Gå til innhold

koffeintabl. mot tretthetssyndrom

Gjest adriam

Anbefalte innlegg

Gjest adriam

Jeg er 21år av var tidligere aktiv langrennsløper.Etter flere infeksjoner har jeg nå kronisk tretthetsyndrom og kan verken trene eller gå skole. Vet at det ikke finnes noen god medisin, men etter jeg var på sykehuset for 14dager siden for å ta splinalprøve, fikk jeg koffeintabl. mot pga sterk hodepine. Disse tabl. tok ikke bare bort hodepinen, men to tabl. på tre dager var nok til å ta bort nesten alle muskelsmerter og noe av slappheten jeg har slitt med i flere mnd. Nå er det gått 5 dager siden jeg tok tabl. og har fremdeles nesten ingen muskelsmerter,men har blitt slapp igjen. Det jeg lurer på om det er falig å ta koffeintabl. over lengre tid og om man kan bli avhengi? Hjelper koffein tabl.mot tretthettsyndrom eller er det bare en kortvarig virkinig? Musleksmertene er det som er mest plagsomt, bør jeg ta slike tabl. hvis de virkelig viser seg å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Tretthetssyndrom kan være mange ting mener forskerne. Bl.a. kan det komme etter infeksjoner. Noen generelle behandling som hjelper de fleste finnes ikke. Noen mener de har hjelp av svake sentralstimulerende stoffer som Ginsengrot og f.eks. koffein som du nevner. Hvis alle blodprøver er normale, du har normalt blodtrykk osv. kan jeg ikke se det er noe i veien for at du tar koffeintabletter. Men noe mer enn en pr. dag, synes jeg ikke noe om. En viss tilvenning er det med koffein. Enten man drikker mye kaffe eller tar det som tablett regelmessig, vil man merke en form for abstinens når man slutter, som oftest i form av hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...