Gå til innhold

Hvordan finne nettverkskortet?

Anbefalte innlegg

Gjest helt på jordet?

Jeg vet jeg har nettverkskort, jeg har selv satt det inn. Problemet er at jeg ikke får det opp i enhetsbehandling, jeg får ikke til å installere driver og jeg får selvfølgelig ikke til å koble meg på nett.

Jeg mener å ha hørt at jeg kan skrive ett eller annet i start-kjør for å sjekke nettverkskort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132505-hvordan-finne-nettverkskortet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Først må du se etter at det virkelig er der og at det ikke er ISDN kort du har, så må du i "setup" for å "enable" det. Mulig du må sette "CMOS Reset" også.

Men hvis du har Windows XP, så er det rart at det ikke syns i enhetsbehandling med en gang.

Og så fins det ca 1000 muligheter for feil.

Gjest helt på jordet?

Først må du se etter at det virkelig er der og at det ikke er ISDN kort du har, så må du i "setup" for å "enable" det. Mulig du må sette "CMOS Reset" også.

Men hvis du har Windows XP, så er det rart at det ikke syns i enhetsbehandling med en gang.

Og så fins det ca 1000 muligheter for feil.

Takk for svar.

Kortet er der, jeg vet deg fordi jeg kjøpte det selv og satte det inn selv.

Jeg har windows ME.

"så må du i "setup" for å "enable" det. Mulig du må sette "CMOS Reset" også."

Gidder du å forklare hvordan jeg gjør dette?

Takk for svar.

Jeg har windows ME.

Trodde de fleste kort nå til dags ble "funnet" av maskinen i det du startet den opp jeg.

Sikker på du har trykket det ordentlig ned? Sa det klikk? Fikk du festet det skikkelig, på begge sider?

Prøvd å starte maskinen på nytt?

Ulv I Faarikaal

Takk for svar.

Jeg har windows ME.

CMOS Reset er en kontaktbro, dvs en jumper på hovedkortet, da må du lese i manualen for å finne den hvis det ikke er tekstet på selve hovedkortet.

Ta ut strømkabel og sett den til "Reset" noen sekunder, så tilbake til "Normal".

Gjest helt på jordet - ja!!!!!!

Trodde de fleste kort nå til dags ble "funnet" av maskinen i det du startet den opp jeg.

Sikker på du har trykket det ordentlig ned? Sa det klikk? Fikk du festet det skikkelig, på begge sider?

Prøvd å starte maskinen på nytt?

Pinlig dette men det var som du tenkte, kortet var ikke skikkelig på plass!

Og dette har jeg brukt lang tid på!

Tusen takk for hjelpen!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...