Gå til innhold

Forslag til webbis


Vincent

Anbefalte innlegg

Jeg fullstendig enig med deg i at noe må gjøres, for folk forsvinner i bøtter og spann om den ekstremt useriøse trenden som har vart en stund, og som bare blir verre og verre (selv om man egentlig ikke skulle tro det var mulig...), fortsetter.

Ja, jeg tror dol mister mange brukere om de legger ned Åpent Forum. Ikke de syke som dol i utgangspunktet er ment for, men alle oss andre - og vi er tross alt mange. Vi vil ikke gidde å stikke innom dol for å skrive på sex og samliv, trening og andre forum som i utgangspunktet blir besvart av brukere. Hele grunnlaget for disse forumene ligger på Åpent Forum. "Alle" er tross alt her.

Jeg kan selvsagt ta feil, men jeg tviler, og i så fall tror jeg dol heller er tjent med å sørge for en løsning som kan utestenge diverse brukere for evig og alltid, eventuelt maskinen brukerne sitter ved (hvis dette lar seg gjøre).

En tjeneste hvor man blir nødt til å registrere seg med fullt navn, tror jeg ville bidrat til å gjøre dol til et triveligere sted.

Når de gjelder diskusjonen med Sør og Goliath i går, som kanskje fikk begeret til å renne over både for brukere og administrasjonen, så skal jeg ikke ta noe parti her, men jeg er utvilsomt enig med Goliath i at webbis tåler langt mer fra noen brukere enn fra andre.

Personlig hadde jeg også blitt pissed om jeg hele tiden ble tillagt meninger og rasistiske tendenser, sammenligninger med Hitler og co., og hvorfor enkelte brukeres innlegg får stå mens Goliath (joa, han gikk langt over streken i går, noe han nok vet selv), blir slettet umiddelbart.

Han insinuerte at en bruker som stadis insinuerer at han selv er nazist, var pedofil. Jeg vet ikke hva som er verst, men webbis lar det ene stå mens han/hun sletter det andre.

Det er ikke holdbart overhodet.

"Jeg fullstendig enig med deg i at noe må gjøres, for folk forsvinner i bøtter og spann om den ekstremt useriøse trenden som har vart en stund, og som bare blir verre og verre (selv om man egentlig ikke skulle tro det var mulig...), fortsetter."

Jeg er ikke enig i at folk forsvinner "i bøtter og spann".

Det er en naturlig prosess at noen kommer og noen går, så en utskiftning av klientellet, må vi regne med. Samtidig er det vel også sånn at man etter å ha vært veldig aktiv i perioder, går litt lei.

Det er heller ingen tvil om at veldig mange av de faste brukerne fortsatt lusker rundt her, om enn med nye nick. Vi ser jo til og med Andor her fra tid til annen.

Ser vi på aktivitetene her denne julen, så overgår det alt jeg kan huske å ha sett på DOL i julen siden 97.

Mitt forslag: Åpne Livssyn igjen, hold innleggene der ute fra 100 nyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du bruke SMS anonymt, må du først skaffe deg et anonymt kontantkort. Så må du fylle på dette med jevne mellomrom. Hvis dette skulle brukes på alle innlegg, tror jeg det ville ta luften ut av tjenesten.

Er du så desperat at du ønsker å bruke 100 kr på et svar, så tror jeg det ikke gjør så mye om administrator kan finne ut hvem du er. Det er tross alt en forsvinnende liten del av spørsmålene her på DOL som er betalings-spørsmål.

Nei, gjenopprett Livssyn og flytt kveruleringene dit.

Les forslaget mitt én gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg fullstendig enig med deg i at noe må gjøres, for folk forsvinner i bøtter og spann om den ekstremt useriøse trenden som har vart en stund, og som bare blir verre og verre (selv om man egentlig ikke skulle tro det var mulig...), fortsetter."

Jeg er ikke enig i at folk forsvinner "i bøtter og spann".

Det er en naturlig prosess at noen kommer og noen går, så en utskiftning av klientellet, må vi regne med. Samtidig er det vel også sånn at man etter å ha vært veldig aktiv i perioder, går litt lei.

Det er heller ingen tvil om at veldig mange av de faste brukerne fortsatt lusker rundt her, om enn med nye nick. Vi ser jo til og med Andor her fra tid til annen.

Ser vi på aktivitetene her denne julen, så overgår det alt jeg kan huske å ha sett på DOL i julen siden 97.

Mitt forslag: Åpne Livssyn igjen, hold innleggene der ute fra 100 nyeste.

