Gå til innhold

symptom eller bivirkning

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter som har vært psykisk syk i 3 år. Det begynte som en spiseforstyrrelse. Legen mente så at hun fikk symptomer som tydet på at hun var psykotisk, og hun begynte derfor med antipsykotisk behandling. Hun har hatt betydelige bivirkninger av de medisinene hun har fått. Hun begynte på Zyprexa, fikk deretter Risperdal, og står nå på 700mg Seroquel. Hun veier et sted mellom 35 og 40 kg og er litt over 1.70 høy. Vi trodde først at hun ikke hadde bivirkninger på Seroquel. Nå er vi mer usikre. Hun plages veldig av kriblinger i kroppen (mage /bryst) Det kommer 1-2 timer etter at hun har tatt kveldsdosen som er 400 mg. Det er helt uutholdelig for henne, hun føler det så intenst at det er vanskelig å holde seg i ro og tie stille, og det går utover nattesøvnen. Ettersom hun har hatt dette i snart et år nå, er hennes tillit til helsevesnet ganske dårlig etterhvert. Hun føler at hun ikke blir tatt på alvor. Forklaringene har vært at det er vrangforestillinger, og senere har det blitt til at det skyldes angst som hun får fordi hun har spist(-en angst som skal være vanlig for pasienter med anoreksi). Kan du svare meg på om det høres rimelig ut at dette kan være en bivirkning av Seroquel? (Jeg har også stilt spørsmål til spesialist innen infeksjonsmedisin, ettersom hun synes kriblingen kan ¨gi fornemmelse av at det er innvoldsorm)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131084-symptom-eller-bivirkning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...