Gjest AntiSugar Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Heisann! Jeg mistenker at jeg er karbohydrat/sukkeravhengig, og tenkte at jeg skulle forsøke Atkins-opplegget nå på nyåret. Er det noen som kan gi meg råd og tips angående induksjonsfasen - og noen som vet hvor lenge den bør/kan vare? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Å starte et sånt opplegg uten å sette seg skikkelig inn i det er galskap. Lån Atkins' bok på biblioteket eller kjøp den - les - og SÅ start opplegget. Fåes i alle vanlige bokhandlere vil jeg tro, eller hos nettbokhandlere som bokkilden.no, mao.no og haugenbok.no. Noen løsrevne råd fra "kreti og pleti" på diskusjonsforum gir deg ikke tilstrekkelig grundig kunnskap. Jeg tror Atkins' diett er forsvarlig så lenge man følger den som man skal - og ikke slik tror... Ellers er jo Fedon Lindbergs opplegg noe i samme retning, men går ikke like ekstremt fram som Atkins. Igjen - kjøp boka og les om du er interessert. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kakel Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Å starte et sånt opplegg uten å sette seg skikkelig inn i det er galskap. Lån Atkins' bok på biblioteket eller kjøp den - les - og SÅ start opplegget. Fåes i alle vanlige bokhandlere vil jeg tro, eller hos nettbokhandlere som bokkilden.no, mao.no og haugenbok.no. Noen løsrevne råd fra "kreti og pleti" på diskusjonsforum gir deg ikke tilstrekkelig grundig kunnskap. Jeg tror Atkins' diett er forsvarlig så lenge man følger den som man skal - og ikke slik tror... Ellers er jo Fedon Lindbergs opplegg noe i samme retning, men går ikke like ekstremt fram som Atkins. Igjen - kjøp boka og les om du er interessert. :-) Lenge siden jeg har sett deg - har du prøvd noe som virker? Sist vi traff hverandre var jeg nok 20 kg lettere enn nå......så....jeg trenger å vite om noe som hjelper - i det LANGE løp *stikker og henter mer kransekake i kjøleskapet - mens du svarer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Lenge siden jeg har sett deg - har du prøvd noe som virker? Sist vi traff hverandre var jeg nok 20 kg lettere enn nå......så....jeg trenger å vite om noe som hjelper - i det LANGE løp *stikker og henter mer kransekake i kjøleskapet - mens du svarer* Hehe - kransekake er ikke tingen for å gå ned... Men men, vi skal kose oss i jula! :-) Nei, jeg har nok ikke kommet igang dessverre. Det er nok bare jevnt slit med magrere mat, oftere og mindre måltider, og mer mosjon (gåturer el.lign i starten) som vil funke... Men - jeg har hatt en del annet å stri med, har rett og slett ikke hatt overskudd til annet enn å jobbe for å holde vekta stabil (ikke gå mer opp...). Skal se om ting på andre fronter roer seg litt på nyåret, sånn at jeg klarer fokusere (over tid...) på å gjøre det rette. Kommer man først inn i et godt mønster (uten å gå for fort fram...), så tror jeg vel det skal kunne gå an å holde på med. Har lite lyst til å gå på Libra (eller Grete Roede)-kurs igjen, vil helst klare sjøl... Reductil eller Xenical kan jo hjelpe, men de har jo på hver sin måte bivirkninger. Ikke alle får jo de, så snakk med legen om det kan være noe for deg. Les litt på lommelegen.no, DOL og andre medisinske sider om de to medisinene, slik at du vet litt. Jeg testa Reductil, og opplevde at legen visste lite om det... Hun fikk lest seg til en del da, men det er alltids greit å vite litt sjøl om hva man ønsker å gå igang med. Ellers er nok både Libra- og Grete Roede-kurs en smart ting, men da må man ha tid og råd til å ta så mange kurs det trengs for å nå målet, og senere "holde-vekta-kurs" tror jeg, for man blir ganske avhengig av den oppfølgina. En avtale med en venninne som også har en del kilo å gå ned kan jo også være en løsning da, felles veiing (kun EN gang pr uke, samme ukedag og tid på dagen, samme påkledning eller mangel på sådan, for å få sammenlignbart resultat. Inntak av vann eller mat før veiing gir jo gjerne for høy vekt (vann/mat sin egenvekt), så det er best å veie seg på morgenen, før man spiser/drikker). Ellers har jeg litt tro på Fedon Lindberg sitt opplegg, har boka (og kokeboka), men har ikke helt klart å gå inn for det... Litt sløvt, ja, jeg vet... :-) Tja, det var noen ideer sånn hulter til bulter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kakel Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hehe - kransekake er ikke tingen for å gå ned... Men men, vi skal kose oss i jula! :-) Nei, jeg har nok ikke