Gå til innhold

Den dummeste diskusjonen EVER !

Anbefalte innlegg

Uansett får vi en Kanal 4 som vil være en kanal, hvis premisser for innhold er lagt av minister Valgerd Svarstad Haugland.

Vi har allerede NRK som statens (og AP's) kanal. Det får rekke. Radio blir best når den tar hensyn til lytterne og ikke politikerne.

Så folkens; Tune in P4.

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• Sør

9

• SierDuDet

5

• Ulv I Faarikaal

3

Vet du hva, så dumme mennesker som dette fins ikke i virkeligheten. Det er ikke mulig å være så systematisk usaklig og uten evne til å få med seg hovedpoengene over så lang tid. Det er ikke mulig å systematisk la være å lese det motstanderen skriver over så lang tid. (Og nå kommer du til å svare med et DØDELIG fornærmet innlegg om arrogante akademikere osv osv hehe.)

Her inne på DOL har jeg bare sett Ulv i Faarikaal klare det. Teknikkene for å terge motstanderen til å skrive flere innlegg er også fascinerende lik. Visste ikke at slike unike evner kunne læres bort...:-)

Jeg tror rett og slett ikke på at du er seriøst opptatt av denne diskusjonen. Synd, for det var faktisk jeg, jeg syntes dette var et interessant emne å belyse. (Og nå kommer du til å svare at det var du såvisst, blablabla)

Fy fader som jeg ler av deg nå ! Jeg har kommet med argumentasjon knyttet til saken mens du etterhvert som argumentene dine har falt i fisk har begyndt med personangrep. Så den skytsen din kan du rette mot deg selv :o)

Du har bevist at du ikke har peiling på radio, men gjerne vil utgi deg for å ha det.

Vet du hva, så dumme mennesker som dette fins ikke i virkeligheten. Det er ikke mulig å være så systematisk usaklig og uten evne til å få med seg hovedpoengene over så lang tid. Det er ikke mulig å systematisk la være å lese det motstanderen skriver over så lang tid. (Og nå kommer du til å svare med et DØDELIG fornærmet innlegg om arrogante akademikere osv osv hehe.)

Her inne på DOL har jeg bare sett Ulv i Faarikaal klare det. Teknikkene for å terge motstanderen til å skrive flere innlegg er også fascinerende lik. Visste ikke at slike unike evner kunne læres bort...:-)

Jeg tror rett og slett ikke på at du er seriøst opptatt av denne diskusjonen. Synd, for det var faktisk jeg, jeg syntes dette var et interessant emne å belyse. (Og nå kommer du til å svare at det var du såvisst, blablabla)

Jeg har stilt deg spørsmål som du konsekvent ikke svarer på, men isteden forteller hvor dum du synes jeg er.

Tjoho, og du forventer å bli tatt seriøst ?

Du påsto at jeg ikke forstod bruken av begrepet goodwill og skriver:

"Detalj: "Opparbeidet goodwill" er et begrep som brukes når et firma overtar et annet, det er jo ikke tilfellet her. Det blir vanskelig å følge med når du bruker feil faguttrykk på feil sted."

He-he, jeg får vel klippe det inn på ny til deg:

Goodwill: aktivum som et firma e l har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o

og som sagt. Opparbeidet goodwill forsvinner ikke fordi ingen vil betale for det.

Goodwill er goodwill samme hvordan den overdras.

Kan du argumentere SAKLIG (prøv det denne gangen) for at dette er feil ??

For å starte med det siste: Jeg hører ikke så mye på radio, men for meg duger NRK stort sett kun når de sender tippeligakamper, fordi de ikke avbryter med musikk og reklame.

De har sikkert gode programmer ellers også, men musikken er best på lokalradioen, så jeg hører på den.

P4 har jeg stort sett kun hørt på når de sender "tvert imot"..og etter det jeg har forstått har Kanal 4 kapret den programlederen :o)

Jeg er på ingen måte noen P4-entusiast, det jeg reagerer på her er manglende rettferdighet og forretningsskikk.

Du skriver:

Det kanal 4 får av verdi, er en sendefrekvens som er innarbeidet hos lytterne. I regnskapsmessige termer så er det den "goodwill" som kan medregnes. Dette visste de hele tiden. Dette har de lagt sine planer etter, og dette var en av årsakene til at de søkte. Jeg ser ingen urettferdighet i det."

* For Kanal 4 er dette selvfølgelig et kjempepluss som de er fornøyde med. Det er jo her alt er rivruskende galt ! Kulturdep. har "gitt bort" goodwill et selskap har opparbeidet.

Tror du ikke kanal 4 ville søkt om den nye konsesjonen som P4 endte opp med da ???

Du skriver:

Den goodwill p4 "eier" er det innarbeidete merkenavnet, verdien menneskene som jobber i selskapet, samt evnt. interne prosesser og synergier. Det mister de ikke.

* Ja til det første, nei til resten

Definisjonen av goodwill er: aktivum som et firma har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o l

Du skriver:

"Her ønsker derimot p4 å endre spillereglene før konkurransen kommer igang."

Det er ikke riktig. Dette er et spørsmål om P4 skal kunne dra nytte av sin goodwill i markedet. Når "konkurransen er i gang" er det opp til begge å levere varene.

Du skriver:

"opptrådde regjeringen helt i tråd med sitt mandat i denne saken. Det var en riktig og modig beslutning."

*I tråd med sitt mandat er riktig...men riktig og modig ??? Modig, men totalt feil er min påstand.

Du skriver:

"Logoer er imidlertid beskyttet av copyright-mekanismer, så dersom P4 mener dette, har de full anledning til å gå rettens vei."

* Det gjør de da også.

