Gå til innhold

Tror jeg kan se de døde


Gjest deppa5

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem, jeg har ikke tatt dette opp med noen før for det er så fjernt.

Jeg er sikker på at jeg ser døde folk, jeg har aldrig gjort det før, men når jeg tror de er der ser jeg bort, er jeg helt gal ? Hva feiler det meg i tilegg til det jeg har eller er det vanlig med slike ting når en deprimert og personlighetsforstyrrelser ?

Ømt tema igrunn, måtte bare få det ut av mitt hode at jeg tror jeg kan se.

Hjelp, detter er ganske ubehaglig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mimmy

    2

  • soleil

    1

  • MsSophie

    1

  • Taj Mahal

    1

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke det er vanlig verken ved depresjoner eller personlighetsforstyrrelser at en kan se døde personer.

Skal du ikke ta dette opp med behandleren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er vanlig verken ved depresjoner eller personlighetsforstyrrelser at en kan se døde personer.

Skal du ikke ta dette opp med behandleren din?

Jeg bare tror jeg kan se de.

Jeg er ikke under behanling nå, sluttet for over et år siden, bør kansje få tak i en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du folk du kjente, eller totalt ukjente? Noen mennesker kan jo ha synske evner, kanskje du er en av dem, jeg tror faktisk på sånt noe, at det er mer mellom himmel og jord enn det vitenskapen vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du folk du kjente, eller totalt ukjente? Noen mennesker kan jo ha synske evner, kanskje du er en av dem, jeg tror faktisk på sånt noe, at det er mer mellom himmel og jord enn det vitenskapen vet om.

Jeg er bare slik at jeg er sikker på her er et eks: skla på bade tror det er en et hjørne, da snur jeg meg fort bort, tar da litt tid før jeg ser ditt igjen, den ene hunden merker slike tig og hun skulle ikke turd å bo hos meg da. Så det må jo bare være i mitt hode.

Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du må forklare litt nærmere hva du mener med å "se".

Det var en tråd her for ei stund siden da noen syntes de "så" et menneske de savnet veldig sterkt, de "så" dette mennesket overalt. Det er vel ganske vanlig ved sterkt savn vil jeg tro.

Så hvis den døde personen nettopp er død, og du sørger, eller du savner en tidligere død person veldig, da er vel dette ikke så rart.

Kanskje litt annerledes hvis du synes Napoleon stadig står ved siden av deg når du pusser tennene - da høres det mer spesielt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje du må forklare litt nærmere hva du mener med å "se".

Det var en tråd her for ei stund siden da noen syntes de "så" et menneske de savnet veldig sterkt, de "så" dette mennesket overalt. Det er vel ganske vanlig ved sterkt savn vil jeg tro.

Så hvis den døde personen nettopp er død, og du sørger, eller du savner en tidligere død person veldig, da er vel dette ikke så rart.

Kanskje litt annerledes hvis du synes Napoleon stadig står ved siden av deg når du pusser tennene - da høres det mer spesielt ut?

Hvordan skal jeg forklare dette.

Jeg kan gå rundt i huset og er sikker på at det står noen på kjøkkenet, ser inn og snur meg bort så tør jeg å gå inn, men jeg er sikker på at hadde jeg sett mer uten å snu meg er jeg sikker på at det hadde vært en der.. Rart.

Det same gjelder at jeg nå sitter her og tror det står en bak meg ser jeg ikke bak meg går det bra.

Tror ikke det er noen kjente bare en eller annen død.

Jeg syntes dette er kjempe rart selv, hva kan jeg liksom gjøre med det ?

Håper også NHD kansje kan hjelpe.

Takk til dere som har svart, og håper flere kan svare, er det andre som har det slik, tør heller ikke å se i speilet om kvelden, redd hva jeg kan se bak meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spøkelset i skapet

Hvordan skal jeg forklare dette.

Jeg kan gå rundt i huset og er sikker på at det står noen på kjøkkenet, ser inn og snur meg bort så tør jeg å gå inn, men jeg er sikker på at hadde jeg sett mer uten å snu meg er jeg sikker på at det hadde vært en der.. Rart.