kommet igang dessverre. Det er nok bare jevnt slit med magrere mat, oftere og mindre måltider, og mer mosjon (gåturer el.lign i starten) som vil funke... Men - jeg har hatt en del annet å stri med, har rett og slett ikke hatt overskudd til annet enn å jobbe for å holde vekta stabil (ikke gå mer opp...). Skal se om ting på andre fronter roer seg litt på nyåret, sånn at jeg klarer fokusere (over tid...) på å gjøre det rette. Kommer man først inn i et godt mønster (uten å gå for fort fram...), så tror jeg vel det skal kunne gå an å holde på med. Har lite lyst til å gå på Libra (eller Grete Roede)-kurs igjen, vil helst klare sjøl... Reductil eller Xenical kan jo hjelpe, men de har jo på hver sin måte bivirkninger. Ikke alle får jo de, så snakk med legen om det kan være noe for deg. Les litt på lommelegen.no, DOL og andre medisinske sider om de to medisinene, slik at du vet litt. Jeg testa Reductil, og opplevde at legen visste lite om det... Hun fikk lest seg til en del da, men det er alltids greit å vite litt sjøl om hva man ønsker å gå igang med. Ellers er nok både Libra- og Grete Roede-kurs en smart ting, men da må man ha tid og råd til å ta så mange kurs det trengs for å nå målet, og senere "holde-vekta-kurs" tror jeg, for man blir ganske avhengig av den oppfølgina. En avtale med en venninne som også har en del kilo å gå ned kan jo også være en løsning da, felles veiing (kun EN gang pr uke, samme ukedag og tid på dagen, samme påkledning eller mangel på sådan, for å få sammenlignbart resultat. Inntak av vann eller mat før veiing gir jo gjerne for høy vekt (vann/mat sin egenvekt), så det er best å veie seg på morgenen, før man spiser/drikker). Ellers har jeg litt tro på Fedon Lindberg sitt opplegg, har boka (og kokeboka), men har ikke helt klart å gå inn for det... Litt sløvt, ja, jeg vet... :-) Tja, det var noen ideer sånn hulter til bulter... Takk, -jo jeg har vurdert å spørre om Reductil - men noe sier meg at jeg skal la være. Har kjøpt meg gåstaver da - og har tenkt å gå hver gang jeg har lyst til å bruke penger f.eks - hehe. Vi får ønske hverandre en herlig bikinisommer til sommeren 2004 da! Jeg NEKTER å gå med bkini i str. 48. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Takk, -jo jeg har vurdert å spørre om Reductil - men noe sier meg at jeg skal la være. Har kjøpt meg gåstaver da - og har tenkt å gå hver gang jeg har lyst til å bruke penger f.eks - hehe. Vi får ønske hverandre en herlig bikinisommer til sommeren 2004 da! Jeg NEKTER å gå med bkini i str. 48. Gåstaver har jeg også kjøpt meg, men det kan nok telles på en hånd eller to hvor mange ganger de har blitt brukt... Kanskje på tide å ta de fram igjen nå ja... :-) Ikke legg lista for høyt, men sats på å gå sakte men sikkert ned, det tror jeg i alle fall er et viktig moment for å klare å beholde vekta på sikt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilmar1365380214 Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Hei ! Jeg har fulgt noe med i debatten om Lindberg (merk Atkins)og hans "kost-lige" anbefalinger. Jeg er en av de som i dag angrer på at jeg begynte med Dr.Lindberg sine slankeoppskrifter - ja det var nærmest ren rus å henge seg på jippoen. Problemet med Lindbergmat er slik jeg har opplevd at det går ikke an å slutte å spise den. Det er rett og slett det samme som å gå på "fylla" for så å reparere inntil man igjen kjenner bakrusen og derfor må begynne på igjen. Nå har jeg allikevel valgt å leve med bakrusen men det har også sine omkostninger. Vektøkningen er nå blitt et enda større problem, ja større enn før jeg begynte med Lindbergmat.Siden jeg begynte å være "avholdene" i juli i år har jeg gått opp ca 15 kg. uten at jeg har spist verken usunt eller for mye, eller vært i lite aktivitet. Jeg mener derfor at det høye inntaket av protein som Linbergkosten anbefaler kan ha skadet kroppens evne til å forbrenne karbohydrater. Av erfaring vil jeg defor frarådet deg alt som har med Lindberg og Atkins hvis du vil gå ned i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spiseforstyrrelse Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hei ! Jeg har fulgt noe med i debatten om Lindberg (merk Atkins)og hans "kost-lige" anbefalinger. Jeg er en av de som i dag angrer på at jeg begynte med Dr.Lindberg sine slankeoppskrifter - ja det var nærmest ren rus å henge seg på jippoen. Problemet med Lindbergmat er slik jeg har opplevd at det går ikke an å slutte å spise den. Det er rett