Gå til innhold

Den dummeste diskusjonen EVER !

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta

Mener du virkelig at Kanal 4 IKKE arver gratis den goodwill P4 har opparbeidet ???

Du skriver:

"Å la p4 stenge sendingen nå, endrer fullstendig forutsetningene for kanal 4, 2 uker før de skal på luften."

* En må jobbe seg opp og frem her i livet, slik er det i de beste familier :o) VSH & co bør ta hensyn til den goodwill P4 "eier".

Du skriver:

"Dette er kun sabotasje fra P4s side."

* Vel, når VSH & co har handlet slik de har gjort er det for pokker ikke annet å vente. Her har de lagt en linje som er langt utenfor god forretningsskikk fra starten av.

Du skriver:

"den visuelle logoen til kanal 4 likner ikke på p4. Det eneste de har felles er 4-tallet, og det med veldig god grunn."

* Radio lever ikke av visuelle logoer. Kanal4 jingelen er nesten identisk med P4 jingelen. Det er DET som er viktig i denne sammenheng.

Du skriver:

"Siden starten har p4 pådratt seg en jevn strøm av klager og tilsnakk. Det var jo en viktig del av årsaken til at de mistet konsesjonen."

* Og nå klager VSH på at Kanal 4 allerede bryter konsesjonsreglene FØR de har startet sendingene (siden TV2 skal levere en stor del av nyhetene til Kanal 4)

Nei, nå må de våkne opp her gitt. TV2 kommer til å komtrollere en TRE av landets største mediekanaler.

Vel, flott for de som kan utnytte dette ved f.eks å gi Kanal 4 billig tv-reklame, men er dette riktig da ???

Jeg synes kulturdepartementet spreller i grøfta her.

"Mener du virkelig at Kanal 4 IKKE arver gratis den goodwill P4 har opparbeidet ???"

Det kanal 4 får av verdi, er en sendefrekvens som er innarbeidet hos lytterne. I regnskapsmessige termer så er det den "goodwill" som kan medregnes. Dette visste de hele tiden. Dette har de lagt sine planer etter, og dette var en av årsakene til at de søkte. Jeg ser ingen urettferdighet i

det.

(Det som hadde vært urettferdig, var om P4 skulle få fortsette å bryte mot konsesjonsvilkårene, og likevel få beholde rettighetene ut av tradsjon).

"En må jobbe seg opp og frem her i livet, slik er det i de beste familier :o) VSH & co bør ta hensyn til den goodwill P4 "eier"."

Den goodwill p4 "eier" er det innarbeidete merkenavnet, verdien menneskene som jobber i selskapet, samt evnt. interne prosesser og synergier. Det mister de ikke.

Det de mister er sendefrekvensen, men den var aldri deres i utgangspunktet!

Her ønsker derimot p4 å endre spillereglene før konkurransen kommer igang.

"Du skriver: "Dette er kun sabotasje fra P4s side." * Vel, når VSH & co har handlet slik de har gjort er det for pokker ikke annet å vente. Her har de lagt en linje som er langt utenfor god forretningsskikk fra starten av."

For det første er moralen i dette helt forkvaklet. "Reglene er dumme så da blåser jeg i dem".

For det andre opptrådde regjeringen helt i tråd med sitt mandat i denne saken. Det var en riktig og modig beslutning.

"Kanal4 jingelen er nesten identisk med P4 jingelen. Det er DET som er viktig i denne sammenheng. "

De har jeg ikke hørt. Logoer er imidlertid beskyttet av copyright-mekanismer, så dersom P4 mener dette, har de full anledning til å gå rettens vei.

"Og nå klager VSH på at Kanal 4 allerede bryter konsesjonsreglene FØR de har startet sendingene (siden TV2 skal levere en stor del av nyhetene til Kanal 4)"

Det unnskylder ikke P4 på noen som helst måte.

"Nei, nå må de våkne opp her gitt. TV2 kommer til å komtrollere en TRE av landets største mediekanaler."

Om Schibstedt har for mye makt i medienorge er en interessant debatt, men det er en annen debatt.

Uansett P4, Kanal 4 og hva det måtte være: Vil du ha kvalitetsradio, lytt til NRK.

