Gå til innhold

jeg skal kjøpe digitalkamera og er bortskjemt fra jobben

Anbefalte innlegg

Har i flere ¨år brukt et Olympus kamera i jobben, fra den gang man ikke hadde råd til slike selv. Jeg har brukt det til å ta bilder som er trykkbare - altså som kan inneholde minst 300 pxl i bildet - uten at det er frimerker.

Jeg vil ha samme muligheten med et privat!

Hva skal jeg kjøpe?

Maxpris: 3000,- - al inkludert - eller er det utopi?

:-)

Fortsetter under...

Mest pixel for penga er det vel dette som gir for tiden:

http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?view=erfaringer&product_id=9110

Det er den jeg har notert meg på mobilen. Var på SpaceWorld og fikk et tilbud på det kameraet på 2995,- var fristet til å ta det der og da - men ville se på Elkjøp først - de har ikke det kameraet...så.....

Takk!

Du skal se jeg kjøper det!

Det er den jeg har notert meg på mobilen. Var på SpaceWorld og fikk et tilbud på det kameraet på 2995,- var fristet til å ta det der og da - men ville se på Elkjøp først - de har ikke det kameraet...så.....

Takk!

Du skal se jeg kjøper det!

Vær VELDIG forsiktig med å handle noe som helst på Elkjøp, de har ikke dårlig rykte for ingenting...

Særlig er det skummelt å kjøpe slike ting som kamera og sånt der, og dyre ting i sin alminnelighet, ting man kan komme til å komme tilbake med for reklamasjon. Ikke like store konsekvenser om man kjøper en mixer til 200 kr der, og den skulle ta kvelden... :-)

Vær VELDIG forsiktig med å handle noe som helst på Elkjøp, de har ikke dårlig rykte for ingenting...

Særlig er det skummelt å kjøpe slike ting som kamera og sånt der, og dyre ting i sin alminnelighet, ting man kan komme til å komme tilbake med for reklamasjon. Ikke like store konsekvenser om man kjøper en mixer til 200 kr der, og den skulle ta kvelden... :-)

Jeg har i alle år handlet hos ELkjøp jeg! :-)

Kjøleskap

Oppvaskmaskin

fryser

Vaskemaskin

Mikro

Stavmixer

Føhner

Sentralstøvsuger

Mobiler

Tv

Spill

Videokamera

...kommer ikke på mer :)

Da vi kjøpte videokameraet var de LITT dyrere enn noen andre - men da vi sa det, fikk vi det til samme pris + en film ekstra. Vi fikk også en 30-dagers pridgaranti, dvs. om de selv kjørte tilbude på varen innen 30 dager etter vi hadde kjøpt, så skulle vi få tilbake pengene i mellom. 33 dager etter kjørte de en kampanje, -hvor kameraet var satt ned 500,- og da vi lette desperat etter kvitteringen og fant ut det....så ringte vi likevel - og fikk 250,-! ;-)

Og da oppvaskemaskinen røk etter 9 mnd- og det viste seg at det var en mus som hadde gnagd over ledningen...ja så fikk vi det likevel gratis reparert - de "hørte liksom " ikke at det var mus (for det er jo vår skyld)

Har BARE gode erfaringer, og kommer til å fortsette å handle der :)

Kjøleskap

Oppvaskmaskin

fryser

Vaskemaskin

Mikro

Stavmixer

Føhner

Sentralstøvsuger

Mobiler

Tv

Spill

Videokamera

Da vi kjøpte videokameraet var de LITT dyrere enn noen andre - men da vi sa det, fikk vi det til samme pris + en film ekstra. Vi fikk også en 30-dagers pridgaranti, dvs. om de selv kjørte tilbude på varen innen 30 dager etter vi hadde kjøpt, så skulle vi få tilbake pengene i mellom. 33 dager etter kjørte de en kampanje, -hvor kameraet var satt ned 500,- og da vi lette desperat etter kvitteringen og fant ut det....så ringte vi likevel - og fikk 250,-! ;-)

Og da oppvaskemaskinen røk etter 9 mnd- og det viste seg at det var en mus som hadde gnagd over ledningen...ja så fikk vi det likevel gratis reparert - de "hørte liksom " ikke at det var mus (for det er jo vår skyld)

OK, noen Elkjøp-butikker kan vel kanskje være bedre enn andre på service da. På samme måte som vi har en Expert-butikk vi er kjempefornøyd med - både på pris og service, uten at jeg mener de er representative for sin kjede... :-)

Annonse

Kjøleskap

Oppvaskmaskin

fryser

Vaskemaskin

Mikro

Stavmixer

Føhner

Sentralstøvsuger

Mobiler

Tv

Spill

Videokamera

Enig med deg. Jeg har kjøpt MYE på Elkjøp opp gjennom årene, og har stort sett bare gode erfaringer derfra.

Det beste med Elkjøp er prisgarantien deres - den har jeg benyttet meg av mange ganger.

