Mann29Agder Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei. Jeg har drevet med sykling på fritiden i mange år, også til og fra skole og jobb. Jeg har derfor fått veldig store muskler i rumpe, lår og legger. Dette medfører litt problemer med å finne tøy som passer. Hva kan jeg gjøre for å minske muskelmassen? Jeg har prøvd endel tøying og strekking, samt litt løping. Ingenting ser ut til å hjelpe. Har dere noen råd? (Jeg sykler normalt sett 6-10km daglig) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sustainable boy Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Er 6-10km distansen du alltid har syklet de siste årene? Hvis så er tilfellet, tviler jeg veldig sterkt på at din muskelmasse skyldes syklingen, da 6-10km daglig sykling er veldig lite, og helt marginalt i forhold til å få noe utbytte av treningen mtp å bli en bedre sykkelist. Men ellers er jo en måte å redusere både fett og muskelmasse på, er jo å trene mye langkjøring slik at du forbrenner mer kalorier enn hva du spiser. da vil jo kroppen bli tvunget til å tære på både fettreserver og muskelmasse over tid. Jeg for min del trener 40-70km sykling 5 dager i uken i sommersesongen og har ikke sinnsykt overdimmensjonerte lår og setemuskulartur. Selvsagt har jeg større muskler enn normalt her, men ikke så svulmende at det er sjenerende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zira Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Er 6-10km distansen du alltid har syklet de siste årene? Hvis så er tilfellet, tviler jeg veldig sterkt på at din muskelmasse skyldes syklingen, da 6-10km daglig sykling er veldig lite, og helt marginalt i forhold til å få noe utbytte av treningen mtp å bli en bedre sykkelist. Men ellers er jo en måte å redusere både fett og muskelmasse på, er jo å trene mye langkjøring slik at du forbrenner mer kalorier enn hva du spiser. da vil jo kroppen bli tvunget til å tære på både fettreserver og muskelmasse over tid. Jeg for min del trener 40-70km sykling 5 dager i uken i sommersesongen og har ikke sinnsykt overdimmensjonerte lår og setemuskulartur. Selvsagt har jeg større muskler enn normalt her, men ikke så svulmende at det er sjenerende. Det er veldig mange som har samme problem som deg. Finne bukser som passer siden rumpe/lår er så store. Tror nok ikke det finnes en veldig bra måte å minske muskelmassen på. I såfall må du slutte helt med alt som heter fysisk aktivitet. Dressmann har jo en hel haug med bukser i alle str og fasonger .. prøv der ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann29Agder Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Er 6-10km distansen du alltid har syklet de siste årene? Hvis så er tilfellet, tviler jeg veldig sterkt på at din muskelmasse skyldes syklingen, da 6-10km daglig sykling er veldig lite, og helt marginalt i forhold til å få noe utbytte av treningen mtp å bli en bedre sykkelist. Men ellers er jo en måte å redusere både fett og muskelmasse på, er jo å trene mye langkjøring slik at du forbrenner mer kalorier enn hva du spiser. da vil jo kroppen bli tvunget til å tære på både fettreserver og muskelmasse over tid. Jeg for min del trener 40-70km sykling 5 dager i uken i sommersesongen og har ikke sinnsykt overdimmensjonerte lår og setemuskulartur. Selvsagt har jeg større muskler enn normalt her, men ikke så svulmende at det er sjenerende. Hei. Jeg tror det er en kombinasjon av at jeg er tung, og sykler på litt tyngre gir. Klarer ikke mange kilometer med "riktig" tråfrekvens. Sommerstid så kan det fort bli 1-2 turer hver uke i tillegg til jobbsykling. Disse turene kan godt bli 2mil-10mil. Den kortere turen i høyere tempo enn den lengre selvfølgelig. Jeg er ca 70cm rundt låret. 45 cm rundt leggene, så bena er veldig store og tunge. Det eneste fettet jeg har er litt rundt livet, og litt på "baken" ellers har jeg ikke noe problemer med fett. Jeg har spist mye proteinrik mat, aldri noen pulver eller slikt. Syklet i maaange år rundt på en ombygd DBS Classic herresykkel, den hadde slicksdekk, og 5,2:1 utveksling, dvs et tråkk på pedalen tilsvarte 5,2 omdreininger på bakhjulet.. Så jeg tror noe av problemet er at jeg har en stor og tung muskelmasse, i tillegg til solid benbygning. aldri brukket noe. Sa jeg at jeg var 184 og veide 124kg? Vet ikke om det kan gjøre det lettere å komme med tips. Jeg har også løpt enedel på bane, sommerstid. Løper 300m på ca 15-16minutter. Takker for innspill. Jeg vet at raskere bevegelser og slikt, og riktige øvelser får gjort muskelfibrene litt lengre og slankere. Men vet ikke helt hva slags øvelser jeg kan gjøre da. Noe flere tips? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TIAA Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 184cm høy og 124kg da er ikke ca 70cm forstore lår. kan ikke få forstore muskler ;-) og er selv 182cm høy og veier 110kg har lår på ca 78cm og armer på ca 54cm,og har ingen problem med og finne meg klær,en må jo kikke litt rundt. om så var så kjøp buksa for lang og legg den opp,el få noen til og gjør det,og er selv 80cm rundt livet så det sie seg vel selv at det ikke er den størrelsen min det er enklest og finne klær til,men ta deg en tur rundt og se så finner du garanter mye fete klær for grove menn som oss også hehe.. men vil du bli mindre så må du nok endre kostholdet ditt og kjøre mer på sykkelen med litt høyere forbrennings nivå,men har du gener og annlegg for store lår så er det vanskligere og få mindre volum når en trener. hiv deg på et helsestudio og tren resten av kroppen,hørtes ut som du kan gjør det godt der,få deg store lår og veltrent overkropp så kan du kansje bli fornøyd den veien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 184cm høy og 124kg da er ikke ca 70cm forstore lår. kan ikke få forstore muskler ;-) og er selv 182cm høy og veier 110kg har lår på ca 78cm og armer på ca 54cm,og har ingen problem med og finne meg klær,en må jo kikke litt rundt. om så var så kjøp buksa for lang og legg den opp,el få noen til og gjør det,og er selv 80cm rundt livet så det sie seg vel selv at det ikke er den størrelsen min det er enklest og finne klær til,men ta deg en tur rundt og se så finner du garanter mye fete klær for grove menn som oss også hehe.. men vil du bli mindre så må du nok endre kostholdet ditt og kjøre mer på sykkelen med litt høyere forbrennings nivå,men har du gener og annlegg for store lår så er det vanskligere og få mindre volum når en trener. hiv deg på et helsestudio og tren resten av kroppen,hørtes ut som du kan gjør det godt der,få deg store lår og veltrent overkropp så kan du kansje bli fornøyd den veien. 80 cm rundt livet og 54 cm armer? Du må da være blant landets fremste byggere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TIAA Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 80 cm rundt livet og 54 cm armer? Du må da være blant landets fremste byggere? joda er faktisk bygger,skal ikke klage på verken størrelse el form jeg nei ;-) er nå en del karer til her i landet med denne dimensjonen og faktisk en hel del som er større. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 joda er faktisk bygger,skal ikke klage på verken størrelse el form jeg nei ;-) er nå en del karer til her i landet med denne dimensjonen og faktisk en hel del som er større. Ja, det finnes noen store. Er ikke så inne i det lenger. Det som dog imponerte meg litt var midjemålet på 80 cm. Ikke mange på din størrelse som presterer et sånt midjemål! Mener å huske at Arnold var rundt 80 rundt midjen, og han var også mye kjent for sin smale midje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TIAA Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ja, det finnes noen store. Er ikke så inne i det lenger. Det som dog imponerte meg litt var midjemålet på 80 cm. Ikke mange på din størrelse som presterer et sånt midjemål! Mener å huske at Arnold var rundt 80 rundt midjen, og han var også mye kjent for sin smale midje. joda stemmer det,arnold var rundt 80cm rundt midjen,hadde armer på 58cm,og en sinnsyk rå symmetri på armene,låra var 78-80cm,var inn med litt mindre lår i den tiden han var på topp,så hadde han jo et fantastiskt mål rundt bryst/rygg på 148cm,noe som førte til den sinnsykt bra v-formen han hadde på rygg og veide rett under 120kg i ribbet kanon form,smal midje og bred rygg er konge det, er veldig fokusert på og holde midjen min smal,har da litt v-form på ryggen jeg og selv om målet er 12cm mindre rundt en arnolds,bryst,rygg og mage er vel mine genetiske fordeler, det jeg sliter mest med er armene,men di kommer seg. så blir en skikkelig hekkta på treninga på en litt seriøs måte så blir det en livsstil en ikke klare slutte med. men må jo tåle mye dritt slenging fra folk som ikke kjenner meg som ikke har løftet en vekt i hele sitt liv,men stort sett så kommer mange og spør om tips og råd og syns det er litt rått ;-) jeg er vel hatet av damer på høst og vinter,da er jeg en klein drittsekk som tror han er noe,men når sommeren kommer da er det en annen lyd hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.