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• Sør

9

• SierDuDet

5

• Ulv I Faarikaal

3

Du skriver:

"...dette har man jo visst helt fra man bestemte seg for å få inn en ny konsesjon! Det fins andre land i verden med store konkurrerende radiostasjoner!"

* Hmrf..Min påstand er at kulturdepartementet ikke ser hele bildet. OK at de velger å ta fra P4 konsesjonen fordi noen har skrevet en bedre søknad (min spådom er at de kommer til å bryte vilkårene like mye som P4 har gjort), men de må da være såpass rettferdige at de lar P4 få mulighet til å gjøre det de kan for å flytte lytterne ! Ellers så måtte dejo prissette opparbeidet goodwill og la Kanal 4 betale P4...slik er det jo i alle andre bransjer !

Du skriver:

"Spillereglene er satt for ganske lenge siden. Alle har kjent dem."

La meg minne om at P4 er et "nytt" terreng i Norge fremdeles.

Dette er første gang det oppstår en slik situasjon i landet..og den er ekstremt dårlig taklet av politikerne.

Du spør om jeg "kan nevne en annen bransje hvor man har endret spillereglene så lenge etter de ble satt, uten at det er nye momenter i saken?"

* Jeg må ærlig innrømme at noen bransje en rettferdig kan sammenligne radio med ikke finnes i min hukommelse..., så det er et umulig spørsmål.

MEN, det kan jo kanskje skje da...om TV2 mister sin konsesjon til fordel for en ny kommersiell kanal..

Hadde det da vært rettferdig at den jobben TV2 har gjort for å fotfeste seg i markedet ikke skal verdisettes ?

Jeg skjønner at du vet mye om radiobransjen. Men det virker ikke som du kjenner så mye til spillereglene mellom myndigheter og bedrifter generelt. Radiobransjen er ikke så spesiell! Hele verden kan ikke gjøres om for radiobransjen! Hvis du vil vinne fram med argumentene dine, råder jeg deg til å sette deg inn i dette. Det er generelle regler for når og hvordan man kan være uenig i spillereglene.

Jeg skjønner at du synes P4 har fått urimelige vilkår. Om så var/er tilfelle: det er unasett regler for når og hvordan P4 kan protestere på disse vilkårene. Måten og timingen de har valgt nå er dårlig ifølge disse spillereglene. Hvis du ikke skjønner det etter tre svar så tror jeg ikke vi kommer lenger.

Detalj:

"Opparbeidet goodwill" er et begrep som brukes når et firma overtar et annet, det er jo ikke tilfellet her. Det blir vanskelig å følge med når du bruker feil faguttrykk på feil sted. Bortsett fra dette: synes heller ikke argumentet er helt topp. Tror ikke det som skjer er verre enn da Rema og Rimi i sin oppstart imiterte hverandre og surfet på konsept-og navneforvirringen seg imellom. Jeg tror myndighetene har vurdert dette nøyere enn du tror. Inklusive VSH!

Jeg ser at jeg skriver det samme i hvert innlegg, tror ikke vi kommer lenger.

Da er du kanskje enig i at VSH & co ikke har gjort jobben sin da ? Jeg tviler på om de i det hele tatt har tenkt denne tanken når de ikke ga P4 ny konsesjon.

Selvsagt har de det - det er da også meningen, og slik det skal fungere.

P4 har faktisk vært utrolig heldige at det var en ny konsesjon, og hvis noen har grunn til å klage så er det faktisk K4.

Med vennlig hilsen

Jeg orker (selvsagt) ikke å lese igjennom deres gale diskusjoner, men når jeg sitter her på natta og det popper opp innlegg fra noen så pleier jeg å sjekke dem ut. Men alle er jo like. Det gjelder dere alle :)

Det hender jeg er enig med Sør, akkurat som det hender jeg er enig med dere andre, men måten å diskutere på, og det gjelder dere alle når dere fyrer løs, er det vel ingen andre enn dere selv som forstår seg på.

Det tar jo ikke mer enn 2-3 innlegg før dere slutter og diskutere sak, og ender opp med å diskutere hvem som er rasister, rv-fans og stalinister, eller hvem av dere som har mest til felles med Hitler og Saddam.

Det blir jo fullstendig meningsløst for andre enn dere det gjelder å melde seg på i de trådene der.

