Gå til innhold

Deprimert av PMS - noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Er det noen i samme situasjon som har råd mot humørsvingninger/depresjon ved PMS? Jeg er 24 år, og har hatt kraftige humørsvingninger siden puberteten. Etter lengre depresjoner oppsøkte jeg psykiater for ca. et år siden, som ga meg milde anti-depressiver. Verken samtaleterapi eller piller har hjulpet meg noe særlig. Jeg opplever en voldsom forandring på humøret hver måned, ca 10 dager før mens. Er ellers positiv og ser lyst på livet, men i disse "dårlige" periodene har jeg bare lyst til å legge meg ned og ikke være til. Jeg mister all motivasjon, blir aggresiv, gråter (og sover mye for å få tiden til å gå). Det har gjort det noe lettere å ha funnet et mønster i svingningene, men det er allikevel uutholdelig vondt å være så langt "nede" 10 dager hver måned. (Det eneste rådet fastlegen har gitt meg, er Johannesurt fra apoteket-som jeg ikke har merket bedring av) Håper på tips fra noen som kjenner seg igjen. TAKK!

Fortsetter under...

Selv har jeg tatt p sprøyte i 12 år og har ikke det problemet, for jeg har ikke fått PMS på minst 11 år. Så det er det jeg gjorde. Sliter nok hver dag ellers, så vær glad du slipper det hver dag. Sjekk opp sprøyta, det er det eneste råde jeg har.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...