Gå til innhold

Uføredstrygdet 100 prosent ?

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 og er 50 proent uføre var sykemeldt et år, Rehab et år. har gått til behandling hos psykolog ca et og brukt tolvon og zoloft i mange år. gått på attføring i over et og et halft åt, fungerer ikke tilbake på rehab nå. Vil bli uføre for da slipper jeg det mase med andre mennesker har flere hunder de holder meg sosial nok os ikke minst mote oppe, så til daglig fungerer jeg helt greit nå som jeg går hjemme. Det å slutte på tolvon og zoloft på en gang var ikke lurt nei. Har gått på Cipralex noen dager er totalt ute av søvn og ikke spist noe, fint på en måte med maten men ikke bra for det. Nå har jeg hentet zoloft igjen og starter opp med den igjen.

Deprisjone er der hele tiden derfor går humøtet opp og ned som en jo jo, håper zoloften får den bedere og den roer seg igjen. Og at imovanen vil fungere igjen snart søvn kjøre søvn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/130984-uf%C3%B8redstrygdet-100-prosent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan også selv skaffe informasjon (innhente legeerklæring og erklæring fra behandler i psykiatrien) og legge dette ved søknaden din om uføretrygd.

Hvis de skal innhente opplysninger om deg, trenges en fullmakt fra din side, så det letteste er at de har informasjonen liggende i søknaden.

Etter at de har lest gjennom og vurdert de tingene som de har fått (det er legeerklæringen som er viktigst, her), så vil du antakeligvis bli innkalt til et basismøte med saksbehandler og trygdelege, eventuelt noen fra aetat og/eller andre tjenester i kommunen, fastlege og behandler i psykiatrien.

Der kan du i så tilfelle ha med deg en person (ektefelle, samboer, venn) i tillegg til lege og behandler i psykiatrien. Så blir det avgjort der og da, hvorvidt du får 100% uføretrygd.

Det var ihvertfall slik det fungerte for meg.

PS: gå ikke med på et "trekantmøte" med trygdelege og saksbehandler, uten å kunne ha med deg noen andre. Dette prøvde de overfor meg, men heldigvis var de så "klønete" at jeg ikke fikk innkallingen før dagen etter møtet skulle være. Hvis du går med på dette, så kan de overkjøre deg, fordi du ikke har med noen som kan tale din sak. Du har alltid rett til å ha med deg noen, en pårørende, en venn, en behandler osv. etter eget valg. Og du har rett på skriftlig referat fra møtet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...