Den som imponerer meg mest i disse trådene er skapningen som nærmest dukker opp i samtlige tråder under forskjellige nick, og kaller dere ved "hun", osv, for å markere at han overhodet ikke vet noe om dere, ei heller kjønn, mens han plaprer om hvor lite interessert han er i dere som personer og hvor interesserte dere er i andre som personer. Gang på gang må skapningen påpeke dette, noe som vel tyder på at han ikke er rent lite interessert i nettopp dere som personer :) Fullstendig ustabilt og fyren går dere alle en høy gang.

Mye sant i det du skriver her.

Dog er min påstand at det er Sør som starter kveruleringen mer eller mindre hver eneste gang! Men du har helt rett i at vi kunne latt være å "ta igjen" - for det er også helt rett at det egentlig er "lavmål" fro oss andre å legge oss på samme idiotiske nivå som Sør gjør.

Men vi synes jo det er litt morsomt da....:-)

Annonse

"Mener du virkelig at Kanal 4 IKKE arver gratis den goodwill P4 har opparbeidet ???"

Det kanal 4 får av verdi, er en sendefrekvens som er innarbeidet hos lytterne. I regnskapsmessige termer så er det den "goodwill" som kan medregnes. Dette visste de hele tiden. Dette har de lagt sine planer etter, og dette var en av årsakene til at de søkte. Jeg ser ingen urettferdighet i

det.

(Det som hadde vært urettferdig, var om P4 skulle få fortsette å bryte mot konsesjonsvilkårene, og likevel få beholde rettighetene ut av tradsjon).

"En må jobbe seg opp og frem her i livet, slik er det i de beste familier :o) VSH & co bør ta hensyn til den goodwill P4 "eier"."

Den goodwill p4 "eier" er det innarbeidete merkenavnet, verdien menneskene som jobber i selskapet, samt evnt. interne prosesser og synergier. Det mister de ikke.

Det de mister er sendefrekvensen, men den var aldri deres i utgangspunktet!

Her ønsker derimot p4 å endre spillereglene før konkurransen kommer igang.

"Du skriver: "Dette er kun sabotasje fra P4s side." * Vel, når VSH & co har handlet slik de har gjort er det for pokker ikke annet å vente. Her har de lagt en linje som er langt utenfor god forretningsskikk fra starten av."

For det første er moralen i dette helt forkvaklet. "Reglene er dumme så da blåser jeg i dem".

For det andre opptrådde regjeringen helt i tråd med sitt mandat i denne saken. Det var en riktig og modig beslutning.

"Kanal4 jingelen er nesten identisk med P4 jingelen. Det er DET som er viktig i denne sammenheng. "

De har jeg ikke hørt. Logoer er imidlertid beskyttet av copyright-mekanismer, så dersom P4 mener dette, har de full anledning til å gå rettens vei.

"Og nå klager VSH på at Kanal 4 allerede bryter konsesjonsreglene FØR de har startet sendingene (siden TV2 skal levere en stor del av nyhetene til Kanal 4)"

Det unnskylder ikke P4 på noen som helst måte.

"Nei, nå må de våkne opp her gitt. TV2 kommer til å komtrollere en TRE av landets største mediekanaler."

Om Schibstedt har for mye makt i medienorge er en interessant debatt, men det er en annen debatt.

Uansett P4, Kanal 4 og hva det måtte være: Vil du ha kvalitetsradio, lytt til NRK.

For å starte med det siste: Jeg hører ikke så mye på radio, men for meg duger NRK stort sett kun når de sender tippeligakamper, fordi de ikke avbryter med musikk og reklame.

De har sikkert gode programmer ellers også, men musikken er best på lokalradioen, så jeg hører på den.

P4 har jeg stort sett kun hørt på når de sender "tvert imot"..og etter det jeg har forstått har Kanal 4 kapret den programlederen :o)

Jeg er på ingen måte noen P4-entusiast, det jeg reagerer på her er manglende rettferdighet og forretningsskikk.

Du skriver:

Det kanal 4 får av verdi, er en sendefrekvens som er innarbeidet hos lytterne. I regnskapsmessige termer så er det den "goodwill" som kan medregnes. Dette visste de hele tiden. Dette har de lagt sine planer etter, og dette var en av årsakene til at de søkte. Jeg ser ingen urettferdighet i det."

