Gå til innhold

Sommerforkjølelse?


dibs

Anbefalte innlegg

Jeg har i den siste måneden, følt meg mer eller mindre syk hele tiden. Noen dager er det verre en andre dager, får alt fra svettebyger, hodepine, tett i nesen og slapp i kroppen, så kommer det dager der jeg føler meg bedre, men neste dag kan det godt være det samme igjen. Hadde noe lignende i fjor sommer også, det endte med skikkelig feber på 40 grader. Da fikk jeg lege hjem til meg han sjekket om det var noe virus men det var det ikke, han konkluderte med at det var en sommer forkjølelse.

Jeg er allergisk mot katter, hunder, gress og lignende, jeg bruker ikke noe medisin da jeg føler jeg klarer meg fint uten.(jeg er 29år)

Hva kan jeg gjør, er det allergi ? eller er det bare noe jeg må leve med??

MVH

dibs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Ren gresspollen-allergi skal ikke gi reell feber. Derimot kan stadig tette slimhinner bane veien for bihulebetennelser og andre luftveisinfeksjoner. En lege kan ikke sikkert skille allergi, virus og bakterier uten å ha tet blodprøver.

Dersom plagene dine typisk kommer hver juli, er det viktig å forebygge irritasjon i slimhinnene. Du bør følge med på pollenvarsel, unngå f.eks. å sykle og være ute dager med spesielt mye pollen. Hyppig saltvannskylling hjelper også.

Dersom rennende slimhinner er plage, vil antihistamin tabletter hjelpe, dersom tett nese er hovedplagen, vil en cortison-holdig nesespray kunne hjelpe godt, og er denne er uten bivirkninger.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad

Spes. allmenmedisin og idrettsmedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...