Det blir for dumt å gi noen kranglehuer et eget forum for krangling. I så fall burde man kalle forum for "krangling", og ikke "livssyn". Det kan tross alt risikere å komme nye mennesker innom dol, sjekke ut livssynsforumet å få sjokk over hvilken galskap som herjer der.

Altså blir jobben til Webmaster nøyaktig den samme som nå, selv om slettninga må foregå på et annet forum. I tillegg er det ingenting som tyder på at disse vil holde seg på det forumet. De gjorde tross alt ikke det tidligere, så hvorfor skulle de gjøre det nå?

Nei, takke meg til en ikke-anonym-tjeneste. Det funker tross alt andre steder, og selv om en og annen galning går til anskaffelse av noen anonyme mobiltelefoner for å komme inn med et anonymt navn, så er det nok i realiteten svært få som ville falle til et sånt nivå over lengre tid. Altså ville det sannsynligvis funket.

Det ser i hvert fall ut som det funker på VG og Aftenposten, så administrasjonen kunne jo bare sendt dem en mail og hørt hvordan dette funka i praksis.

Jeg ser for øvrig ikke noe negativt med dette. Hvem bryr seg om hvorvidt dol-administrasjonen kjenner oss med vårt virkelige navn eller ikke? Disse har tross alt taushetsplikt i utgangspunktet, og det funker som sagt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for dumt å gi noen kranglehuer et eget forum for krangling. I så fall burde man kalle forum for "krangling", og ikke "livssyn". Det kan tross alt risikere å komme nye mennesker innom dol, sjekke ut livssynsforumet å få sjokk over hvilken galskap som herjer der.

Altså blir jobben til Webmaster nøyaktig den samme som nå, selv om slettninga må foregå på et annet forum. I tillegg er det ingenting som tyder på at disse vil holde seg på det forumet. De gjorde tross alt ikke det tidligere, så hvorfor skulle de gjøre det nå?

Nei, takke meg til en ikke-anonym-tjeneste. Det funker tross alt andre steder, og selv om en og annen galning går til anskaffelse av noen anonyme mobiltelefoner for å komme inn med et anonymt navn, så er det nok i realiteten svært få som ville falle til et sånt nivå over lengre tid. Altså ville det sannsynligvis funket.

Det ser i hvert fall ut som det funker på VG og Aftenposten, så administrasjonen kunne jo bare sendt dem en mail og hørt hvordan dette funka i praksis.

Jeg ser for øvrig ikke noe negativt med dette. Hvem bryr seg om hvorvidt dol-administrasjonen kjenner oss med vårt virkelige navn eller ikke? Disse har tross alt taushetsplikt i utgangspunktet, og det funker som sagt andre steder.

"I så fall burde man kalle forum for "krangling", og ikke "livssyn"."

"Politikk", kanskje?

"Det kan tross alt risikere å komme nye mennesker innom dol, sjekke ut livssynsforumet å få sjokk over hvilken galskap som herjer der."

I dagens samfunn tror jeg ikke det er noen fare for det.

"I tillegg er det ingenting som tyder på at disse vil holde seg på det forumet. De gjorde tross alt ikke det tidligere, så hvorfor skulle de gjøre det nå?"

Jo, de holdt seg da stort sett der.

"Jeg ser for øvrig ikke noe negativt med dette. Hvem bryr seg om hvorvidt dol-administrasjonen kjenner oss med vårt virkelige navn eller ikke?"

Siden dette er en helse-tjeneste så er anonymiteten essensiell. Det er viktig at ingen er redd for å poste på overgrep eller psykiatri fordi de frykter noen kan kjenne deg igjen.

"Disse har tross alt taushetsplikt i utgangspunktet"

Det tror jeg er selvpålagt for alle bortsett fra helsepersonalet.

Jeg tror at det vi blir kvitt dersom vi legger på sms-bekreftelse, kan være "du er en idiot, hilsen vil-ikke-oppgi-nick nå"-innleggene. Men jeg tror brukerne her er voksne nok til å se slike innlegg for hva de er, og ignorere dem. (Sånne innlegg virker uansett alltid mot sin hensikt, og skaper mer sympati for offeret.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Jeg gidder IKKE betale for å hjelpe noen med råd mor kviser, eller til å finne en bestemt artist, eller hva gjøre med en mislykekt saus,

eller for den saks skyld bruke 200 kroner for å prøve å overbevise en stakkar om at livet tross alt er verdt å leve.

Av og til kan en lure på om en skal gidde å svare bare for å hjelpe folk nå også. Men hvis en i tillegg til å bruke av tiden sin måtte BETALE for å svare, da hadde dette stedet blitt ganske mange innlegg fattigere over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...