* For Kanal 4 er dette selvfølgelig et kjempepluss som de er fornøyde med. Det er jo her alt er rivruskende galt ! Kulturdep. har "gitt bort" goodwill et selskap har opparbeidet.

Tror du ikke kanal 4 ville søkt om den nye konsesjonen som P4 endte opp med da ???

Du skriver:

* Ja til det første, nei til resten

Definisjonen av goodwill er: aktivum som et firma har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o l

Du skriver:

"Her ønsker derimot p4 å endre spillereglene før konkurransen kommer igang."

Det er ikke riktig. Dette er et spørsmål om P4 skal kunne dra nytte av sin goodwill i markedet. Når "konkurransen er i gang" er det opp til begge å levere varene.

Du skriver:

"opptrådde regjeringen helt i tråd med sitt mandat i denne saken. Det var en riktig og modig beslutning."

*I tråd med sitt mandat er riktig...men riktig og modig ??? Modig, men totalt feil er min påstand.

Du skriver:

"Logoer er imidlertid beskyttet av copyright-mekanismer, så dersom P4 mener dette, har de full anledning til å gå rettens vei."

* Det gjør de da også.

Du skriver:

* Er det ? Det sier jo litt da at det kommer som et sjokk på Valgerd at Kanal 4 får nyheter levert av TV2.

Komersiell drift er komersiell drift. Mest mulig inntekter og minst mulig utgifter samt å gå så langt man kan gå (eller litt lenger) vedr. spilleregler. Det er NAIVT å tro at de ikke ville samarbeide på denne måten.

Selvsagt har de det - det er da også meningen, og slik det skal fungere.

P4 har faktisk vært utrolig heldige at det var en ny konsesjon, og hvis noen har grunn til å klage så er det faktisk K4.

Med vennlig hilsen

Min påstand er at du totalt har misforstått....men det har du vel skjønt.

Jeg skjønner at du vet mye om radiobransjen. Men det virker ikke som du kjenner så mye til spillereglene mellom myndigheter og bedrifter generelt. Radiobransjen er ikke så spesiell! Hele verden kan ikke gjøres om for radiobransjen! Hvis du vil vinne fram med argumentene dine, råder jeg deg til å sette deg inn i dette. Det er generelle regler for når og hvordan man kan være uenig i spillereglene.

Jeg skjønner at du synes P4 har fått urimelige vilkår. Om så var/er tilfelle: det er unasett regler for når og hvordan P4 kan protestere på disse vilkårene. Måten og timingen de har valgt nå er dårlig ifølge disse spillereglene. Hvis du ikke skjønner det etter tre svar så tror jeg ikke vi kommer lenger.

Detalj:

"Opparbeidet goodwill" er et begrep som brukes når et firma overtar et annet, det er jo ikke tilfellet her. Det blir vanskelig å følge med når du bruker feil faguttrykk på feil sted. Bortsett fra dette: synes heller ikke argumentet er helt topp. Tror ikke det som skjer er verre enn da Rema og Rimi i sin oppstart imiterte hverandre og surfet på konsept-og navneforvirringen seg imellom. Jeg tror myndighetene har vurdert dette nøyere enn du tror. Inklusive VSH!

Tror ikke vi kommer lenger jeg heller siden jeg også stadig gjentar meg selv.

Men at du påstår at jeg bruker feil uttrykk da blir jeg provosert for goodwill er nemlig goodwill uavhengig av måten en overtar den på !

Goodwill: aktivum som et firma e l har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o l

Så gjør leksen din selv du, som kaller det økonom !

Detalj:

Som kaller DEG økonom skulle det selvfølgelig være...

Dessuten, så kan selvfølgelig ikke verden gjøres om pga radiobransjen..bruker du alltid å dra ting lenger enn nødvendig ??? Tidligere begynte du å bruke fotball som en slags metafor for spilleregler..

Alt kan ikke sammenlignes vet du !

Jeg vet ganske så mye om radiobransjen ja, men jeg vet også om spillereglene..og vet selvfølgelig at P4 bryter disse, jeg har da aldri påstått noe annet !

Det er du som tror jeg er en ihuga P4-fan, noe jeg absolutt ikke er. Men rett skal likevel være rett.