Det same gjelder at jeg nå sitter her og tror det står en bak meg ser jeg ikke bak meg går det bra.

Tror ikke det er noen kjente bare en eller annen død.

Jeg syntes dette er kjempe rart selv, hva kan jeg liksom gjøre med det ?

Håper også NHD kansje kan hjelpe.

Takk til dere som har svart, og håper flere kan svare, er det andre som har det slik, tør heller ikke å se i speilet om kvelden, redd hva jeg kan se bak meg.

Innbildning kaller vi vel det på godt norsk.

Høres ikke særlig psykotisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i tråden kaller det innbildning. Kanskje er det nettopp bare det? Er en litt skvetten og nervøs av seg og er mye alene så er det kanskje ikke et så merkelig fenomen?

Når en ser ting som ikke flere er enige om er der så vil psykiatrien oftest kalle det psykotiske symptomer.

Du bør uansett ta det opp med behandleren din. Kan hende de du ser blir borte om du får en liten dose antipsykotika, for eksempel. Eller du kan lære deg å leve godt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare slik at jeg er sikker på her er et eks: skla på bade tror det er en et hjørne, da snur jeg meg fort bort, tar da litt tid før jeg ser ditt igjen, den ene hunden merker slike tig og hun skulle ikke turd å bo hos meg da. Så det må jo bare være i mitt hode.

Tror jeg.

Slutter meg til Soleil sitt svar....og det kan hende det er greit å snakke om disse tingene med behandleren din, når du får noen. Samtaleterapi er noe jeg uansett tror kan være greit å ha, hvis man er deprimert.

Og dersom det er slik, at du ser eller merker disse menneskene som en del av en psykose, så bør du søke behandling for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg forklare dette.

Jeg kan gå rundt i huset og er sikker på at det står noen på kjøkkenet, ser inn og snur meg bort så tør jeg å gå inn, men jeg er sikker på at hadde jeg sett mer uten å snu meg er jeg sikker på at det hadde vært en der.. Rart.

Det same gjelder at jeg nå sitter her og tror det står en bak meg ser jeg ikke bak meg går det bra.

Tror ikke det er noen kjente bare en eller annen død.

Jeg syntes dette er kjempe rart selv, hva kan jeg liksom gjøre med det ?

Håper også NHD kansje kan hjelpe.

Takk til dere som har svart, og håper flere kan svare, er det andre som har det slik, tør heller ikke å se i speilet om kvelden, redd hva jeg kan se bak meg.

Tror nok det er lurt å se. For om du snur deg for å se, så er det faktisk ingen der.

Det er det samme som skjer med for eksempel dem som er redd i mørket. De tør ikke gå forbi der og der, for de tror kanskje det er noen der.

De som går for å se etter, ser at det faktisk ikke er noe skummelt "bak der".

Så for å bli kvitt dette, så må du altså kikke godt etter for å se om du kan få øye på "dem". Noe du ikke vil få. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser du dem helt tydelig på ordentlig, eller "tror" du bare at du kommer til å se dem?

om du virkelig ser dem, er det hallucinasjoner, om du bare tror du kommer til å se dem, så er det sterk angst:\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg tror på deg

Jeg er bare slik at jeg er sikker på her er et eks: skla på bade tror det er en et hjørne, da snur jeg meg fort bort, tar da litt tid før jeg ser ditt igjen, den ene hunden merker slike tig og hun skulle ikke turd å bo hos meg da. Så det må jo bare være i mitt hode.

Tror jeg.

Hei!

Hvorfor må hun være pyskisk syk når hun ser døde?

Er det ingen som tror at det finnes "spøkelser" ?

Det er jo faktisk en mulighet for at hun ser det hun ser.

Er det ingen her som har sett åndenes makt eller fornemelse for mord?

de beviser jo ganske godt der at det er mye mer mellom himmel og gjord en vi tror.

Vi har bevisene men tør ikke tro på dem!

Og det med at hunden ikke reagerer er ikke rart, i følge mediumeme så ser dyrene "spøkelser" hele tiden og er mer åpen og vant til dette.

