Gå til innhold

Når begynner jeg å se noe på vekta?

Gjest finnguala

Anbefalte innlegg

Gjest finnguala

Har slanket meg i litt over en uke. Hadde før ganske høy forbrenning, men jeg vet ikke lenger. Trener ikke men skal begynne over jul..

Jeg har kuttet ut snop og brus i ukene og begynt med Ingers rugbrød. Erstattet godteri med frukt, drikker vanlig kaffe i stedet for cafe late og cola ligt i stedet for cola på kafe.Har begynt å spise mer fisk til middag og færre poteter. Har mindre fett på maten. Spiser ca 1/3 av det jeg spiste før.

Er det noe mer, i tillegg til å trene jeg bør gjøre?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du har kuttet ned for drastisk? Hvis du bare spiser 1/3 av hva du gjorde før så tror kroppen din nå at det er krise-tilstander, og tviholder på kroppens reserver. En mindre drastisk omlegging (spise 1/3 mindre enn før kanskje, litt avhengig av hvor mye du spiste), og daglig spasertur på 1/2 time, så bør du nok se resultater.

Om du går for fort ned mister du bare muskler og vann uansett, ikke fett. Med mindre muskelmasse får du dårligere forbrenning (og vice versa). Det anbefales ikke å gå ned mer enn 0,5-1 kg pr uke. Du finner en del gode råd og oppskrifter på www.greteroede.no

Ta gjerne vitamintablett daglig når du slanker deg, i og med at du får i deg mindre næring enn normalt (selv om du spiser sunn mat).

Drikk ellers mer vann, det er bra, både metter og renser systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

Kanskje du har kuttet ned for drastisk? Hvis du bare spiser 1/3 av hva du gjorde før så tror kroppen din nå at det er krise-tilstander, og tviholder på kroppens reserver. En mindre drastisk omlegging (spise 1/3 mindre enn før kanskje, litt avhengig av hvor mye du spiste), og daglig spasertur på 1/2 time, så bør du nok se resultater.

Om du går for fort ned mister du bare muskler og vann uansett, ikke fett. Med mindre muskelmasse får du dårligere forbrenning (og vice versa). Det anbefales ikke å gå ned mer enn 0,5-1 kg pr uke. Du finner en del gode råd og oppskrifter på www.greteroede.no

Ta gjerne vitamintablett daglig når du slanker deg, i og med at du får i deg mindre næring enn normalt (selv om du spiser sunn mat).

Drikk ellers mer vann, det er bra, både metter og renser systemet.

Takk for gode råd!

Saken er den at jeg rett og slett ikke orker spise mer enn 1/3 av det jeg har spist de siste månenden, fordi jeg har sluttet med tolvon som har bivirkningen ulvehunger. Da jeg har sluttet med en så har appetitten kommet tilbake til normalen ;)

Siden jeg ikke har trente muskler (har ikke trent på minst 1,5 år) så kan jeg vel knapt miste mer muskelmasse enn det jeg allerede har gjort?

Jeg har vært en skikkelig slappfisk og jeg ble det forunderlig nok da jeg begynte på tolvon. Før det var jeg ganske sprek og trente regelmessig.

Nå har jeg heldigvis sluttet med tolvon og lysten til å trene har kommet sterkt tilbake. I dag har jeg kjøpt meg treningskort :) Og nå er det slutt på å vanskjøtte meg selv!!!

Ha en riktig god jul og et godt nytt år!!

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to måneders tid kankskje? eller lenger? Noen får vel sånn at de plutselig går ned to kilo, og så går det lang stund før det gradvis begynner å gå ned... tar litt tid for kroppen å snu om på hele systemet vet du...

tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...