Og Kanal 4 bør ikke få noe gratis..

Gjest QuePasta

For å starte med det siste: Jeg hører ikke så mye på radio, men for meg duger NRK stort sett kun når de sender tippeligakamper, fordi de ikke avbryter med musikk og reklame.

De har sikkert gode programmer ellers også, men musikken er best på lokalradioen, så jeg hører på den.

P4 har jeg stort sett kun hørt på når de sender "tvert imot"..og etter det jeg har forstått har Kanal 4 kapret den programlederen :o)

Jeg er på ingen måte noen P4-entusiast, det jeg reagerer på her er manglende rettferdighet og forretningsskikk.

Du skriver:

Det kanal 4 får av verdi, er en sendefrekvens som er innarbeidet hos lytterne. I regnskapsmessige termer så er det den "goodwill" som kan medregnes. Dette visste de hele tiden. Dette har de lagt sine planer etter, og dette var en av årsakene til at de søkte. Jeg ser ingen urettferdighet i det."

* For Kanal 4 er dette selvfølgelig et kjempepluss som de er fornøyde med. Det er jo her alt er rivruskende galt ! Kulturdep. har "gitt bort" goodwill et selskap har opparbeidet.

Tror du ikke kanal 4 ville søkt om den nye konsesjonen som P4 endte opp med da ???

Du skriver:

* Ja til det første, nei til resten

Definisjonen av goodwill er: aktivum som et firma har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o l

Du skriver:

"Her ønsker derimot p4 å endre spillereglene før konkurransen kommer igang."

Det er ikke riktig. Dette er et spørsmål om P4 skal kunne dra nytte av sin goodwill i markedet. Når "konkurransen er i gang" er det opp til begge å levere varene.

Du skriver:

"opptrådde regjeringen helt i tråd med sitt mandat i denne saken. Det var en riktig og modig beslutning."

*I tråd med sitt mandat er riktig...men riktig og modig ??? Modig, men totalt feil er min påstand.

Du skriver:

"Logoer er imidlertid beskyttet av copyright-mekanismer, så dersom P4 mener dette, har de full anledning til å gå rettens vei."

* Det gjør de da også.

Du skriver:

* Er det ? Det sier jo litt da at det kommer som et sjokk på Valgerd at Kanal 4 får nyheter levert av TV2.

Komersiell drift er komersiell drift. Mest mulig inntekter og minst mulig utgifter samt å gå så langt man kan gå (eller litt lenger) vedr. spilleregler. Det er NAIVT å tro at de ikke ville samarbeide på denne måten.

"De har sikkert gode programmer ellers også, men musikken er best på lokalradioen"

Musikken er utvilsomt best på P3. (Musikkmisjonen, Urørt, Harald Are Lund etc.) Samme hvilken lokalradio du hører på ;-)

"* For Kanal 4 er dette selvfølgelig et kjempepluss som de er fornøyde med."

Det er ikke noe pluss, men noe de selvsagt kalkulerte med når de søkte.

"Det er jo her alt er rivruskende galt ! Kulturdep. har "gitt bort" goodwill et selskap har opparbeidet."

Nei, de har ikke det. Hva p4 har gjort, er å etablere en tradisjon for riksdekkende radio utenom nrk. Ære være dem for det. Derimot har de ikke klart å ta vare på dette, ved å følge konsesjonsreglene og gjøre de tingene de lovet når de fikk rettighetene. Det er p4s tabbe, og ikke noe de kan laste myndighetene for.

"Tror du ikke kanal 4 ville søkt om den nye konsesjonen som P4 endte opp med da ??? "

Irrelevant.

"Ja til det første, nei til resten Definisjonen av goodwill er: aktivum som et firma har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o l "

Samt prosesser, arbeidsrutiner, kunnskapskapital etc. Ikke noe av dette har de gitt til kanal 4.

"Dette er et spørsmål om P4 skal kunne dra nytte av sin goodwill i markedet. Når "konkurransen er i gang" er det opp til begge å levere varene. "

Og P4 har alle muligheter til å bygge videre på det de har etablert.

"Du skriver: "opptrådde regjeringen helt i tråd med sitt mandat i denne saken. Det var en riktig og modig beslutning." *I tråd med sitt mandat er riktig...men riktig og modig ??? Modig, men totalt feil er min påstand. "

Hvordan kan det være feil å sørge for at reglene opprettholdes?

