Gå til innhold

NHD - Går psykiatere vanlige legervakter?

Anbefalte innlegg

Gjest flammefugelen

Jeg lurer rett og slett på om psykiatere som jobber på psykehus noen gang går "vanlige" legevakter?

Jeg har vært på somatiske legevakter x - antall ganger og ofte møtt f.eks anestesileger som av og til påtar seg vanlige legevaktsoppdrag for å oppdatere seg på andre ting enn bare anestesi.

Er det vanlig at dere leger som jobber i psykiatrien også gjør det?

Bare lurer, jeg....

Ha en fortsatt god jul og et godt nyttår!!

Med hilsen

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

MIN gamle psykiater gikk ihvertfall legevakt for mange år siden. Har jeg hørt! Han klappa til ei venninne av meg fordi hun var hysterisk pga en meget syk unge. Helt sant! Var det Freud han hadde lært det av tro? Eller kanskje han bare rett og slett har en personlighetsforstyrrelse. Fikk ikke vite det før etter at jeg hadde sluttet, men det understreket ihvertfall mitt inntrykk av en meget merkelig personlighet. Følte meg ikke helt trygg der for å si det slik. Men det var litt på siden. hehe... Kom bare til å tenke på det.

De KAN gå vanlig legevakt ja, psykerne!

Gjest flammefugelen

MIN gamle psykiater gikk ihvertfall legevakt for mange år siden. Har jeg hørt! Han klappa til ei venninne av meg fordi hun var hysterisk pga en meget syk unge. Helt sant! Var det Freud han hadde lært det av tro? Eller kanskje han bare rett og slett har en personlighetsforstyrrelse. Fikk ikke vite det før etter at jeg hadde sluttet, men det understreket ihvertfall mitt inntrykk av en meget merkelig personlighet. Følte meg ikke helt trygg der for å si det slik. Men det var litt på siden. hehe... Kom bare til å tenke på det.

De KAN gå vanlig legevakt ja, psykerne!

Mohahahaha!!! Underfundig historie.

Men, altså - det jeg mente( og som du sikkert forsto?) var om psykiatere går vanlige legevakter for å oppdatere sine medisinske kunnskaper....

Anyway, takk for en morsom(hmmmm....) historie.

Hej då!!!

Gjest uten signatur

Mohahahaha!!! Underfundig historie.

Men, altså - det jeg mente( og som du sikkert forsto?) var om psykiatere går vanlige legevakter for å oppdatere sine medisinske kunnskaper....

Anyway, takk for en morsom(hmmmm....) historie.

Hej då!!!

Ja, tenk å oppleve det da! En annen jeg kjenner tok med seg ungen sin og gikk fra samme legen (kanskje han ikke var utdannet psyker enda da forresten) på samme legevakta siden han ble så sinna da ungen ikke satt stille under undersøkelsen!

Så det var nok like greit han havna over på terapi. Der treffer han ikke så mange små unger. Han har privat praksis. Og ungene havner vel andre steder. Sinna leger og tannleger kan ødelegge mye for små sinn faktisk. Skape mye gruing senere år.

Så en behøver IKKE være et flott og empatisk menneske for å blir psykiater. DET er iallefall helt sikkert. Men det er nok en fordel å ha puggehhue!

Nils Håvard Dahl, psykiater

En ulempe eller fordel med å ha arbeidet lenge i psykiatrien, er at naiviteten avtar :-)

Jeg vil gjerne la deg ha den tro at det er behovet for oppdatering som får f.eks. anestesileger til å gå legevakt.

Jeg tror at dette i stor grad er geografisk bestemt, og at fenomenet best samvarierer med boligprisene på stedet.

I mange kommuner ser allmennlegene sitt arbeid som en spesialitet som skal utføres av dem. Denne holdning er etter mitt syn heldigvis i fremgang.

Til ditt spørsmål: Ja, det skjer nok av og til.

Ja, tenk å oppleve det da! En annen jeg kjenner tok med seg ungen sin og gikk fra samme legen (kanskje han ikke var utdannet psyker enda da forresten) på samme legevakta siden han ble så sinna da ungen ikke satt stille under undersøkelsen!

Så det var nok like greit han havna over på terapi. Der treffer han ikke så mange små unger. Han har privat praksis. Og ungene havner vel andre steder. Sinna leger og tannleger kan ødelegge mye for små sinn faktisk. Skape mye gruing senere år.

Så en behøver IKKE være et flott og empatisk menneske for å blir psykiater. DET er iallefall helt sikkert. Men det er nok en fordel å ha puggehhue!

Kanskje de som er mer empatiske blir psykologer i steden......ups, nå var jeg slem.

Annonse

Gjest uten signatur

Kanskje de som er mer empatiske blir psykologer i steden......ups, nå var jeg slem.

Ja, ingen dum tanke egentlig. Går for første gangen hos en som er psykolog. Som ikke har skolemedisin i bunn, og som ikke er så opptatt av hva jeg feiler og hva han skal medisinere meg med. Han SER meg! Godtar mine problemer og forklarer hvorfor jeg har fått dem. Føler meg ikke 'dum' hos han. Første gangen jeg har opplevd innen psykiatrien. Godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...