Gå til innhold

Bok til bestevenn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wonderboy eller fatso er jo spennende norsk samtidslitteratur for gutter da!

Ellers er Henning Mankell et godt tips, Danselærerens tilbakekomst eksempel, som er den eneste frittstående krimboken, ellers er også de bøkene hans som ikke er krim veldig bra.

Har han Ringenes Herre da? Eller Haikerens Guide til Galaksen av Adam Douglas? Du får alle fem bøkene i ett bind nå til en rimelig penge, både på norsk og engelsk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130624-bok-til-bestevenn/#findComment-800239
Del på andre sider

Hm - jobber i bokhandel og elsker å anbefale bøker! Her kommer noen forslag:

- Mannen som elsket Yngve av Tore Renberg. Ikke la deg skremme av det stygge coveret og den lite passende tittelen. Dette er en fantastisk Beatles-aktig oppvekstroman som etter min mening har alt! Jeg lo og snufset meg gjennom denne boka!

- Illusjonenes bok av Paul Auster. Veldig bra og spennende! Dessuten er jo Auster nesten obligatorisk å ha lest!

- Om forlatelse av Ian McEwan, men alle bøkene hans anbefales.

- Hakkepølsa av Torgny Lindgren. Varm og underfundig bok om gammel mann som skriver notiser om hendelser han finner opp selv. Dette liker sjefredaktøren dårlig og han får sparken. Når sjefredaktøren dør, tar mannen opp igjen tråden og skaper på nytt et fiktivt univers der jakten på den perfekte hakkepølsa står i sentrum.

- Mitt navn er Karmosin. Denne er utsolgt fra forlaget nå, men noen har den kanskje igjen - eller du kan kjøpe den på engelsk? Denne boka ble kåret til kritikerfavoritt blant Aftenpostens anmeldere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130624-bok-til-bestevenn/#findComment-800312
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...