Gå til innhold

Skjelving etter trening, hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest lillpill
Skrevet

Før jeg ble sendt til psykiater(ca 4år tilbake) så slet jeg med angst ved at hender mine skalv, samt føtter og hele kroppen under panikkangst. Jeg har hatt problemer med skjelving siden da..

Det ble mindre og mindre av det helt til jeg skulle begynne å trene. Da begynte det så smått..

Nå har jeg ikke trent de to siste årene og i dag tenkte at: "Nå må jeg bare prøve".

Dro på et treningsstudio, etter å ha løftet 10kg vekter et par ganger, så begynte hendern mine og resten av kroppen til å skjelve. Dette var helt klart ikke angst. Klarte såvidt å bære min bag med et sett joggesko og håndkle...

Det sluttet ikke før etter en time, klarte såvidt å drikke fra et glass.

Hva er det som feiler meg?

Trente mye før jeg fikk psykiske plager og da gikk det helt greit. Skalv overhode ikke. Vil ikke si at dette skyldes angst for det fikk jeg ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor, men har hatt det slik i det siste også med skjelving etter trening, særlig styrke. Går du på noen medisiner? Kan det være at du "har for lite å gå på", at det rett og slett kan hjelpe og hive innpå med et par bananer før/etter trening?

Jeg blir alltid veldig sulten etter trening, så har trodd det var en sammenheng der, og kanskje noe med medisinen, men mulig jeg tar feil. Kanskje noen som vet kan gi deg et bedre svar. Styrketrening koster en del energi.

mvh

Gjest Windsong
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvorfor, men har hatt det slik i det siste også med skjelving etter trening, særlig styrke. Går du på noen medisiner? Kan det være at du "har for lite å gå på", at det rett og slett kan hjelpe og hive innpå med et par bananer før/etter trening?

Jeg blir alltid veldig sulten etter trening, så har trodd det var en sammenheng der, og kanskje noe med medisinen, men mulig jeg tar feil. Kanskje noen som vet kan gi deg et bedre svar. Styrketrening koster en del energi.

mvh

Om det var lenge siden du hadde spist kunne det vært lavt blodsukker. Anbefaler en sportsdrikk.

Gjest hvor mye
Skrevet

Bare en detalj som kanskje er på siden:

Jeg drev i sin tid konkurranseidrett. Husker at jeg hver gang etter dusjen hadde problemer med å få igjen smykkelås fordi hendene skalv, merket det ikke ellers. Skjelvingen var bare trøtthet i musklene.

Snakker du om slik skjelving, som du bare er blitt mer obs på? - som alle har. Eller skjelver du så mye at det syns for andre?

Gjest ung jente-76
Skrevet

Om det var lenge siden du hadde spist kunne det vært lavt blodsukker. Anbefaler en sportsdrikk.

Jeg anbefaler deg å ta en proteindrikk en 1/2 time før du trener, gjerne også en banan.. og event det samme etter treningen. Husk at du forbrenne mye under treningen. Ofte kan det i tillegg være melkesyre som slår til når du får sjelvinger. Blir kanskje litt "gele" i armer og ben? Jeg er reagerer med skjelving hvis jeg ikke får mat på en stund, da blir jeg ofte i tillegg små amper og får gråten i halsen.. Lykke til!!!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Prøv med et par bananer før trening. Så vidt jeg husker er det mye sukker og kalium i dem.

Kalium er viktig for signalgangen til musklene.

Ellers snakker du med lege eller f eks fysioterapeut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...