thermos Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Jeg merker når jeg er på skole, eller sitter hjemme for å gjøre lekser, så klarer jeg ikke konsentrere meg lenge av gangen. Det er veldig ødeleggende for å skulle lære det jeg skal... Jeg klarer ikke å holde på bare en tanke av gangen... Plutselig flyger tankene sin egen veg, og jeg tenker på flere ting samtidig. Kommer på helt andre ting jeg må bare gjøre osv... Hva kommer dette av? Hva skal jeg gjøre for å forbedre konsentrasjonen? (Har tidligere fått diagnose depresjon og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, hvis det kan ha noe å si... Har hatt problemer med dette og tanker om å dø osv. i ca 7 . Jeg er 20 år.) 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Finner du noe her? http://www.scand-yoga.org/norsk/galleri/index.html 0 Siter
snilen Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Har du tatt en synstest? Kanskje du har skjeve hornhinner, fått litt dårligere lesesyn eller har skjult skjeling. Ville tatt en tur til optikeren og fått en synstest jeg om jeg var deg. 0 Siter
thermos Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Har du tatt en synstest? Kanskje du har skjeve hornhinner, fått litt dårligere lesesyn eller har skjult skjeling. Ville tatt en tur til optikeren og fått en synstest jeg om jeg var deg. Synet er testet. Fikk lesebriller da jeg gikk på ungdomsskolen. Hadde skjeve hornhimmer og 0,25 langsynt. Testet nylig synet igjen, da jeg følte at det måtte ha forandret seg. Da hadde jeg visst ett normalt øye, og ett øye som var nærsynt 0,25. Og ikke lengre skjeve hornhinner. Var hos en annen optiker første gangen enn den jeg var hos nå sist. Er det mulig at de ikke testet meg med samme resultat? Uansett nå, så endret de ikke på brillestyrken min, da de mente det var så lite at ikke gjorde noe. Men jeg føler jeg ser litt bedre med brillene på enn uten. Selv om glassene nå er innstilt på skjeve hornhinner og langsynthet, og jeg nå er nærsynt på det ene øyet... Merkelige greier... 0 Siter
thermos Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Snakk med lege eller psykolog. Jeg går til psykolog en gang i uka. Men jeg har ikke tatt det opp. Kanskje jeg burde gjøre det. Men det er vel lite de kan gjøre med det... 0 Siter
thermos Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Finner du noe her? http://www.scand-yoga.org/norsk/galleri/index.html Klarer vel ikke konsentrere meg til noe yoga eller meditasjon jeg? Hehe =) Nei jeg vet ikke. Skal ta en nærmere titt på siden. Skal yoga og meditasjon hjelpe på konsentrasjonen altså? 0 Siter
snilen Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Synet er testet. Fikk lesebriller da jeg gikk på ungdomsskolen. Hadde skjeve hornhimmer og 0,25 langsynt. Testet nylig synet igjen, da jeg følte at det måtte ha forandret seg. Da hadde jeg visst ett normalt øye, og ett øye som var nærsynt 0,25. Og ikke lengre skjeve hornhinner. Var hos en annen optiker første gangen enn den jeg var hos nå sist. Er det mulig at de ikke testet meg med samme resultat? Uansett nå, så endret de ikke på brillestyrken min, da de mente det var så lite at ikke gjorde noe. Men jeg føler jeg ser litt bedre med brillene på enn uten. Selv om glassene nå er innstilt på skjeve hornhinner og langsynthet, og jeg nå er nærsynt på det ene øyet... Merkelige greier... hmh... det høres merkelig ut. Kanskje du har forskjellig styrke på avstand og nært? Om den siste optikeren hadde rett skulle du jo se bedre uten briller enn med brillene. Tror jeg ville tatt en telefon til brillebutikken jeg, så får du kanskje en ny time. Syn og konsentrasjon henger jo helt klart sammen! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Jeg går til psykolog en gang i uka. Men jeg har ikke tatt det opp. Kanskje jeg burde gjøre det. Men det er vel lite de kan gjøre med det... Du bør ta det opp, det er en del ting som kan gjøres. For det første så må du finne årsaken til mangelen på konsentrasjon. Det går an å trene opp konsentrasjon, og da er det bra å ha tatt det opp med noen som kan gi råd og veiledning underveis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.