Gå til innhold

Tips!

Gjest TrengerSvarFort

Anbefalte innlegg

Gjest TrengerSvarFort

Gutt, 23 år, 1.62, 71kg

I sommer veide jeg 76 kg og hadde litt mye fett på kroppen. Jeg skjønte ikke noe av det siden jeg trente mye. Etter hvert skjønte jeg at det var maten jeg spiste som det var noe galt med. Jeg eksperimneterte og sluttet med cola og all annen brus, kuttet ut kjøtt men spiser bare kylling. Når jeg er med gutta og vi tar en kebab så ber jeg de ta vekk hamburgerdressing og bare ha litt på toppen og jeg tar kyllingkebab. Etter dette merket jeg at kioene raste og nå veier jeg 71 kg som jeg føler er riktig vekt for meg, Buksene som før satt bra på er nå blitt løsere rundt livet. Jeg løper mye med pulsmåler der pulsen er på kondisjonsnivå. La meg legge til at jeg spiller aktivt fotball. Problemet mitt er imidlertid godteri. Jeg klarer ikke å la være å spise godteri. Det går som oftest med sjokolade og smågodt. Nå begynner jeg å bli lei av dette og lurte på om noen vet om alternativ godteri som ikke er så fetende. Hva gjør man når man føler en trang til å spise godteri? Er kokesjokolade bedre enn vanlig melkesjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk at kroppen vil ha søtsaker hvis energinivået i kroppen er lavt, f.eks. hvis det er lenge siden du har spist, eller det du spise bare har kortvarig energi, eller du rett og slett sover for lite og er trøtt.

Ikke la det gå mer enn 3 timer mellom hver gang du spiser et-eller-annet. Et eple, noen nøtter (mandler er bra), en gulrot, eller noe.

Sov nok.

Spis noen grønnsaker til hvert måltid. Kroppen bruker lengre tid på grønnsaker og da har du energi lengre.

Men også...: Sukker er avhengighetsdannende, så hvis du har spist endel sukker så... kan det gå litt tid før kroppen venner seg av med det.

Litt selvdisiplin trengs vel her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...