siden.

Desverre er det nok noen titalls år til jeg kan ta meg råd til det, men man kan jo alltids håpe:-)

ps: kjenner du ikke til Sør og meg fra tidligere her, så forstår jeg godt at du synes det virker litt "merkelig".

Men han fortjener det. Og selv om du måtte ha sympatier for noen av hans meninger (vilket selvfølgelig er helt i orden!), så håper jeg du ser hvor han har sine store "mangler".

Den mannen (eller mer korrekt - det han fremstår som under nicket Sør) er ikke spesielt "bra". Alle skal kunne stå for sine egne meninger og hevde dem. Men når man stadig vekk forsøker å ilegge andre mennesker meninger de ikke har, og siterer påstander de aldri har gitt (ren løgn) - så synes jeg at slike ikke fortjener annet enn hva de selv gjør overfor andre, uansett hvor "ufint" det er.

Og jeg skammer meg ikke for å si det rett ut:-)

For min del er det hockey, selv om enkelte tror jeg er mest opptatt av nick :)

Så da er Espen et varmt samtale emne da?

For noen år siden så husker jeg godt at vi satt og sang og spilte gitar på terassen min, godt akkompanert av en annen og svært dyktig pianospiller:-)

Fulle ble vi også.....

Så da er Espen et varmt samtale emne da?

For noen år siden så husker jeg godt at vi satt og sang og spilte gitar på terassen min, godt akkompanert av en annen og svært dyktig pianospiller:-)

Fulle ble vi også.....

Tja, det hender jo han blir diskutert.

Hadde vært kult om han spilte en kamp mer for VIF enn han nå skal gjøre i romjula, så jeg hadde fått sett han mot Frisk første søndag over nyttår.

Har faktisk aldri sett han spille (live).

Tja, det hender jo han blir diskutert.

Hadde vært kult om han spilte en kamp mer for VIF enn han nå skal gjøre i romjula, så jeg hadde fått sett han mot Frisk første søndag over nyttår.

Har faktisk aldri sett han spille (live).

Han var i vært fall en hyggelig kar den gang.

Det er lenge siden jeg snakket med han sist (vi gikk på skole sammen).

Kanskje det blir bergenser av han nå?

Men nå tror jeg det er på tide å køye. Har vært en lang og hyggelig kveld, og siden de siste gjester har forlatt huset så kanskje jeg bør finne veien til køya??

Ha en riktig god natt - eller morgen?...:-)

Jeg har allerede en hobby, og skulle gjerne gått av med pensjon for lenge siden.

Desverre er det nok noen titalls år til jeg kan ta meg råd til det, men man kan jo alltids håpe:-)

ps: kjenner du ikke til Sør og meg fra tidligere her, så forstår jeg godt at du synes det virker litt "merkelig".

Men han fortjener det. Og selv om du måtte ha sympatier for noen av hans meninger (vilket selvfølgelig er helt i orden!), så håper jeg du ser hvor han har sine store "mangler".

Den mannen (eller mer korrekt - det han fremstår som under nicket Sør) er ikke spesielt "bra". Alle skal kunne stå for sine egne meninger og hevde dem. Men når man stadig vekk forsøker å ilegge andre mennesker meninger de ikke har, og siterer påstander de aldri har gitt (ren løgn) - så synes jeg at slike ikke fortjener annet enn hva de selv gjør overfor andre, uansett hvor "ufint" det er.

Jeg orker (selvsagt) ikke å lese igjennom deres gale diskusjoner, men når jeg sitter her på natta og det popper opp innlegg fra noen så pleier jeg å sjekke dem ut. Men alle er jo like. Det gjelder dere alle :)

Det hender jeg er enig med Sør, akkurat som det hender jeg er enig med dere andre, men måten å diskutere på, og det gjelder dere alle når dere fyrer løs, er det vel ingen andre enn dere selv som forstår seg på.

Det tar jo ikke mer enn 2-3 innlegg før dere slutter og diskutere sak, og ender opp med å diskutere hvem som er rasister, rv-fans og stalinister, eller hvem av dere som har mest til felles med Hitler og Saddam.

