Gjest psykose Skrevet 26. desember 2003 Skrevet 26. desember 2003 Jeg bruker en liten dose Risperdal (1 mg i døgnet). Det er jo vanlig med vektøkning av slike medisiner, og dette står også oppført som bivirkning på Risperdal. Er det stort sett bare ved høyere doser at man kan få vektøkning? Hvor sånn ca går isåfall denne grensen? Er det sånn med Risperdal at man legger på seg av selve medisinen, eller vil man få økt matlyst? Takker for svar. 0 Siter
Gjest syple Skrevet 27. desember 2003 Skrevet 27. desember 2003 Jeg er ikke sikker på hva som gjelder for akkurat risperdal, men for mange antipsykotiske milder, gjelder at den gir økt matlyst. Men alle får ikke alle bivikrningene som står oppført i felleskatalogen. Det er ikke sikkert at DU får vektøkning som bivirkning selv om noen andre får det. Jeg kjenner mange slanke mennesker som står på antipsykotiske midler. Det med dosa er jeg ikke sikker på, Håper medisinen hjelper deg med det du får den for. Et tips for å unngå vektøkning: Vær fysisk aktiv, hvis du klarer! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.