Gå til innhold

Nå må jeg ha et svar!

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet og ensom

Jeg har i mange år vært, vel litt deppa for å si det sånn. Men nå begynner jeg å mistenke at det er litt mer enn normale følelser det jeg har. Jeg har en sønn på 4 mnd, under graviditeten slet jeg veldig mye med følelsene mine som kom litt ut av kontroll av og til.

Jeg blir veldig fort nedfor og er fryktelig følsom ovenfor hva alle skulle si og mene om meg. Jeg tar meg selv i å tro at folk misliker meg selv om jeg ikke har noen grunn til det. Etter å ha lagt på meg en god del har selvtilliten brak landet så langt nede som den aldri har vært før. Det som er så villt er at jeg alltid har ment at jeg har vært feit..selv da jeg veide 50 kg. Nå derimot sier nåla på vekta at jeg seriøst burde begynne å ta av meg, jeg veier snart 90 kg. Jeg gjør ikke annet enn å sove, selv det å gå i banken er noe jeg må ha flere dager på meg for å orke å gjøre. Jeg har mareritt og går rundt med en konstant uro. Jeg får ikke gjort noenting og føler at jeg ikke strekker til på noe vis lenger. Jeg er så fryktelig ensom men orker ikke å ha noe med vennene mine å gjøre. Jeg vet noe er galt med meg, dette kan da ikke være normalt! Jeg kvier meg for å gå til legen, det er så fryktelig flaut. Og eventuell behandling har vi ikke råd til akkurat nå. Hva i all verden skal jeg gjøre, jeg føler jeg visner vekk og det eneste som kan bringe frem et smil er den nydelige sønnen min. hadde det ikke vært for ham så hadde jeg ikke sittet her og skrevet nå, dere kan selv tenke dere hvor jeg hadde vært. Jeg trenger hjelp, vet bare ikke hvor jeg skal finne den.. Hva feiler det meg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131068-n%C3%A5-m%C3%A5-jeg-ha-et-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er sikker på at du har en depresjon.

Jeg synes du skal oppsøke fastlegen din for hjelp.

På kort sikt (for dette haster) vil du sikkert ha nytte av medisiner mot depresjon. I tillegg trenger du å få hjelp med ditt selvbilde i en samtaleterapi.

I 2004 må du betale 1550 kroner i egenandeler før du får frikort. I disse 1550 kr inngår legebesøk, spesialistbehandling (psykiater/psykolog) og egenandelen på medisiner på blå resept.

Dersom det er helt umulig for deg å greie disse 1550 kr, kan du få hjelp fra sosialkontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...