Det blir jo fullstendig meningsløst for andre enn dere det gjelder å melde seg på i de trådene der.

Den som imponerer meg mest i disse trådene er skapningen som nærmest dukker opp i samtlige tråder under forskjellige nick, og kaller dere ved "hun", osv, for å markere at han overhodet ikke vet noe om dere, ei heller kjønn, mens han plaprer om hvor lite interessert han er i dere som personer og hvor interesserte dere er i andre som personer. Gang på gang må skapningen påpeke dette, noe som vel tyder på at han ikke er rent lite interessert i nettopp dere som personer :) Fullstendig ustabilt og fyren går dere alle en høy gang.

Annonse

Han var i vært fall en hyggelig kar den gang.

Det er lenge siden jeg snakket med han sist (vi gikk på skole sammen).

Kanskje det blir bergenser av han nå?

Men nå tror jeg det er på tide å køye. Har vært en lang og hyggelig kveld, og siden de siste gjester har forlatt huset så kanskje jeg bør finne veien til køya??

Ha en riktig god natt - eller morgen?...:-)

Nei, jeg tviler på at fyren gjør bergenser av seg. Ikke faen om norges desidert største hockeyspiller tar turen nedover dit, selv om de visstnok frister med et par millioner for spill ut sesongen.

Dog hadde det jo vært positivt for hockeynorge om han etter hvert tok turen hjem igjen. Det vil utvilsomt påvirke hockeyinteressen.

Dessuten blir det nok VIF på han når han en gang tar veien hjemover igjen.

Men jeg håper Shampo har en del gode år igjen, og havner i en liga han hører hjemme. Og det gjør han nok. Ser vel ut som om det blir Djurgården på han etter at en-dags kontrakten med VIF løper ut neste tirsdag!

God natt! :)

Gjest QuePasta

Som sagt:

Når en ny bedrift starter opp, og ikke har betalt for "goodwill", er det vel å forvente at de selv gjør en innsats for å etablere seg i markedet ?

VSH & co burde gi P4 dispensasjon til å skifte frekvens en periode før 01.01..slik de nå har forsøkt.

Og å tro at Kanal4 vil følge spillereglene i kampen om annonsekronene...hmm...DET er naivt det.

De har jo allerede kopiert P4-logoen.. Bare vent, snart introduseres været på Kanal 4 med "Været leveres av Bridgestone...det sikre vinterdekket" eller noe i den duren..

Slike ulovlige småsprell har P4 gjort i årevis uten at statens medieforvaltning har leet øyelokket.

Vel, man kan jo tro at å ta fra P4 konsesjonen + grave de dypere ned i søla ved å tviholde på dato for nytt sendenett vil føre til bedring...om man er NAIV..men, men..

Og hva med at nyhetssendingene til Kanal4 i realiteten er redigert av TV2...som også har kontroll på Nettavisen.

Tjojo, her har jammen departementene full kontroll gitt...

"Når en ny bedrift starter opp, og ikke har betalt for "goodwill", er det vel å forvente at de selv gjør en innsats for å etablere seg i markedet?"

Og det må de også gjøre. p4 har all mulighet til å starte sending på ny frekvens før tiden, og reklamere for denne. Det eneste de har forpliktet seg til, er å fortsette å sende på den opprinnelige frekvensen til 1.1.04. Du må heller ikke glemme at kanal4 har forholdt seg til reglene i sin planlegging. Å la p4 stenge sendingen nå, endrer fullstendig forutsetningene for kanal 4, 2 uker før de skal på luften.

"VSH & co burde gi P4 dispensasjon til å skifte frekvens en periode før 01.01..slik de nå har forsøkt."

Uenig. Dette er kun sabotasje fra P4s side. De kjente til reglene når de søkte om konsesjon.

"Og å tro at Kanal4 vil følge spillereglene i kampen om annonsekronene...hmm...DET er naivt det."

Det er ikke et argument for å la p4 jukse.

"De har jo allerede kopiert P4-logoen.."