OK, noen Elkjøp-butikker kan vel kanskje være bedre enn andre på service da. På samme måte som vi har en Expert-butikk vi er kjempefornøyd med - både på pris og service, uten at jeg mener de er representative for sin kjede... :-)

....*GRRR* - skulle gjerne ha fortalt deg noe om "våre" Expertbutikker *s*

historien er lang og vond - litt morsom, men jeg gidder ikke ta'n her, vi endte i alle fall opp med et pannekakejern.........hvem fanken har bruk for noe sånt??????

..den ligger der i eska si....

Gjest musmusa

Dette er vi kjempefornøyd med.Pris 2095,- 3,3pixel m.m

http://www.apportfoto.com/contents.asp?sprak=no

KODAK CX6330

Lettforståelig digitalkamera for deg som vil komme i gang med å fotografere. Bildesensoren har en oppløsning på 3 340 000 piksler, noe som i kombinasjon med 3 x optisk zoom og 3,3 x digital ditto gir et bra bilde selv under vanskelige forhold. Kameraet har optisk søker, en stor LCD - skjerm og innebygd minne på 16 MB. Det kan senere bygges ut til valgfri størrelse gjennom å kjøpe til eksterne minnekort av typen Secure Digital (SD).

Tekniske data Kameratype Digital

Oppløsing bildesensor 3 340 000 piksler

Kompresjonsstandard JPEG

Objektivet Tilsvarer 37 - 111 mm på et 35 mm kamera

Optisk zoom 3x

Digital zoom 3,3x

Autofokus

Nærgrense 13 cm

Minne 16 MB innebygd + valgfritt eksternt av SD - type

Optisk søker

Bildeskjerm 1,6"

Lysmåling Flerzon

Hvitbalanse Auto

Lysfølsomhet Auto (ISO 100, 200)

Lukketider - 1/4000s

Eksponering Programautomatikk

Selvutløser

Innebygd blits

Tilslutninger USB, video - ut, Kodak kamerasammenkobling

Batteri 2 x AA

Størrelse 102,5 x 65 x 38 mm

Vekt 215 g

Følger med ved kjøp:

Engangsbatterier, videokabel, USB kabel, reim og programvare til PC-en

Systemkrav (USB - port):

PC Win98SE/ME/2000/XP

Mac OS 8.6/9.x, OS X

Dette er vi kjempefornøyd med.Pris 2095,- 3,3pixel m.m

http://www.apportfoto.com/contents.asp?sprak=no

KODAK CX6330

Lettforståelig digitalkamera for deg som vil komme i gang med å fotografere. Bildesensoren har en oppløsning på 3 340 000 piksler, noe som i kombinasjon med 3 x optisk zoom og 3,3 x digital ditto gir et bra bilde selv under vanskelige forhold. Kameraet har optisk søker, en stor LCD - skjerm og innebygd minne på 16 MB. Det kan senere bygges ut til valgfri størrelse gjennom å kjøpe til eksterne minnekort av typen Secure Digital (SD).

Tekniske data Kameratype Digital

Oppløsing bildesensor 3 340 000 piksler

Kompresjonsstandard JPEG

Objektivet Tilsvarer 37 - 111 mm på et 35 mm kamera

Optisk zoom 3x

Digital zoom 3,3x

Autofokus

Nærgrense 13 cm

Minne 16 MB innebygd + valgfritt eksternt av SD - type

Optisk søker

Bildeskjerm 1,6"

Lysmåling Flerzon

Hvitbalanse Auto

Lysfølsomhet Auto (ISO 100, 200)

Lukketider - 1/4000s

Eksponering Programautomatikk

Selvutløser

Innebygd blits

Tilslutninger USB, video - ut, Kodak kamerasammenkobling

Batteri 2 x AA

Størrelse 102,5 x 65 x 38 mm

Vekt 215 g

Følger med ved kjøp:

Engangsbatterier, videokabel, USB kabel, reim og programvare til PC-en

Systemkrav (USB - port):

PC Win98SE/ME/2000/XP

Mac OS 8.6/9.x, OS X

"Lettforståelig digitalkamera for deg som vil komme i gang med å fotografere. "

PØH - jeg har jo fotografert i mange år! (:-)

men nå har jeg i alle fall et alternativ!

Jeg bruker et Canon Ixus (ca 3500) hvis det haster, og får utfallende A4 med 240 dpi. Har også plotta i 70x100 med greit resultat.

Men - ikke noe slår min gode gamle F3.

Ja, det er sånne svar jeg var ute etter :) - som har greie på trykking. - ja, -har også sett på IXUS, en på jobben har det - men han har ett som er så lite, vil liksom kjenne at jeg har et kamera mellom hendene jeg :-)

grisejenta

Ja, det er sånne svar jeg var ute etter :) - som har greie på trykking. - ja, -har også sett på IXUS, en på jobben har det - men han har ett som er så lite, vil liksom kjenne at jeg har et kamera mellom hendene jeg :-)

grisejenta

Det er ikke alltid det er størrelsen det kommer an på.

Ixusen er liten og kjapp...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...