Gjest Pricilla Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Når jeg ser p magen min at det er en ring for mye der får jeg lyst til å trene... men det blir aldri noe av. Er det tiltaket å komme seg ned til SATS, ikke syne sjeg det er gøy heller... Hvis ejg først kommer i gang går det jo, men synes det rett og slett er kjedelig og da gir det ikke lyst til å gå ned dit igjen. Synes også det er ubehagleig å bli beglodd når jeg står der og puster og pester svett som f og helt rød i knotten. men sånn blir jo de fleste av å trene... jeg er ikke motivert i det hele tatt! Trente de tre første mnd. jeg meldte meg inn, det siste halve året har jeg bare betalt og ikke trent.. Får ikke meldt meg ut pga bindingstida. Liker helelr å sykle eller være ute om våren/sommeren, men det er ikke så greit å sykle nå.. frister ikke heller. Vil gjerne stramme opp og gå ned ca. 7 kilo til sommeren. Følte at jeg fikk strammere lår og mage på de tre mnd., men nå er det som før... Hvordan få motivert meg da??? Hjelp! Får ikke med meg samboern min heller, hadde vært lettere hvis vi hade gått ned sammen, selv om vi hadde vært i hver vår etg. Er lettere når to må ut av sofaen, og ikke bare meg... : ) Er også i dårlig form.. Ble i god form i sommer da jeg sykla mye og trente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg trener fordi det er gøy, ikke for å gå ned i vekt eller se bedre ut. Hvis du finner en treningsform du trives med, blir det mye enklere å motivere seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pricilla Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg trener fordi det er gøy, ikke for å gå ned i vekt eller se bedre ut. Hvis du finner en treningsform du trives med, blir det mye enklere å motivere seg. jeg MÅ trene for å komme i form, og så ønker jeg å bli fastere i kroppen og helst gå ned litt, men det er ikke et must... Er vel ikke askkurat tjukk, emn hadde følt meg bedre hvis jeg gikk ned litt. Synes det er gøy å sykle, men er for glatt og kaldt til det nå.. Og når ejg først betaler 450,- kr i mnd (som jeg egentlig ikke har råd til) så burde jeg få noe ut av det! ; ) Å skrive opp hva ejg gjør osv hver gang føler jeg som press, så sluttet med det etter få ganger.. Vil ikke bli kontrollert av noen der, bare gjøre det jeg selv føler for og orker den dagen.. men gøy? Nei og atter nei.. heller gørr.. : ) Synes aerobic var gøy, selv om jeg klna noe jævlig. Når jeg først lærte meg alle trinna så bytta de instruktør - så var det på´n igjen og alt motet ble borteog jge gikk, siden har jeg ikke satt mine ben der... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ugga Bugga Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 jeg MÅ trene for å komme i form, og så ønker jeg å bli fastere i kroppen og helst gå ned litt, men det er ikke et must... Er vel ikke askkurat tjukk, emn hadde følt meg bedre hvis jeg gikk ned litt. Synes det er gøy å sykle, men er for glatt og kaldt til det nå.. Og når ejg først betaler 450,- kr i mnd (som jeg egentlig ikke har råd til) så burde jeg få noe ut av det! ; ) Å skrive opp hva ejg gjør osv hver gang føler jeg som press, så sluttet med det etter få ganger.. Vil ikke bli kontrollert av noen der, bare gjøre det jeg selv føler for og orker den dagen.. men gøy? Nei og atter nei.. heller gørr.. : ) Synes aerobic var gøy, selv om jeg klna noe jævlig. Når jeg først lærte meg alle trinna så bytta de instruktør - så var det på´n igjen og alt motet ble borteog jge gikk, siden har jeg ikke satt mine ben der... Men da kan du gå på ski, gå i svømmehallen, melde deg på kurs i Flamenco eller Jazzballett eller noe annet morsomt. Eller begynne med klatring, kampsport eller sjonglering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 jeg MÅ trene for å komme i form, og så ønker jeg å bli fastere i kroppen og helst gå ned litt, men det er ikke et must... Er vel ikke askkurat tjukk, emn hadde følt meg bedre hvis jeg gikk ned litt. Synes det er gøy å sykle, men er for glatt og kaldt til det nå.. Og når ejg først betaler 450,- kr i mnd (som jeg egentlig ikke har råd til) så burde jeg få noe ut av det! ; ) Å skrive opp hva ejg gjør osv hver gang føler jeg som press, så sluttet med det etter få ganger.. Vil ikke bli kontrollert av noen der, bare gjøre det jeg selv føler for og orker den dagen.. men gøy? Nei og atter nei.. heller gørr.. : ) Synes aerobic var gøy, selv om jeg klna noe jævlig. Når jeg først lærte meg alle trinna så bytta de instruktør - så var det på´n igjen og alt motet ble borteog jge gikk, siden har jeg ikke satt mine ben der... Ugga