Nei, den visuelle logoen til kanal 4 likner ikke på p4. Det eneste de har felles er 4-tallet, og det med veldig god grunn.

"Slike ulovlige småsprell har P4 gjort i årevis uten at statens medieforvaltning har leet øyelokket."

Siden starten har p4 pådratt seg en jevn strøm av klager og tilsnakk. Det var jo en viktig del av årsaken til at de mistet konsesjonen.

Eh... tror ikke du skjønte hva jeg mente.

Anyway: Kjøper du opp en etablert bedrift betaler du penger for goodwill, verdien av at selskapet er etablert.

Siden vi kun har hatt en komersiell kanal i norge (sett bort fra lokalradioene) er dette nytt terreng for alle...og etter min mening er det feil å stjele fra en bedrift goodwill-verdien ved å være så lite fleksible at de ikke tillater P4 å starte sendingene en periode før 01.01.

Kan ikke se hvordan de kan rettferdiggjøre dette.

Visst har ikke P4 konsesjon før 01.01.det er spillereglene det...men når spillereglene ikke er fornuftige går det an å gi dispensasjoner, noe jeg mener det åpenbart burde vært gjort i dette tilfellet.

Og jepp, jeg påstår at VSH ikke har peiling på radiodrift !

Tror ikke de ser "problemet" her. Men slike lyttertall P4 har hatt kommer ikke av seg selv...de har jobbet for de i 10 år !

Dessuten ! Alle som jobber i radio vet at det farligste man gjør er å skifte navn på stasjonen, dette fordi når noen ringer deg fra Norsk Gallup e.l. spør de deg hvilken kanal du hører på...og da er det ekkstremt viktig at du har fått med deg jingelen der de synger "P4"

Nå har Kanal 4 laget en "kopi" av den åpenbare årsak at de vil så tvil om hvilken kanal du hører på...dermed svarer du kanskje den hyggelige gallupp-damen at "joda, jeg tror jeg hører på den også"..og slik får Kanal 4 gratis lyttertall.

Det er ikke mer enn et halvt års tid siden det ble gjort en undersøkelse som viste at Kanal 4 hadde høye lyttertall allerede..UTEN Å VÆRE PÅ LUFTA !

Skjøner ?

Du beskriver hvor vanskelig livet vil bli for P4 under konkurranse - merkevaregjenkjenning osv osv. Ingen som er uenig med deg i det! Men dette har man jo visst helt fra man bestemte seg for å få inn en ny konsesjon! Det fins andre land i verden med store konkurrerende radiostasjoner!

"Når spillereglene ikke er fornuftige går det an å gi dispensasjoner, noe jeg mener det åpenbart burde vært gjort i dette tilfellet."

Det er her vi er uenige. Spillereglene er satt for ganske lenge siden. Alle har kjent dem. Da er det utrolig uproft å prøve å vri dem like før de skal i bruk, særlig når man har utmerket seg med dårlig konkurranseånd tidligere. (Da P4 tapte lisensen)

Kan du nevne en annen bransje hvor man har endret spillereglene så lenge etter de ble satt, uten at det er nye momenter i saken? Hvor den ene part "plutselig" oppdager at reglene er ikke noe bra?

Du skriver: "Men han fortjener det."

*ler*

Er du virkelig så naiv at du tror jeg blir såret av at du driter deg ut?

Annonse

"Når en ny bedrift starter opp, og ikke har betalt for "goodwill", er det vel å forvente at de selv gjør en innsats for å etablere seg i markedet?"

Og det må de også gjøre. p4 har all mulighet til å starte sending på ny frekvens før tiden, og reklamere for denne. Det eneste de har forpliktet seg til, er å fortsette å sende på den opprinnelige frekvensen til 1.1.04. Du må heller ikke glemme at kanal4 har forholdt seg til reglene i sin planlegging. Å la p4 stenge sendingen nå, endrer fullstendig forutsetningene for kanal 4, 2 uker før de skal på luften.

"VSH & co burde gi P4 dispensasjon til å skifte frekvens en periode før 01.01..slik de nå har forsøkt."

