Gjest kristense Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Noen som vet reglene på fyrverkeri og nårti det er lov å fyre opp raketter. Jeg er mektig iritert på naboen som ikke tar hennyns i det hele tatt men fyrer her i hytt og pine. Jeg har en hund som er livredd og det ser ut som hunden holder på å falle i uvette. Nyttårsdagen drar jeg alltid bort slik at vi slipper denne unødvendige lidelsen. Joda jeg forstår det er gøy for barna og mange voksne men er det nødvendig å fyre hele romjula og kan i det hele tatt politiet gjøre noe? 0 Siter
Sør Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Politiet kan sikkert være behjelpelig med å avlive hunden din! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Reglene for fyrverkerioppskyting reguleres av kommunale vedtekter og varierer fra sted til sted. Tror neppe det noe sted er tillatt fyre løs året rundt, så politiet kan sikkert ta en snakk med oppskyteren hvis du klager. 0 Siter
Gjest kristense Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Reglene for fyrverkerioppskyting reguleres av kommunale vedtekter og varierer fra sted til sted. Tror neppe det noe sted er tillatt fyre løs året rundt, så politiet kan sikkert ta en snakk med oppskyteren hvis du klager. Takk for d:O) Du har ikke en link generelle regler om slike å? 0 Siter
Gjest kristense Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Politiet kan sikkert være behjelpelig med å avlive hunden din! :-) Med vennlig hilsen jesp;) så kan han ta deg i samme farten gitt;) hehe 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 jesp;) så kan han ta deg i samme farten gitt;) hehe God vekslet ;o) 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Takk for d:O) Du har ikke en link generelle regler om slike å? Desverre. Det finnes generelle regler for omsetning, men som sagt ikke for oppskyting,da disse varierer fra sted til sted. 0 Siter
sigga Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Politiet kan sikkert være behjelpelig med å avlive hunden din! :-) Med vennlig hilsen Kanskje de kan avlive naboen også???..... 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Takk for d:O) Du har ikke en link generelle regler om slike å? Legg til kommunenavnet ditt i dette søket, så kanskje du finner noe? http://www.google.com/search?as_q=politivedtekter+fyrverkeri&num=10&hl=no&ie=UTF-8&oe=UTF-8&btnG=Google-s%C3%B8k&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch= 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Mener det er fra kl 16 den 31. desember til kl. 02. den 1. januar, om jeg ikke tar helt feil. Noe i den duren. Det er iallefall ikke lov å skyte opp noe før 31. desember. Er vel ikke lov å selge dem før etter jul heller. Mvh 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Politiet kan sikkert være behjelpelig med å avlive hunden din! :-) Med vennlig hilsen *LOL* 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Oppskyting eller bruk av fyrverkeri skal foregå etter tillatelse og fortrinnsvis innstruks av brannmesteren i kommunen der du bor. Uvettig bruk av fyrverkeri er en politisak. Om bikkja di utvikler nevroser av smell behøver ikke nødvendigvis sortere inn under noen paragrafer. Blir du derimot regelrett beskutt med artilleri fra Dyno Nobel ASA eller Engelsrud, så er det bare å tilkalle ordensmakten. *hvisker godt nyttår* VOFF! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.