Bugga har helt rett. Den enste motivasjonen som holde i lengden er at man liker å trene. Gjør man ikke det, blir det lett til et skippertak i ny og ne. Og man kan ikke basere seg utelukkende på selvdisiplin. Så cluet er å finne en treningsform du liker. Det går an å gjøre øvelser hjemme i stedet for på treningssenter. Så nettopp en reportasje hvor hun jeg ikke kommer på navnet på (høydehopperske fra Haugesund) gjorde parøvelser (!) med mannen sin. Det så artig ut. Hm. Hvor sto det? I Dagbladet? Så kan du sykle eller gå raske turer eller noe du trives med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bennythebunny Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Men da kan du gå på ski, gå i svømmehallen, melde deg på kurs i Flamenco eller Jazzballett eller noe annet morsomt. Eller begynne med klatring, kampsport eller sjonglering. jeg har det på akkurat samme måte som deg ang. treningstudio. Hater følelsen av at folk glor på meg. Jeg har heller aldri vært noe glad i de vanlige treningsformene som syklig og aerobic. Løsningen på mitt problem er pilates(en type styrketrening) der trener man individuelt og får veiledning hele veien. Dessuten er det ikke mange som trener samtidig og alle har sitt eget opplegg, derfor er det ingen "stirrende" øyne. Når jeg trener har jeg øvelser som er tilpasset meg og jeg kan ta det i eget tempo. jeg har også merket forandring på kroppen både når det gjelder styrke og fasong. Og det er jo kjempemotiverende! Pilates gir også fast og fin mage og genereltfastere kropp:) håper du finner noe som passer for deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har hatt samme problem som deg. Har nå meldt meg inn igjen og må betale 499 pr måned. De hadde nemlig økt prisen :-( Så nå blir jeg bare pokka nødt til å trene jevlig. Må tvinge meg selv på faste dager. Passer på å ha hviledager imellom slik at jeg ikke skal gå lei. Jeg liker å trene styrke i sal og spinning. Sier til meg selv at jeg trenger bare å gi det jeg orker. Det viktigste er at jeg trener jevlig. Lykke til! Hvilken sats trener du på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pix Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei! Er det noe du kan gjøre for å gjøre treningen mer lystbetont? Hva med å ha med musikk i treningsstudioet, med en spesiell mix som motiverer deg? Eller kjøpe et nytt treningsplagg, en t-shirt, en bra sportsbehå e.l. som du gleder deg til å bruke? En annen god motivasjon er å lese om trening og en aktiv livsstil. Enten et blad, I form, for eksempel eller en bok. Og en ting til slutt: kanskje du burde gi aerobic en ny sjanse? Trikset med aerobic er nettopp at det er kombinasjoner av en håndfull faste bevegelser/øvelser, og hvis du "holder ut" å kløne litt til de sitter, så blir alle nye program lettere å lære! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Sunn mat i hverdagen gir overskudd. Treningens egenverdi! Klær jeg føler meg godt i på treningsstudioet. Tanken på at kontigenten blir velbrukt. Tanken på hvordan livet er i perioder hvor jeg ikke trener: mye dårligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hører på glad musikk, da begynner jeg å danse og får lyst til å bevege meg mer. Slite litt... Så, sett musikk med driv og fart i, i spilleren og se om lysten kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Jeg blir motivert når jeg ser bilder av veltrente mennesker. Kvinner som menn. Det samme gjelder når jeg ser dem på film. Jeg blir også motivert når jeg ser meg i speilet og ikke er fornøyd med det jeg ser. Når jeg så har trent en stund og ser framgang, blir jeg desto mer motivert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 jeg har det på akkurat samme måte som deg ang. treningstudio. Hater følelsen av at folk glor på meg. Jeg har heller aldri vært noe glad i de vanlige treningsformene som syklig og aerobic. Løsningen på mitt problem er pilates(en type styrketrening) der trener man individuelt og får veiledning hele veien. Dessuten er det ikke mange som trener samtidig og alle har sitt eget opplegg, derfor er det ingen "stirrende" øyne. Når jeg trener har jeg øvelser som er tilpasset meg og jeg kan ta det i eget tempo. jeg har også merket forandring på kroppen både når det gjelder styrke og fasong. Og det er jo kjempemotiverende! Pilates gir også fast og fin mage og genereltfastere kropp:) håper du finner noe som passer for deg Hvor trener du pilates? Har hørt om treningsformen før, men vil gjerne høre mer! Finnes det treningssentre som tilbyr pilates? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.