Uenig. Dette er kun sabotasje fra P4s side. De kjente til reglene når de søkte om konsesjon.

"Og å tro at Kanal4 vil følge spillereglene i kampen om annonsekronene...hmm...DET er naivt det."

Det er ikke et argument for å la p4 jukse.

"De har jo allerede kopiert P4-logoen.."

Nei, den visuelle logoen til kanal 4 likner ikke på p4. Det eneste de har felles er 4-tallet, og det med veldig god grunn.

"Slike ulovlige småsprell har P4 gjort i årevis uten at statens medieforvaltning har leet øyelokket."

Siden starten har p4 pådratt seg en jevn strøm av klager og tilsnakk. Det var jo en viktig del av årsaken til at de mistet konsesjonen.

Mener du virkelig at Kanal 4 IKKE arver gratis den goodwill P4 har opparbeidet ???

Du skriver:

"Å la p4 stenge sendingen nå, endrer fullstendig forutsetningene for kanal 4, 2 uker før de skal på luften."

* En må jobbe seg opp og frem her i livet, slik er det i de beste familier :o) VSH & co bør ta hensyn til den goodwill P4 "eier".

Du skriver:

"Dette er kun sabotasje fra P4s side."

* Vel, når VSH & co har handlet slik de har gjort er det for pokker ikke annet å vente. Her har de lagt en linje som er langt utenfor god forretningsskikk fra starten av.

Du skriver:

"den visuelle logoen til kanal 4 likner ikke på p4. Det eneste de har felles er 4-tallet, og det med veldig god grunn."

* Radio lever ikke av visuelle logoer. Kanal4 jingelen er nesten identisk med P4 jingelen. Det er DET som er viktig i denne sammenheng.

Du skriver:

"Siden starten har p4 pådratt seg en jevn strøm av klager og tilsnakk. Det var jo en viktig del av årsaken til at de mistet konsesjonen."

* Og nå klager VSH på at Kanal 4 allerede bryter konsesjonsreglene FØR de har startet sendingene (siden TV2 skal levere en stor del av nyhetene til Kanal 4)

Nei, nå må de våkne opp her gitt. TV2 kommer til å komtrollere en TRE av landets største mediekanaler.

Vel, flott for de som kan utnytte dette ved f.eks å gi Kanal 4 billig tv-reklame, men er dette riktig da ???

Jeg synes kulturdepartementet spreller i grøfta her.

Mener du virkelig at Kanal 4 IKKE arver gratis den goodwill P4 har opparbeidet ???

Du skriver:

"Å la p4 stenge sendingen nå, endrer fullstendig forutsetningene for kanal 4, 2 uker før de skal på luften."

* En må jobbe seg opp og frem her i livet, slik er det i de beste familier :o) VSH & co bør ta hensyn til den goodwill P4 "eier".

Du skriver:

"Dette er kun sabotasje fra P4s side."

* Vel, når VSH & co har handlet slik de har gjort er det for pokker ikke annet å vente. Her har de lagt en linje som er langt utenfor god forretningsskikk fra starten av.

Du skriver:

"den visuelle logoen til kanal 4 likner ikke på p4. Det eneste de har felles er 4-tallet, og det med veldig god grunn."

* Radio lever ikke av visuelle logoer. Kanal4 jingelen er nesten identisk med P4 jingelen. Det er DET som er viktig i denne sammenheng.

Du skriver:

"Siden starten har p4 pådratt seg en jevn strøm av klager og tilsnakk. Det var jo en viktig del av årsaken til at de mistet konsesjonen."

* Og nå klager VSH på at Kanal 4 allerede bryter konsesjonsreglene FØR de har startet sendingene (siden TV2 skal levere en stor del av nyhetene til Kanal 4)

Nei, nå må de våkne opp her gitt. TV2 kommer til å komtrollere en TRE av landets største mediekanaler.

Vel, flott for de som kan utnytte dette ved f.eks å gi Kanal 4 billig tv-reklame, men er dette riktig da ???

Jeg synes kulturdepartementet spreller i grøfta her.

