sykpike Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Har foreldre lov å nekte deg medisiner når legen har sagt at du trenger de?? 0 Siter
Gjest tod Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 Nei. Legen veit mye bedre enn foreldrene dine om du trenger medisiner eller ikke. 0 Siter
Gjest Sarisvati Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 Du skriver ikke hvor gammel du er. Myndighetesalderen i helsevesenet er 16 år. Mellom 12 og 16 skal "barnets" mening høres og tillegges vekt. Fre 12 til 16 har foreldrene siste ordet... Men: foreldre som nekter barnet sitt medisinsk behandling som er anbefalt av lege, kan risikere at det blir en barnevernssak, avhengig av alvorlighetsgraden. 0 Siter
sykpike Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Skrevet 12. januar 2004 Du skriver ikke hvor gammel du er. Myndighetesalderen i helsevesenet er 16 år. Mellom 12 og 16 skal "barnets" mening høres og tillegges vekt. Fre 12 til 16 har foreldrene siste ordet... Men: foreldre som nekter barnet sitt medisinsk behandling som er anbefalt av lege, kan risikere at det blir en barnevernssak, avhengig av alvorlighetsgraden. ok. Foreldrene mine sier at medisinen ikke er rett for meg å ta selv om legen har gitt meg den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.