Gå til innhold

Hvor "hellig" er egentlig 1. juledag?

Anbefalte innlegg

Gjest 1.juledag?? hellig??

Jeg er vant med at 1. juledag er en familiedag, der vi er sammen hjemme i egen stue, evnt drar bort hvis en er invitert et sted eller får folk hvis en inviterer noen til feks. middag. Jeg er vant med fineklær også denne dagen.

For oss er dette en dag å studere gavene på, spille spill leke tegne se tv osv, sammen med de nærmeste.

I går fikk vi ramlendes inn folk i dongriklær midt i middagslagingen. Disse folkene satt i stua til vi var ferdige med maten.

Jeg synest julen skal være en litt høytidlig tid der en prøver å gjøre dagene til noe mer enn an vanlig søndag... er jeg skikkelig på bærtur eller?? Hva gjør dere??

(hvis noen lurer på hvorfor jeg sitter her 2. juledag så er det fordet resten av gjengen er på kino mens jeg lager til middagen...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130798-hvor-hellig-er-egentlig-1-juledag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Slik har vi det og. Men det er nå ikke så strengt som når vi var små og ikke fikk gå ut en gang. Ungene våre gikk til kamerater når de var små, dersom det var ok for foreldrene, vi ringte først.

Nå har jeg hele familien (22 stk) til koldtbord 1.dag så nå er problemet løst.

Jeg tror det er mange som ikke har ordentlige tradisjoner. Kanskje foreldrene har feirt julaften for mye og er glad ungdommene går ut? Jeg vet ikke, men det er jo mye drikking i julen.

Mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...