Du skriver:

Om Schibstedt har for mye makt i medienorge er en interessant debatt, men det er en annen debatt.

* Er det ? Det sier jo litt da at det kommer som et sjokk på Valgerd at Kanal 4 får nyheter levert av TV2.

Komersiell drift er komersiell drift. Mest mulig inntekter og minst mulig utgifter samt å gå så langt man kan gå (eller litt lenger) vedr. spilleregler. Det er NAIVT å tro at de ikke ville samarbeide på denne måten.

Bare et kort innspill.

I løpet av dette året har NRK økt lytteroppslutningen med 100.000 lyttere pr. dag samlet for alle kanalene.

Blir interessant å se hva som skjer når kanal 4 kommer på lufta.

Er det nok reklamepenger til å finansiere to GODE riksdekkende kanaler i tillegg til NRK?

Bare et kort innspill.

I løpet av dette året har NRK økt lytteroppslutningen med 100.000 lyttere pr. dag samlet for alle kanalene.

Blir interessant å se hva som skjer når kanal 4 kommer på lufta.

Er det nok reklamepenger til å finansiere to GODE riksdekkende kanaler i tillegg til NRK?

Ikke to GODE slik jeg tror du mener det nei. De må nok benytte seg av innkjøpte program/nyheter og mye telefonintervjuer :o(

Personlig tror jeg lokalradioene vinner kampen. Pr idag har de 13 % daglig oppslutning,mens P4 tror jeg har ca 30 (husker ikke helt, men det ligger inne på gallup sine nettsider om du er intr.), resten har Nrk

P3 har forøvrig bare 7 %

Jeg har stilt deg spørsmål som du konsekvent ikke svarer på, men isteden forteller hvor dum du synes jeg er.

Tjoho, og du forventer å bli tatt seriøst ?

Du påsto at jeg ikke forstod bruken av begrepet goodwill og skriver:

"Detalj: "Opparbeidet goodwill" er et begrep som brukes når et firma overtar et annet, det er jo ikke tilfellet her. Det blir vanskelig å følge med når du bruker feil faguttrykk på feil sted."

He-he, jeg får vel klippe det inn på ny til deg:

Goodwill: aktivum som et firma e l har i renommé, kundekrets, innarbeidet firmanavn o

og som sagt. Opparbeidet goodwill forsvinner ikke fordi ingen vil betale for det.

Goodwill er goodwill samme hvordan den overdras.

Kan du argumentere SAKLIG (prøv det denne gangen) for at dette er feil ??

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article167333.ece

Annonse

Fy fader som jeg ler av deg nå ! Jeg har kommet med argumentasjon knyttet til saken mens du etterhvert som argumentene dine har falt i fisk har begyndt med personangrep. Så den skytsen din kan du rette mot deg selv :o)

Du har bevist at du ikke har peiling på radio, men gjerne vil utgi deg for å ha det.

Her er flere du nekter å svare på:

Du skriver:

Brukt en artikkel med noen flere enn P4 selv, part i konflikten, til kilde. Du stoler kanskje på P4, men en part i en ”krig” forteller sjelden den hele og fulle sannheten.

* Jeg har IKKE brukt P4 som kilde. Jeg har kommet med egne meninger + lagt inn linker til bladet kampanje som er nøytralt. På kampanjes nettsider som jeg la inn link til kan du lese både P4 og Kanal 4's argumenter. Jeg har sitert fra begge.

Du skriver:

P4 har begynt å sende i det nye nettet, ja, men fortsetter å sende på den gamle frekvensen i en god del regioner, (90% av befolkningen? - ulike data oppgis).

* Du kan jo være såpass at du innrømmer at du totalt har misforstått dette ! Som agt før: P4 sender i det gamle nettet for å oppnå 90 % dekning fordi dette er et av kriteriene i den konsesjonen de har pr. idag. Det nye nettet deres er mindre.

Uansett får vi en Kanal 4 som vil være en kanal, hvis premisser for innhold er lagt av minister Valgerd Svarstad Haugland.

Vi har allerede NRK som statens (og AP's) kanal. Det får rekke. Radio blir best når den tar hensyn til lytterne og ikke politikerne.

Så folkens; Tune in P4.

Du skriver: "Vi har allerede NRK som statens (og AP's) kanal."

Hvordan/når ble NRK "AP's" (ikke apostof ifb genitiv på norsk!) kanal?

NRK er ledet av en høyre-politiker, og å påstå at NRK er aps kanal er som å påstå at gamle Radio Moskva sender for USA. Det faller på sin egen urimelighet.

Her er flere du nekter å svare på:

Du skriver:

Brukt en artikkel med noen flere enn P4 selv, part i konflikten, til kilde. Du stoler kanskje på P4, men en part i en ”krig” forteller sjelden den hele og fulle sannheten.

* Jeg har IKKE brukt P4 som kilde. Jeg har kommet med egne meninger + lagt inn linker til bladet kampanje som er nøytralt. På kampanjes nettsider som jeg la inn link til kan du lese både P4 og Kanal 4's argumenter. Jeg har sitert fra begge.

Du skriver:

P4 har begynt å sende i det nye nettet, ja, men fortsetter å sende på den gamle frekvensen i en god del regioner, (90% av befolkningen? - ulike data oppgis).

* Du kan jo være såpass at du innrømmer at du totalt har misforstått dette ! Som agt før: P4 sender i det gamle nettet for å oppnå 90 % dekning fordi dette er et av kriteriene i den konsesjonen de har pr. idag. Det nye nettet deres er mindre.

Først slenger han ut masse påstander som er ren løgn, så slenger han masse usaklig dritt om min person fordi han ikke klarer argumentere for seg...og da finner han det for godt å stikke av ???

Hmrf...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...