Gå til innhold

Regler angående fyrverkeri

Anbefalte innlegg

Gjest kristense
Skrevet

Noen som vet reglene på fyrverkeri og nårti det er lov å fyre opp raketter. Jeg er mektig iritert på naboen som ikke tar hennyns i det hele tatt men fyrer her i hytt og pine. Jeg har en hund som er livredd og det ser ut som hunden holder på å falle i uvette. Nyttårsdagen drar jeg alltid bort slik at vi slipper denne unødvendige lidelsen.

Joda jeg forstår det er gøy for barna og mange voksne men er det nødvendig å fyre hele romjula og kan i det hele tatt politiet gjøre noe?

Skrevet

Politiet kan sikkert være behjelpelig med å avlive hunden din! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Reglene for fyrverkerioppskyting reguleres av kommunale vedtekter og varierer fra sted til sted.

Tror neppe det noe sted er tillatt fyre løs året rundt, så politiet kan sikkert ta en snakk med oppskyteren hvis du klager.

Gjest kristense
Skrevet

Reglene for fyrverkerioppskyting reguleres av kommunale vedtekter og varierer fra sted til sted.

Tror neppe det noe sted er tillatt fyre løs året rundt, så politiet kan sikkert ta en snakk med oppskyteren hvis du klager.

Takk for d:O) Du har ikke en link generelle regler om slike å?

Gjest kristense
Skrevet

Med vennlig hilsen

jesp;) så kan han ta deg i samme farten gitt;) hehe

Skrevet

jesp;) så kan han ta deg i samme farten gitt;) hehe

God vekslet ;o)

Skrevet

Takk for d:O) Du har ikke en link generelle regler om slike å?

Desverre. Det finnes generelle regler for omsetning, men som sagt ikke for oppskyting,da disse varierer fra sted til sted.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Kanskje de kan avlive naboen også???.....;)

Kizza1365380506
Skrevet

Mener det er fra kl 16 den 31. desember til kl. 02. den 1. januar, om jeg ikke tar helt feil. Noe i den duren. Det er iallefall ikke lov å skyte opp noe før 31. desember. Er vel ikke lov å selge dem før etter jul heller.

Mvh

Skrevet

Med vennlig hilsen

*LOL*

Skrevet

Oppskyting eller bruk av fyrverkeri skal foregå etter tillatelse og fortrinnsvis innstruks av brannmesteren i kommunen der du bor. Uvettig bruk av fyrverkeri er en politisak.

Om bikkja di utvikler nevroser av smell behøver ikke nødvendigvis sortere inn under noen paragrafer. Blir du derimot regelrett beskutt med artilleri fra Dyno Nobel ASA eller Engelsrud, så er det bare å tilkalle ordensmakten.

*hvisker godt nyttår*

VOFF!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...