Gå til innhold

Alkohol i juleferien

Anbefalte innlegg

Har ferie i to uker, og da blir det en del alkohol rundt jul. Sitter f.eks. alene med et glass likør. Tar gjerne et glass vin eller øl og akevitt til maten hver dag. Eksmannen min hatet dette, og etter skilsmissen har jeg slått meg løs. Hans fordommer surrer hele tiden i hodet på meg, og jeg er redd for å skade barna mine (de er nesten voksne). Vet at jeg slutter når ferien er over, da kommer det til å bli lange perioder uten alkohol, og bare noen få glass av og til i helgene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130604-alkohol-i-juleferien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest uten signatur

De eksmennene har taket på oss mye lenger enn godt er! hehe...

Hvis du ikke blir forandret i en slik grad at ungdommene reagerer, så gjør det ikke noe. Da får du heller kose deg når de er andre steder.

Hvis du klarer deg i uker uten alkohol er det ikke noe problem. Og du drikker deg jo ikke full?

Jeg tar ett til to glass av et eller annet hver dag i jula. Og hver helg fast. Av og til i hverdagen også. Men da bare ett glass. Menjeg kan også være uten. Ikke problemer det.

Mange velger feks vin eller øl (bare ett glass en liten flaske) som medisin for å slippe sterke og vanedannende medisiner.

Jeg har mye vondt i kroppen, og den varmen bare ETT glass brer i kroppen, klarer ikke den alkoholfrie varianten. Fri en liten stund. Ja takk! Bedre enn smertestillende. En blir avhengig av det også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130604-alkohol-i-juleferien/#findComment-800083
Del på andre sider

Kakao til sild og ribbe?????????

Ingfefærøl fra Dahls. Det er et must til julemiddagen. Drikker det ikke så ofte ellers i året, men til jul MÅ jeg bare ha det. :o)

Ellers går det på vann og litt vin, men ikke sammen med ungene for de er så små og skal ikke se mamma beruset. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130604-alkohol-i-juleferien/#findComment-800133
Del på andre sider

Ingfefærøl fra Dahls. Det er et must til julemiddagen. Drikker det ikke så ofte ellers i året, men til jul MÅ jeg bare ha det. :o)

Ellers går det på vann og litt vin, men ikke sammen med ungene for de er så små og skal ikke se mamma beruset. :o)

Jeg hadde aldri tid, lyst eller overskudd til å drikke alkohol noe særlig da ungene var små. Da hadde jeg hendene fulle med gjøremål hele tiden. Nå har jeg tid og en helt annen hverdag. Jeg er blitt eldre og trenger å slappe av på en helt annen måte. I tillegg bestemmer jeg selv nesten helt alene når jeg drikker, spiser, sover, står opp osv. Må selvfølgelig ta hensyn til de nesten voksne barna mine, som ikke tar særlig hensyn til meg. De tar neppe skade av mitt alkoholforbruk, som ikke dreier seg om fyll, de gangene de stikker innom for å spise, dusje eller få penger av meg.

Vann, brus og kakao er ikke det samme, men jeg drikker det ellers gjerne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130604-alkohol-i-juleferien/#findComment-800270
Del på andre sider

De eksmennene har taket på oss mye lenger enn godt er! hehe...

Hvis du ikke blir forandret i en slik grad at ungdommene reagerer, så gjør det ikke noe. Da får du heller kose deg når de er andre steder.

Hvis du klarer deg i uker uten alkohol er det ikke noe problem. Og du drikker deg jo ikke full?

Jeg tar ett til to glass av et eller annet hver dag i jula. Og hver helg fast. Av og til i hverdagen også. Men da bare ett glass. Menjeg kan også være uten. Ikke problemer det.

Mange velger feks vin eller øl (bare ett glass en liten flaske) som medisin for å slippe sterke og vanedannende medisiner.

Jeg har mye vondt i kroppen, og den varmen bare ETT glass brer i kroppen, klarer ikke den alkoholfrie varianten. Fri en liten stund. Ja takk! Bedre enn smertestillende. En blir avhengig av det også!

Jeg forandrer meg ikke, og har aldri gjort. Eksmenn har altfor mye tak på oss, enig i det. Ja jeg klarer meg godt uten i ukesvis, men når jeg har ferie så synes jeg det er godt, spesielt juleferien. Har ingen problemer med å bo hjemme hos foreldrene mine, og la være å drikke alkohol i flere dager og uker f.eks. Det passer bare ikke derhjemme. Kjører også bil, og ofte rører jeg ikke alkhol i tilfelle jeg skal noe sted. Dette er nok eksmannens spøkelse som prøver å styre meg fortsatt. Nå må det være slutt med det. Ha en riktig god jul med dine vinglass.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130604-alkohol-i-juleferien/#findComment-800276
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Jeg forandrer meg ikke, og har aldri gjort. Eksmenn har altfor mye tak på oss, enig i det. Ja jeg klarer meg godt uten i ukesvis, men når jeg har ferie så synes jeg det er godt, spesielt juleferien. Har ingen problemer med å bo hjemme hos foreldrene mine, og la være å drikke alkohol i flere dager og uker f.eks. Det passer bare ikke derhjemme. Kjører også bil, og ofte rører jeg ikke alkhol i tilfelle jeg skal noe sted. Dette er nok eksmannens spøkelse som prøver å styre meg fortsatt. Nå må det være slutt med det. Ha en riktig god jul med dine vinglass.

Jo, takk for det du!

Hører gjerne med de andre i huset før jeg tar et glass, så jeg er sikker på at ingen trenger transport iløpet av kvelden. Da lar jeg være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130604-alkohol-i-juleferien/#findComment-800288
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...