Gå til innhold

Til leileileileileileiii....

Anbefalte innlegg

Gjest Rune Fardal

Jeg ser du jobber hardtmed å kommentere alle innlegg og det er greit for meg. Men vi snakker sak og ikke person! Så ditt innlegg :

"Er ikke kritisk til emnet. Men til DEG."

..viser vel at du angriper person isteden for sak? Mangler du saklige argumenter? Kan ikke huske å ha sagt noe stygt om deg?

Vi kan være uenig på sak uten at slike triader som du skriver er nødvendige. De sier mer om deg enn om meg, om du forstår.

Jeg forstår du er uenig, og det får vi akseptere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131763-til-leileileileileileiii/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Observerer

Du har tidligere skrevet side opp og side ned om kona di som er psykopat. De siste dagene har du jo gått helt av hengslene og svarer på alt som finnes her inne på forumet.

Jeg synes oppriktig synd på unga dine. Om kona di er psykopat eller ikke - du er faen meg MINST like gæærn!

Gjest Rune Fardal

Jeg er forsåvidt ikke uenig. Men du med din fremgangsmåte, tydelige agenda, skrivemåte samt et par ting til, gir meg ekle assosiasjoner. Jeg synes du skal gi deg nå mens leken er god. Synes det er råttent ovenfor kona di.

Hadde egentlig ikke tenkt å ta opp disse usakelige trådene, men jeg har aldri snakket om min kone.

Hun er jeg glad i og vi har hatt det godt sammen i flere år!

Så slutt å dikte....

Kari Normann

Du har tidligere skrevet side opp og side ned om kona di som er psykopat. De siste dagene har du jo gått helt av hengslene og svarer på alt som finnes her inne på forumet.

Jeg synes oppriktig synd på unga dine. Om kona di er psykopat eller ikke - du er faen meg MINST like gæærn!

Har Herr Observerer

noen gang vært utsatt for det man kaller en psykopat ?

Neppe -

for hadde Herr Observerer

hadde han neppe kommet med slike angrep om at folk som har vært utsatt for psykopater er "minst like gærne "

Har Herr Observerer

Neppe -

hadde han neppe kommet med slike angrep om at folk som har vært utsatt for psykopater er "minst like gærne "

Observerer sier ikke i sitt innlegg at folk som har vært utsatt for psykopater er minst like gærne. Han sier at Fardal er minst like gærn. Dette skulle være åpenbart for alle, og jeg syns det er litt rart at du svarer som om du ikke ser denne forskjellen.

Jeg er nysgjerrig på hvem som skjuler seg bak nicket Kari Normann.

Annonse

Gjest Observerer

Har Herr Observerer

Neppe -

...og trollet har igjen fått et nytt hode...?

Gjest leileileilei

Hadde egentlig ikke tenkt å ta opp disse usakelige trådene, men jeg har aldri snakket om min kone.

Så slutt å dikte....

Ja du Rune, du Rune... du gir meg assosiasjoner du.

Vi vet jo begge hvilken av kvinnene i ditt liv jeg snakket om, men så lenge du greide å pense det inn på ditt nye lykkelige liv så gikk det vel greit å "misforstå" den, ja.

En tier på at du savner ekskona og at hun var en selvstendig, oppegående norsk kvinne som ikke lot seg kue, selv om det ga deg angst og en truende snikende mindreverdighetsfølelse :)

Men la henne være nå da. Hun fortjener å finne en voksen, moden mann og få et godt, fredfult liv for seg og barna sine!

Gjest leileiseriøsnå

Så slutt å dikte....

Jeg senser så mye såret stolthet i det du skriver...så mye smerte...

Såret stolthet kan jo som vi alle vet være lett å prøve å reparere med å foreta diverse psykologiske krumspring og blande inn litt psykopati og litt paranoia og vips, så har vi en syndebukk, og dermed blir ikke tapet og alle de sårede følelsene så forvirrende lenger.

Jeg må si det, Rune, at hadde jeg levd sammen med deg og måtte forholdt meg til dine diskusjonsteknikker på en daglig basis, så hadde jeg blitt småsprø :) Kanskje har det skjedd med ekskona di. Så har du reagert på det igjen. SÅ har hun reagert på det igjen. Så har du reagert på det igjen. Så har hun reagert på det igjen. Lag på lag. Helt til hun nå er en psykopat i dine øyne. Og du er tydeligvis det i hennes øyne også.

Nå har du funnet deg en kone fra østen. Hun er sikkert lett og ha med å gjøre, i og med at jenter blir oppdratt mer tradisjonelt der. Vi ser ofte at usikre menn velger føyelige jenter. Det er vanskelig å være mann i dagens samfunn, men det er vanskelig å være kvinne også. Likestilling virker skremmende. Men det er ikke et onde for modne mennesker. I og med at du nå har det (regner jeg med) mye mindre turbulent i ditt nåværende ekteskap, blir det kanskje enda lettere å se på ekskona som den store stygge ulven.

Det at alle har sine feil og at det er menneskelig å feile, det gjelder ikke bare en selv.

Igjen stritter det kanskje i mot inni deg, en sår motvilje, eller kanskje en mer bestemt heve-seg-over-holdning. Det virker på meg som om du har et så enormt forsvarsverk oppe.

Nå som du har stått frem med navn og det hele, blir det med ett enda mer sårt å måtte krype til korset og la illusjonene falle.

Du har ressursene, Rune, og jeg vil tro du kunne utrettet fantastiske ting for verden hvis du bare fordypet deg i destruktiv pardynamikk med fokus på løsninger istedet, og drev masseopplysning på den måten.

Destruktiv pardynamikk er et langt mer utbredt problem enn psykopati.

Velger du å gå den tøffeste veien, den som krever mest mot og en ekte mann, så ønsker jeg deg lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...