"De har sikkert gode programmer ellers også, men musikken er best på lokalradioen"

Musikken er utvilsomt best på P3. (Musikkmisjonen, Urørt, Harald Are Lund etc.) Samme hvilken lokalradio du hører på ;-)

"* For Kanal 4 er dette selvfølgelig et kjempepluss som de er fornøyde med."

Det er ikke noe pluss, men noe de selvsagt kalkulerte med når de søkte.

"Det er jo her alt er rivruskende galt ! Kulturdep. har "gitt bort" goodwill et selskap har opparbeidet."

Nei, de har ikke det. Hva p4 har gjort, er å etablere en tradisjon for riksdekkende radio utenom nrk. Ære være dem for det. Derimot har de ikke klart å ta vare på dette, ved å følge konsesjonsreglene og gjøre de tingene de lovet når de fikk rettighetene. Det er p4s tabbe, og ikke noe de kan laste myndighetene for.

"Tror du ikke kanal 4 ville søkt om den nye konsesjonen som P4 endte opp med da ??? "

Irrelevant.

"Ja til det første, nei til resten Definisjonen av goodwill er: aktivum som et firma har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o l "

Samt prosesser, arbeidsrutiner, kunnskapskapital etc. Ikke noe av dette har de gitt til kanal 4.

"Dette er et spørsmål om P4 skal kunne dra nytte av sin goodwill i markedet. Når "konkurransen er i gang" er det opp til begge å levere varene. "

Og P4 har alle muligheter til å bygge videre på det de har etablert.

"Du skriver: "opptrådde regjeringen helt i tråd med sitt mandat i denne saken. Det var en riktig og modig beslutning." *I tråd med sitt mandat er riktig...men riktig og modig ??? Modig, men totalt feil er min påstand. "

Hvordan kan det være feil å sørge for at reglene opprettholdes?

Det er noe som heter dispensasjon fra reglene...og det burde de gi P4.

Forrige uke vurderte faktisk Kulturdepartementet å gi Kanal4 lov til å sende på P4-frekvensen, altså starte sendingen allrede nå...så spillereglene kan tydeligvis endres etter behov.

Nå skal jeg snart ha middagsgjester som forventer nettopp..middag..så jeg må fyke :o)

Vil dere lese mere, anbefaler jeg å ta en tur innom:

http://www.kampanje.com/00/40/67/5.html

Gjest QuePasta

Det er noe som heter dispensasjon fra reglene...og det burde de gi P4.

Forrige uke vurderte faktisk Kulturdepartementet å gi Kanal4 lov til å sende på P4-frekvensen, altså starte sendingen allrede nå...så spillereglene kan tydeligvis endres etter behov.

Nå skal jeg snart ha middagsgjester som forventer nettopp..middag..så jeg må fyke :o)

Vil dere lese mere, anbefaler jeg å ta en tur innom:

http://www.kampanje.com/00/40/67/5.html

"Forrige uke vurderte faktisk Kulturdepartementet å gi Kanal4 lov til å sende på P4-frekvensen, altså starte sendingen allrede nå...så spillereglene kan tydeligvis endres etter behov."

Dersom P4 hadde slått av sendingen på den gamle nettet, så hadde det vært en naturlig kosekvens!

Annonse

Tror ikke vi kommer lenger jeg heller siden jeg også stadig gjentar meg selv.

Men at du påstår at jeg bruker feil uttrykk da blir jeg provosert for goodwill er nemlig goodwill uavhengig av måten en overtar den på !

Goodwill: aktivum som et firma e l har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o l

Så gjør leksen din selv du, som kaller det økonom !

Ikke slik jeg har lært det på skolen.

Men la oss ta en liten test på hvor vi er uenige:

"Når T-banen setter prisene så idiotisk høyt, da synes jeg det er rimelig å snike. De har jo bedt om det selv, med priser som for eksempel studenter ikke har råd til ".

Er du enig eller uenig i en slik påstand? Jeg oppfatter noen av P4-argumentene dine å være på linje med dette. Ser av andre innlegg at de også synes å oppfatte deg slik.