og slett det samme som å gå på "fylla" for så å reparere inntil man igjen kjenner bakrusen og derfor må begynne på igjen. Nå har jeg allikevel valgt å leve med bakrusen men det har også sine omkostninger. Vektøkningen er nå blitt et enda større problem, ja større enn før jeg begynte med Lindbergmat.Siden jeg begynte å være "avholdene" i juli i år har jeg gått opp ca 15 kg. uten at jeg har spist verken usunt eller for mye, eller vært i lite aktivitet. Jeg mener derfor at det høye inntaket av protein som Linbergkosten anbefaler kan ha skadet kroppens evne til å forbrenne karbohydrater. Av erfaring vil jeg defor frarådet deg alt som har med Lindberg og Atkins hvis du vil gå ned i vekt. Antar at du har utviklet en form for spiseforstyrrelse siden du opplever slike avhengighetsproblemer. For oss som er overvektige som følge av insulinresistens og ikke som følge av feil kosthold, er et slikt kosthold som Lindbergs midt i blinken. Jeg har snakket med mange som går på dette, og ingen av dem føler noen som helst avhengighet av det. Dessuten er det stor forskjell på Lindberg og Atkins. Atkinsdietten er _mye_ mer ekstrem. Og dessuten er ikke dette noen kortvarig slankekur. Faktisk er det ingen slankekur i det hele tatt, men derimot et kosthold for resten av livet. Tror nok du har misforstått en god del dersom du har brukt dette kostholdet som en kortvarig slankekur. Lindberg- og Atkinsoppleggene er ikke for alle overvektige, men for dem som har fått ekstra kilo som følge av sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilmar1365380214 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Antar at du har utviklet en form for spiseforstyrrelse siden du opplever slike avhengighetsproblemer. For oss som er overvektige som følge av insulinresistens og ikke som følge av feil kosthold, er et slikt kosthold som Lindbergs midt i blinken. Jeg har snakket med mange som går på dette, og ingen av dem føler noen som helst avhengighet av det. Dessuten er det stor forskjell på Lindberg og Atkins. Atkinsdietten er _mye_ mer ekstrem. Og dessuten er ikke dette noen kortvarig slankekur. Faktisk er det ingen slankekur i det hele tatt, men derimot et kosthold for resten av livet. Tror nok du har misforstått en god del dersom du har brukt dette kostholdet som en kortvarig slankekur. Lindberg- og Atkinsoppleggene er ikke for alle overvektige, men for dem som har fått ekstra kilo som følge av sykdom. hei jeg vet jo sølvfølgelig ikke hva som er bra for deg,derfor må du heller ikke ta det jeg skriver som et råd til deg. Jeg har min erfaring med å spise Lindbergmat, som jeg tenkte at du og andre kan ha nytte av å vite.Innlegget mitt er ikke ment som kritikk av at du har dine gode grunner til å henvende deg i dette forumet. Du er inne på et poeng når du mener at Lindbergkosten er noe du vil innføre som en "livsstil". Min erfaring var at jeg ble fryktelig lei av å spise en type kost som inneholdt så lite karbohydrat i forhold til den store mengden av proteiner.Videre at det ble vanskelig å gi opp brødspising, melk og poteter, som vi nordboere er skapt til å kunne spise "Det ble liksom hele tiden noe som manglet". Ellers vil jeg være forsiktig med å tolke det du skriver.Det synes jeg også du burde la være. Vær ved godt mot og lykke til i dine bestrebelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lagonelle Skrevet 3. januar 2004 Del Skrevet 3. januar 2004 Ikke sikkert du er "karbohydratavhengig". Det er lett å forveksle med rett og slett lavt blodsukker. Hvis du ikke spiser frokost, og/eller spiser få, store, lettfordøyelige måltider, så får du noen interessante svinginger i energinivå i kroppen. Når kroppen er særs lav på energi så vil den ønske seg lettfordøyelig rask energi, dvs. karbohydrater, sukker og masse fett :-) Greieste for et PERMANENT sunt liv er å spise fornuftig, mange SMÅ måltider hver 3. time og i hvert eneste måltid inkludere noe frukt og grønnsaker (som gir langvarig energi). Og ikke minst sove nok og trene. For lite søvn (som gjelder de fleste) og ikke nok fysisk aktivitet gjør deg også slapp, noe som gjør at kroppen føler behov for rask energi. Nemlig...? Sukker, karbohydrater og fett. Tror Grethe Roede er bedre enn både Lindberg og Atkins. Ikke pga av at det er mer effektivt eller noe, men fordi det er basert på å lære seg et normalt kosthold noe som er så enormt mye lettere å følge enn Aktins og Lindberg diettene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.