scooby_doo Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Hei Jeg leste et sted at proteiner er bra for å bygge muskelmasse og brenne fett.Det er akkurat de to tingene jeg vil jobbe med fremover.Så lurte jeg på å kjøpe en slik svær boks med proteintilskudd(whey),men det var så dyrt.Så jeg har hørt at eggehvite er fult av proteiner.Men jeg orker ikke tanken på å spise rå eggehvite...så da tenkte jeg at eggedosis må jo være bra treningsdrikk ! + nam-nam i tilegg. Er resonneringen min korrekt !? Andre kilder til mye protein ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benreddik1365380627 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Jo da, det går jo fint å ha i seg litt eggedosis og bruke det som "proteindrikk". Den største forskjellen er vel egentlig at typisk Whey og andre typer protein pulver er sammensatt av mange forskjellige typer protein. Mens eggedosis er ganske begrenset. Jeg skal ikke gå så altfor mye i dybden på dette siden jeg har altfor lite peiling + at jeg er jævelig dårlig på å forklare :-) Annen type protein som du kan ha i deg er fleste typer fisk, kylling, kjøtt generelt (helst hvitt), melk og egg- (ja eggedosis ja :-) ) produkter. Personlig så spiser jeg mye hvitt kjøtt og tunfisk selv, og bruker også endel protein pulver for å få ett daglig kosthold med over 200g protein. For meg fungerer dette utrolig bra, både styrken og vekten min har økt (er i utgangspunktet veldig tynn, så jeg er glad for å legge på meg så lenge det ikke er fett selvfølgelig) Uansett kos deg med kostholdet ditt, ikke gjør noe stress ut av det, prøv å lag mat som du liker samtidig som det er bra med protein i. Gjør du dette så vil du mest sannsynligvis ha en lengre formtopp på treningen siden du ikke "går lei" av kostholdet ditt, uansett, lykke til med både treningen og spisingen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeppo Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Egg er en meget bra proteinkilde, og jeg er enig med deg om at eggedosis er godt, nam. Men, om det blir noe billigere er jeg ikke sikker på. Dalblads Gainer Explosion 4Kg koster 449.- fra www.fitnessplanet.no Og en slik boks har du leeenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilia Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Heisann! Dette har ikke jeg peiling på. Men anbefales det ikke at man skal begrense sukkerinntaket når man vil forbrenne fett (spessielt dersom man vil tape vekt)? Eggedosis inneholder jo svært mye sukker.....! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.