Du skriver: "Mener du virkelig at Kanal 4 IKKE arver gratis den goodwill P4 har opparbeidet ???"

Selvsagt arver de gratis goodwill. Det er en del av betingelsene for konsesjonen de fikk.

Du beskriver hvor vanskelig livet vil bli for P4 under konkurranse - merkevaregjenkjenning osv osv. Ingen som er uenig med deg i det! Men dette har man jo visst helt fra man bestemte seg for å få inn en ny konsesjon! Det fins andre land i verden med store konkurrerende radiostasjoner!

"Når spillereglene ikke er fornuftige går det an å gi dispensasjoner, noe jeg mener det åpenbart burde vært gjort i dette tilfellet."

Det er her vi er uenige. Spillereglene er satt for ganske lenge siden. Alle har kjent dem. Da er det utrolig uproft å prøve å vri dem like før de skal i bruk, særlig når man har utmerket seg med dårlig konkurranseånd tidligere. (Da P4 tapte lisensen)

Kan du nevne en annen bransje hvor man har endret spillereglene så lenge etter de ble satt, uten at det er nye momenter i saken? Hvor den ene part "plutselig" oppdager at reglene er ikke noe bra?

Du skriver:

"...dette har man jo visst helt fra man bestemte seg for å få inn en ny konsesjon! Det fins andre land i verden med store konkurrerende radiostasjoner!"

* Hmrf..Min påstand er at kulturdepartementet ikke ser hele bildet. OK at de velger å ta fra P4 konsesjonen fordi noen har skrevet en bedre søknad (min spådom er at de kommer til å bryte vilkårene like mye som P4 har gjort), men de må da være såpass rettferdige at de lar P4 få mulighet til å gjøre det de kan for å flytte lytterne ! Ellers så måtte dejo prissette opparbeidet goodwill og la Kanal 4 betale P4...slik er det jo i alle andre bransjer !

Du skriver:

"Spillereglene er satt for ganske lenge siden. Alle har kjent dem."

La meg minne om at P4 er et "nytt" terreng i Norge fremdeles.

Dette er første gang det oppstår en slik situasjon i landet..og den er ekstremt dårlig taklet av politikerne.

Du spør om jeg "kan nevne en annen bransje hvor man har endret spillereglene så lenge etter de ble satt, uten at det er nye momenter i saken?"

* Jeg må ærlig innrømme at noen bransje en rettferdig kan sammenligne radio med ikke finnes i min hukommelse..., så det er et umulig spørsmål.

MEN, det kan jo kanskje skje da...om TV2 mister sin konsesjon til fordel for en ny kommersiell kanal..

Hadde det da vært rettferdig at den jobben TV2 har gjort for å fotfeste seg i markedet ikke skal verdisettes ?

Du skriver: "Mener du virkelig at Kanal 4 IKKE arver gratis den goodwill P4 har opparbeidet ???"

Selvsagt arver de gratis goodwill. Det er en del av betingelsene for konsesjonen de fikk.

Da er du kanskje enig i at VSH & co ikke har gjort jobben sin da ? Jeg tviler på om de i det hele tatt har tenkt denne tanken når de ikke ga P4 ny konsesjon.

Ulv I Faarikaal

Sant.

Venstresida i Norge leser FrP-avisa Fremskritt for å irritere seg over det som står der, de klarer ikke la være. Fremskritt er den eneste avisa som blir henta med budbil i 100-vis av eks og delt ut i nesten alle andre avisredaksjoner. God PR for FrP. Avisen kommer dit den skal, men ikke fordi den er så godt likt i vårt 70% venstrevridde pressekorps.

Gjest Tristamento

Venstresida i Norge leser FrP-avisa Fremskritt for å irritere seg over det som står der, de klarer ikke la være. Fremskritt er den eneste avisa som blir henta med budbil i 100-vis av eks og delt ut i nesten alle andre avisredaksjoner. God PR for FrP. Avisen kommer dit den skal, men ikke fordi den er så godt likt i vårt 70% venstrevridde pressekorps.

...paranoid? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...