Mellom norske bedrifter og norske myndigheter er dette absolutt ikke gangbar logikk! Å bruke slik logikk er å gjøre seg selv en utrolig bjørnetjeneste, uansett om statsråden heter VSH eller noe annet. Dette tror jeg ikke noen med kunnskap om fagfeltet vil være uenig med meg i.

Poenget mitt har ikke først og fremst vært å hardnakket påstå at P4 har fått OK betingelser. Jeg har inntrykk av at de har fått det. Men har de ikke fått det, så burde de oppdaget det og protestert mye tidligere enn nå, det er mitt hovedpoeng nr 1. Ellers oppfattes de lett i "trikkesnikerkategorien" ovenfor.

Poeng nr 2 har vært at måten du argumenterer på ikke overbeviser meg - det var derfor jeg humoristisk startet

med "ut med dommeren inn med kua". - med det mente jeg at jeg skjønte du var engasjert, men at det ikke var så lett for motpartens heiagjeng å bli overbevist hvis du mente dette bokstavelig. Det virket skrevet i kampens hete, jeg ventet at du ville komme med mer rolige for-og-imot argumenter i neste innlegg.

(Utbrudd av type "departementet er i grøfta", "VSH har ikke peiling på økonomi" osv. )

Hvis du for alvor mener at trikkesniker type argumentasjon er OK, da har vi funnet ut hvorfor vi aldri kan bli enige. :-)

"Forrige uke vurderte faktisk Kulturdepartementet å gi Kanal4 lov til å sende på P4-frekvensen, altså starte sendingen allrede nå...så spillereglene kan tydeligvis endres etter behov."

Dersom P4 hadde slått av sendingen på den gamle nettet, så hadde det vært en naturlig kosekvens!

For å gi Kanal4 best mulig tilretteleggelse for å vinne den kommende konkurransen ??? Det er jo ikke lov ???

Dessuten...hvis den ene bryter loven så er det nå plutselig ok for den andre part å gjøre det ?? Pipen fikk plutselig en annen lyd her gitt.

Som andre her i tråden påpeker, så er det du som har misforstått konsesjons-konseptet.

Jaja, hvis du leser de linkene jeg la inn så ser du kanskje at flere (i bransjen) er enige med meg.

Tror ikke du har særlig peiling på radiobransjen Sør.

Ikke slik jeg har lært det på skolen.

Men la oss ta en liten test på hvor vi er uenige:

"Når T-banen setter prisene så idiotisk høyt, da synes jeg det er rimelig å snike. De har jo bedt om det selv, med priser som for eksempel studenter ikke har råd til ".

Er du enig eller uenig i en slik påstand? Jeg oppfatter noen av P4-argumentene dine å være på linje med dette. Ser av andre innlegg at de også synes å oppfatte deg slik.

Mellom norske bedrifter og norske myndigheter er dette absolutt ikke gangbar logikk! Å bruke slik logikk er å gjøre seg selv en utrolig bjørnetjeneste, uansett om statsråden heter VSH eller noe annet. Dette tror jeg ikke noen med kunnskap om fagfeltet vil være uenig med meg i.

Poenget mitt har ikke først og fremst vært å hardnakket påstå at P4 har fått OK betingelser. Jeg har inntrykk av at de har fått det. Men har de ikke fått det, så burde de oppdaget det og protestert mye tidligere enn nå, det er mitt hovedpoeng nr 1. Ellers oppfattes de lett i "trikkesnikerkategorien" ovenfor.

Poeng nr 2 har vært at måten du argumenterer på ikke overbeviser meg - det var derfor jeg humoristisk startet

med "ut med dommeren inn med kua". - med det mente jeg at jeg skjønte du var engasjert, men at det ikke var så lett for motpartens heiagjeng å bli overbevist hvis du mente dette bokstavelig. Det virket skrevet i kampens hete, jeg ventet at du ville komme med mer rolige for-og-imot argumenter i neste innlegg.

(Utbrudd av type "departementet er i grøfta", "VSH har ikke peiling på økonomi" osv. )

Hvis du for alvor mener at trikkesniker type argumentasjon er OK, da har vi funnet ut hvorfor vi aldri kan bli enige. :-)

Slå det opp du økonom...det er mulig det er lenge siden du gikk på skolen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...