Gå til innhold

Vil gjerne bli mindre hyper

Anbefalte innlegg

Jeg har en bipolar rapid cycling-diagnose. Jeg er usikker på om den er riktig. Jeg vil gjerne bli mindre hyper. Jeg har hatt perioder siden jeg var 15 der jeg er svært hyper, prater hele tiden, har masse energi, siste årene har jeg også brukt en god del penger på sminke og klær og fest, da jeg er den peneste i mils omkrets.(ifølge meg selv). Jeg har også en fantastisk sprudlende personlighet etc. Men i det siste har jeg funnet ut at jeg ikke har lyst til å være hyper lenger, selv om det er utrolig deilig inni meg. Men jeg vil ikke bli sett på som rar og hyper og gjøre venninnene mine flau når jeg prater og prater og prater i full offentlighet. Jeg har også hyppige depresjoner, med mye angst, kroppen min blir blytung. Noen få ganger har jeg hallucinert og fått vrangforestillinger. (kortvarige tror jeg). Er jeg bipolar?

Når jeg er så hyper av natur, prater og løper på gaten og synger, og er svært oppstemt, så tror folk at jeg lider av ADHD fordi jeg er så sabla hyper. Folk blir overrasket når jeg forteller at jeg ikke har ADHD. Selv en lege trodde jeg led av ADHD da jeg var mindre, fordi jeg løp fra rom til rom istedet for å gå. Men det er bare i perioder jeg er hyper, ikke hele tiden, og aldri har jeg hatt konsentrasjonsvansker.

Jeg bruker lamictal og anti psykotika, noe legen mener er kjempebra for meg. Men jeg blir jo fortsatt hyper på lamictal og jeg vil så gjerne være snill og normal.

Ville det vært en ide og skifte til Litium?

Håper på svar... Vennlig hilsen zuuul

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132396-vil-gjerne-bli-mindre-hyper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...