Gå til innhold

Viktig med venner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venner er noe av det viktigste vi har little Madam. Vel og merke hvis venneforholdet er positivt for deg. -Og gir det noe.

Det er ofte slik at vi har venner som dekker ulike behov.

Ett menneske dekker ikke alle dine behov.

Jeg har venner som jeg bruker og de bruker meg. Mest morsomt er det hvis jeg har venner som liker flere av de samme aktivitetene som meg.

Alle er vi nok avhegig av å ha noen fortrolige personer rundt oss. De plukker vi og velger, det kan vi ikke gjøre med egen familie. Det er den største fordelen.

Venner kan du treffe i lag og foreninger.

Det er nok viktig å ha noen personer som kjenner oss og som har vært der for oss over tid.

Men jeg skal medgi at i hverdagen kan jeg føle meg temmelig ensom selv om jeg vet at jeg har venner.Det er ikke så lett å involvere venner i det vanskeligste for oss.

Jeg håper du har hatt en fin jul. Godt nytt år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131239-viktig-med-venner/#findComment-804645
Del på andre sider

Gjest Little Madam

Venner er noe av det viktigste vi har little Madam. Vel og merke hvis venneforholdet er positivt for deg. -Og gir det noe.

Det er ofte slik at vi har venner som dekker ulike behov.

Ett menneske dekker ikke alle dine behov.

Jeg har venner som jeg bruker og de bruker meg. Mest morsomt er det hvis jeg har venner som liker flere av de samme aktivitetene som meg.

Alle er vi nok avhegig av å ha noen fortrolige personer rundt oss. De plukker vi og velger, det kan vi ikke gjøre med egen familie. Det er den største fordelen.

Venner kan du treffe i lag og foreninger.

Det er nok viktig å ha noen personer som kjenner oss og som har vært der for oss over tid.

Men jeg skal medgi at i hverdagen kan jeg føle meg temmelig ensom selv om jeg vet at jeg har venner.Det er ikke så lett å involvere venner i det vanskeligste for oss.

Jeg håper du har hatt en fin jul. Godt nytt år.

Ja. Mye sant i det du skriver!

Begynner liksom å lure litt når psykiateren setter " Himmel og jord i bevegelse " når jeg ytrer mistenksomhet og misnøye overfor de vennene jeg har. Han blir svært engstelig på mine vegne når jeg ønsker å kvitte meg med de..

Men det er enkelte perioder..

Er glad julen er over, selv om det har vært fine dager og stunder også.

Riktig, riktig godt nytt år!! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131239-viktig-med-venner/#findComment-804903
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk for linken, intr. artikkel!

Jeg ser i linken nedenfor at du også kanskje tenkte på at venner kan bryte en ned.

Min erfaring er at vennskap lett kommer i krise når en er langvarig syk. Det er tungt for begge parter!

Jeg er enig med psykiateren din - ikke bryt for mange vennskap i en tung fase av livet. Hvis du synes noen av vennene dine ikke støtter deg, hold heller avstand og utsett bruddet.Det er mitt råd etter selv å ha hatt skoen på. Du kan komme til å trenge dem, og ting kan se annerledes ut etter hvert.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131239-viktig-med-venner/#findComment-804928
Del på andre sider

Ja. Mye sant i det du skriver!

Begynner liksom å lure litt når psykiateren setter " Himmel og jord i bevegelse " når jeg ytrer mistenksomhet og misnøye overfor de vennene jeg har. Han blir svært engstelig på mine vegne når jeg ønsker å kvitte meg med de..

Men det er enkelte perioder..

Er glad julen er over, selv om det har vært fine dager og stunder også.

Riktig, riktig godt nytt år!! :o)

Jeg tror det er sant som eval skriver om å å kutte ut venner. Jeg tror vi skal være forsiktige med det.

Vi som selv har blitt avvist legger ofte opp til å avvise andre . Vi kommer avvisning i forkjøpet. Enda venner ofte ikke tenker i de baner så finner vi feil ved våre venner og vekk med dem..

Jeg har også erfart mine egne reaksjoner som deg ift. nesten alle personer jeg har et nært forhold til. Til og med mannen min eller ikke minst han.

Det gjør heller ikke noe om de vennene vi har bare er der en stund. Vi behøver ikke alltid å ha kontakt med dem akkurat når vi har det som verst....

Da holder jeg meg for meg selv og markerer tydelig at nå får folk skygge banen!!! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131239-viktig-med-venner/#findComment-805669
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...