Jeg tror at du har et liv etter døden.

jeg tror også at det er mange som kan se disse døde personene uten at de er gale.

Dere er ikke åpne nokk.

Ikke anta med en gang at folk er gale når de ser slik.

Det finnes mye dere ikke vet om! Ikke døm for fort.

En dag ser dere selv noe rart og blir stemplet som gal.

Jeg tror at du ser set du ser, så det så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinderella

Hei!

Hvorfor må hun være pyskisk syk når hun ser døde?

Er det ingen som tror at det finnes "spøkelser" ?

Det er jo faktisk en mulighet for at hun ser det hun ser.

Er det ingen her som har sett åndenes makt eller fornemelse for mord?

de beviser jo ganske godt der at det er mye mer mellom himmel og gjord en vi tror.

Vi har bevisene men tør ikke tro på dem!

Og det med at hunden ikke reagerer er ikke rart, i følge mediumeme så ser dyrene "spøkelser" hele tiden og er mer åpen og vant til dette.

Jeg tror at du har et liv etter døden.

jeg tror også at det er mange som kan se disse døde personene uten at de er gale.

Dere er ikke åpne nokk.

Ikke anta med en gang at folk er gale når de ser slik.

Det finnes mye dere ikke vet om! Ikke døm for fort.

En dag ser dere selv noe rart og blir stemplet som gal.

Jeg tror at du ser set du ser, så det så:)

Det er skremmende at de viser slike ting som "Fornemmelse for mord" på TV, og presenterer det som seriøs "vitenskap". De beviser ingenting. Det er sannsynligvis bare sprøyt og oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det er skremmende at de viser slike ting som "Fornemmelse for mord" på TV, og presenterer det som seriøs "vitenskap". De beviser ingenting. Det er sannsynligvis bare sprøyt og oppspinn.

Hei, Cinderella!

Hva år deg til å tro at noe av de vitnesbyrdene du får erfare gjennom programmet "Fornemmeles for mord", bare er løgn?

Er dette noe du tror -- eller har du noe mer subtilt å komme med?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinderella

Hei, Cinderella!

Hva år deg til å tro at noe av de vitnesbyrdene du får erfare gjennom programmet "Fornemmeles for mord", bare er løgn?

Er dette noe du tror -- eller har du noe mer subtilt å komme med?

Vennlig hilsen

Vel, jeg må jo innrømme at jeg ikke har sett så mye av dette programmet, men så vidt jeg har skjønt er det såkalte "synske" personer som påstår de kan "se" hva som skjedde i bestemte situasjoner, selv om de ikke var der selv, f.eks. Orderud-drapene.

Det er selvsagt mulig det finnes synske mennesker, men man kan ikke bevise det vitenskapelig, ei heller motbevise det. Derfor ser jeg ikke noen grunn til å tro på det.

Folk må selvsagt tro på hva de vil, det være seg Gud, Allah, Julenissen, Tannféen, at man kan se døde mennesker, hva som helst, men jeg tror ikke på det. Jeg kan ikke bevise med 100% sikkerhet at julenissen ikke finnes, men anser det for å være veldig lite sannsynlig. Det samme gjelder "synske" mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Vel, jeg må jo innrømme at jeg ikke har sett så mye av dette programmet, men så vidt jeg har skjønt er det såkalte "synske" personer som påstår de kan "se" hva som skjedde i bestemte situasjoner, selv om de ikke var der selv, f.eks. Orderud-drapene.

Det er selvsagt mulig det finnes synske mennesker, men man kan ikke bevise det vitenskapelig, ei heller motbevise det. Derfor ser jeg ikke noen grunn til å tro på det.

Folk må selvsagt tro på hva de vil, det være seg Gud, Allah, Julenissen, Tannféen, at man kan se døde mennesker, hva som helst, men jeg tror ikke på det. Jeg kan ikke bevise med 100% sikkerhet at julenissen ikke finnes, men anser det for å være veldig lite sannsynlig. Det samme gjelder "synske" mennesker.

Hei vennen!

Mener du med dette å si at du bare tror på det som kan bevises vitenskapelig?

Hva da med det faktum at det er logisk umulig å bevise noe vitenskapelig...?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...