Gå til innhold

Hva skjer?


Tusj

Anbefalte innlegg

Gjest Jordnær

Når noe er slettet, er det ikke lenger tilgjengelig for noen.

Dessverre, "frihet for hvem?" - jeg har ingen kopi av innlegget mitt.

Jeg antok at doktoronline.no med et så dyktig medisinsk ekspertpanal faktisk var en seriøs tjeneste, som ikke slettet slike innlegg for godt.

Jeg håper Webmaster har muligheter til å finne innleggene.

Uansett - så illusterer dette tvangsbehandling i praksis. Har man allerede tvangsbehandlet en pasient - uansett om det var riktig eller ei - så kan man ikke gjør ting godt igjen.

Det jeg derfor oppfordrer webmaster til - er å lage et backup-system.

Det koster veldig lite. I stedet for å slette innlegg for godt, så kan man legge dem i en backup-katalog, slik at lignende situasjoner ikke oppstår i fremtiden.

Opprinnelig fjernet Webmaster kun det første innlegget med linken. Mitt oppfølgingsinnlegg bestod.

Det beviser at det faktisk er teknisk mulig å ikke slette alle under-innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moderator

Dessverre, "frihet for hvem?" - jeg har ingen kopi av innlegget mitt.

Jeg antok at doktoronline.no med et så dyktig medisinsk ekspertpanal faktisk var en seriøs tjeneste, som ikke slettet slike innlegg for godt.

Jeg håper Webmaster har muligheter til å finne innleggene.

Uansett - så illusterer dette tvangsbehandling i praksis. Har man allerede tvangsbehandlet en pasient - uansett om det var riktig eller ei - så kan man ikke gjør ting godt igjen.

Det jeg derfor oppfordrer webmaster til - er å lage et backup-system.

Det koster veldig lite. I stedet for å slette innlegg for godt, så kan man legge dem i en backup-katalog, slik at lignende situasjoner ikke oppstår i fremtiden.

Opprinnelig fjernet Webmaster kun det første innlegget med linken. Mitt oppfølgingsinnlegg bestod.

Det beviser at det faktisk er teknisk mulig å ikke slette alle under-innlegg.

Det beviser kun at serveren vår av og til har litt "hikke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordnær

Det beviser kun at serveren vår av og til har litt "hikke".

Den forklaring hørtes veldig lite troverdig ut.... men jeg skal ikke forfølge denne saken videre :)

Vi kan alle gjøre en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordnær

Hei Jordnær,

Kan ikke du legge inn innlegget ditt uansett, uten linken, jeg svarte på innlegget og vil gjerne se den diskusjonen videre!

Eller lettere: kan ikke webmaster legge inn igjen resten av tråden?

Kan du sende inn innlegget ditt på nytt? Jeg kopierer dette innlegget inn under en ny tråd kalt: "Frihet for hvem?"

Jeg er enig i at det var en interessant diskusjon.

Det er nemlig viktig å ha et lovverk som hjelper dem som trenger hjelp, samtidig som dette lovverket må minimalisere mulighetene for feilbehandling.

Dagens lovverk sikrer ikke denne kombinasjonen godt nok.

Min erfaring er at kontrollkommisjonen altfor ofte støtter psykiatriens tvangsvedtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

De innleggene vi har skrevet koster oss faktisk noe personlig.

Jeg oppfordrer derfor Webmaster til å legge inn igjen de innleggene som ikke har med linken til undersøkelsen om tvang.

Da har da sin fulle rett til å slette nøyaktig som de vil.

Og noen svar følger med i dragsuget.

Skjønn det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordnær

Da har da sin fulle rett til å slette nøyaktig som de vil.

Og noen svar følger med i dragsuget.

Skjønn det da..

Jeg aksepterer det.

Men jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig. Det er teknisk mulig å ta backup av det man sletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lis@bet

Jeg aksepterer det.

Men jeg skjønner ikke at det skal være nødvendig. Det er teknisk mulig å ta backup av det man sletter.

Men det vil jo også se teit ut å la enkelte svar stå, når spørsmålet er slettet.. Tråden blir fullstendig uten sammenheng.

Du får kopiere de innleggene du er spesielt fornøyd med over i word, for eksempel. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordnær

Men det vil jo også se teit ut å la enkelte svar stå, når spørsmålet er slettet.. Tråden blir fullstendig uten sammenheng.

Du får kopiere de innleggene du er spesielt fornøyd med over i word, for eksempel. :-)

Ditt første avsnitt er jeg enig med deg i.

Til ditt andre avsnitt vil jeg si at jeg ikke var spesielt fornøyd med noe, jeg hadde bare brukt både krefter og tid på å skrive det, og hadde ikke tatt annet en CTRL+C-kopi av innlegget... Men jeg forstår jo etterhvert hvordan dette nettstedet, og da vil jeg naturligvis tilpasse min handlemåte ut fra det.

Det psykiatrien har lært meg mest, er nettopp det å være tilpasningsdyktig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordnær

Ditt første avsnitt er jeg enig med deg i.

Til ditt andre avsnitt vil jeg si at jeg ikke var spesielt fornøyd med noe, jeg hadde bare brukt både krefter og tid på å skrive det, og hadde ikke tatt annet en CTRL+C-kopi av innlegget... Men jeg forstår jo etterhvert hvordan dette nettstedet, og da vil jeg naturligvis tilpasse min handlemåte ut fra det.

Det psykiatrien har lært meg mest, er nettopp det å være tilpasningsdyktig :-)

Ja, og så har min erfaring med psykiatrien lært meg en annen viktig ting:

Man må aldri gi opp sin egen vilje :-) Dersom man gjør det har man tapt. Men selvsagt hadde man unngått tvangsbehandling dersom man føyde seg etter alt.

Likevel, friheten er det viktigst i verden å kjempe for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordnær

Ja, og så har min erfaring med psykiatrien lært meg en annen viktig ting:

Man må aldri gi opp sin egen vilje :-) Dersom man gjør det har man tapt. Men selvsagt hadde man unngått tvangsbehandling dersom man føyde seg etter alt.

Likevel, friheten er det viktigst i verden å kjempe for!

Dersom man ikke protesterer så unngår man likevel ikke tvangsbehandling, bare så det er sagt.

Samarbeid må være gjensidig. Diktatur fungerer ikke. Selv om pasienten prøver å samarbeide, og inngår avtaler med sykehuset, så bryter sykehuset noen av disse.

Det viktigste er å tvangsbehandle. Ikke å behandle. Tvangsbehandling er oppbevaring. Ikke behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Dersom man ikke protesterer så unngår man likevel ikke tvangsbehandling, bare så det er sagt.

Samarbeid må være gjensidig. Diktatur fungerer ikke. Selv om pasienten prøver å samarbeide, og inngår avtaler med sykehuset, så bryter sykehuset noen av disse.

Det viktigste er å tvangsbehandle. Ikke å behandle. Tvangsbehandling er oppbevaring. Ikke behandling.

Dessuten; det er fra en selv en får de beste svarene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

De innleggene vi har skrevet koster oss faktisk noe personlig.

Jeg oppfordrer derfor Webmaster til å legge inn igjen de innleggene som ikke har med linken til undersøkelsen om tvang.

Gjør som jeg: gå ut fra at de blir slettet og glem dem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...