Gå til innhold

medisin avslutning

Anbefalte innlegg

Gjest lurer21

Hei.

Jeg er en som har diagnosene spiseforstyrrelse, angst, depresjon og bipolar 2 lidelse.

Jeg har i en et års periode hatt vanskelig med å ta medisinene, og derfor fått hjelp av hjemmesykepleien morgen og kveld.

For en ukes tid siden ville jeg ikke ha det slik lenger, og gav beskjed til psykiateren min som jeg går til to ganger i uken.

Vi avtalte at de skulle komme en gang i uken med dosett.

Men jeg har ikke klart å ta noen medisiner.

Jeg har stått på:

orfiril, serequel, efexor. I tillegg har jeg vival og pinex forte. Vival for angst, pinex forte for rygg og hodesmerter. De to tar jeg.

Men de andre har jeg sluttet tvert med.

Behandler vet om dette, men jeg klarer ikke å ta dem. Uansett hva de sier.

Hjemmesykepleien har tilbudt seg å komme hjem igjen til meg morgen og kveld, men jeg orker ikke ta medisiner mer.

Jeg har tatt det i tre år nå, og jeg takler ikke bivirkninger. Som vektøkning.

Jeg har prøvd alt mulig av medisiner.

Nå har jeg ikke krefter til å prøve mer...

Jeg vet at jeg kan få abstinenser, for jeg har sluttet på disse før.

Fikk da kulde og varme"sjokk", oppkast, diare, hodepine, kvalme.

NHD: Finnes det en medisin mot kvalme, som jeg kan ta , UTEN bivirkninger, til jeg er "over" abstinensene?

Jeg vet at det er superdumt av meg å slutte brått, men jeg takler ikke mer...

En del av meg orker ikke leve mer. Men jeg har ikke nå mot nok til å ta mitt eget liv. Ved å slutte på all medisin, vet jeg at jeg vil få motet jeg trenger.

Men hovedgrunnen er nok vektoppgangen, på over 15 kilo, siden jeg har hatt anoreksi. Det er det som gjør at jeg vil ta livet av meg.

Mvh

lurer

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132557-medisin-avslutning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Dette hørtes ikke bra ut! Jeg skjønner deg kjempegodt når det gjelder vektøkning, men kunne du ikke byttet ut orfiril med lamictal som ikke gir vektøkning f.eks? Bare et forslag fra min side. Jeg fikk også beskjed fra psykiateren min at risperdal er den antipsykotiske medisin med færrest bivirkninger i lave doser (inkl. tretthet og vektøkning). Vet ikke hvor mye antipsykotika du må ha men.. Ønsker deg lykke til og føler med deg ihvertfall!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132557-medisin-avslutning/#findComment-816112
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...