Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? hvilket trygdekontor avgjør?

Anbefalte innlegg

Gjest ung jente-76

Hei! min kjæreste prøver å tilbakevis at han er ung ufør pga store, tunge, lange tester ang. adhd. Nevorpsykologis senter og spes. psykiatere er ikke i tvil, han har en "alvorlig" utgave av ADHD, det lokale trygdekontoret har godkjent at han er ung ufør og skal ha tilbakebetalt penger da ADHD er medfødt, men pr d.d måtte saken sendes til fylkestrygdekontoret for vidre behandling. De har satt seg på bakbena og vil ha egen lege som skal ta endelig avgjørelse på 1TIME, de ser helt bort fra all dokumentsjon fra spesialistene!!!! MEN, jeg hørte nå at fra 01.01.2004 skal de lokale trygdekontorene avgjøre slike saker selv, og ikke bruke fylkestrygdekontorene.. Noen som vet noe om dette???

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Det nye fra 1/1 har ikke tilbakevirkende kraft. Gjelder vel kun for det som blir søkt om fom den datoen. Fikk jeg forklart iallefall. Av 'trygdedama' mi. Men de er jo ikke enig bestandig de heller. Alle som søker før nyttår går under gammel regel.

PS: Du mente at han skulle bevise? Ikke tilbakevise eller motbevise eller hva du skrev...

Det med å ikke HØRE på soesialistene har andre også opplevd. Da må en vel gå til trygderettetn eller noe slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...